Jak rozvíjet roční dítě?

baterie
15. únor 2014

Asi hloupá otázka, ale já jsem se mezi dětmi nepohybovala a ani jako s malou si se mnou rodiče moc nehráli, takže vůbec neznám říkanky a takové ty stoleté hry typu: vařila myšička..... Malé bude rok a je hrozně šikovná, tchýně už jí naučila spoustu věcí, ale já na to nějak nemám buňky a v reálu se na to stydím někoho zeptat🙂
Jak si mám s malou hrát? Čtení a ukazování v knížkách jí zatím nic neříká, čím jí rozvíjet, myslím tím, jak se učí paci a papá, nebo jak si veliká, co dalšího s ní můžu dělat?

kapljhgf
15. únor 2014

my treba ted cteme pred spanim i kdyz tomu jeste nerozumi ale nekde do podvedomi se mu to ulozi taky je dobry vzit treba plys. psa a napodobovat jak stekot take jsou dobre ruzne motoricke hracky jako napr. krouzky ci vkladacky i kosticky jsou fajn 🙂

uztotakbude
15. únor 2014

Číst, zpívat. Zpívání dá dětem strašně moc. Básničky máš u mne v albu, zatím jsou pro ni takové spíš na vykládání od tebe, říkat se je nenaučí, ale jsou melodické, to se dětem líbí. Ukazovat obrázky, skládat kostky jen tak na sebe, dokud nespadnou apod.

jituliiii
15. únor 2014

Urcite prohlizet obrazky,rikat basnicky, zpivat pisnicky, napodobovat zvuky zviratek, popispovat veškerou svoji cinnost, zvukove hracky s ruznymi tlačítky, krouzky - navlikani, kostky - skladani, pak třeba vezmu panenku a mluvim jakoby za panenku vyssim hlasem - strasne se tomu smeje a i kdyz ji polozim,tak mi ji dava zpatky do ruky,... tancujeme, malujeme....🙂

ange_de_la_morte
15. únor 2014

Matyášek má rok - aktiwit děláme spousty a spousty.
Paci paci, jak jsi weliký, tany tany, kde máš nosík, očička, pusinku a kde má maminka, .... a pořád do blba - nemáme žádn ou speciální techniku jak se to naučil - no prostě jsem mu to pořád ukazowala a jednou to začal dělat sám.
Knížečky malého moc bawí - před spaním číst nemůžem to by nespal wůbec, ale jinak si během dne prohlížíme hlawně zwířátkowé knížky a říkáme si co které zwíře dělá, já se ptám kde je koníček, kde je krawička,.... už zwládá poznat kráwu, koníka, owečku a slepičku. Máme i hromadu zwířátek figurek. Stawíme kostky, nawlékáme kroužky , kutálíme balonem - to wšechno zlepšuje motoriku. A kapitola sama o sobě je ,,pomáhám mamince,, takže podáwá mi prádlo, waříme ( dneska jsme třeba spolu chystali těsto na buchtu - byl z toho naprosto hotowý a s wařečkou se chtěl jít i koupat), uklízíme, chodíme krmimt zwířata, ..... - wšechny toto mu něco dá i když to není přímo cílená wýchowa.

uztotakbude
16. únor 2014

@ange_de_la_morte To co píšeš je všechno moc hezké. Jsi šikovná. Jen ho prosím taky nauč, že existuje i normální "v". 😉

ange_de_la_morte
16. únor 2014

@uztotakbude : jednoduché ,w, mi nefunguje, kdo tu chodí častěji tak wí a nemá s tím problém 😉

jancip
16. únor 2014

@baterie Nech se inspirovat i v tom, co děláš Ty - různé praktické činnosti. Když utíráš prach, dej ji hadru, ať utírá taky, když zametáš, dej ji smetáček, když vaříš, dávej ji misky, vařečky, sítka...děti strašně moc rády vše napodobují.

kataol
16. únor 2014

mě v roce začla hodně reagovat na to, co jí ukazuju..takže vyloženě znakování...učila se nový znak co dva dny a byla nadšená z toho, že i umí říct ještě, světlo, jíst, pít, dudlík apod...začli jsme s tím krátce před rokem a bylo to supr...taky jsem nějak neměla v hlavě písničky a hlavně říkanky z dětství, ale myslím, že jí to nějak neublížilo 🙂 přešli jsme na knížky, na koukání a popisování obrázků, ráda napodobuje co dělám já, takže je fajn dítě nějak zapojit do činností v domácnosti...jinak i když to bude znít blbě, tak pro nás neandrtálce jsou fajn ty hračky s písničkama, kde se za chvilku ty písničky naučíš a začneš si sama vytvářet choreografii 😀

baterie
autor
17. únor 2014

Díky moc za inspiraci. My jsme dost omezený tím, že ještě nesedí ani neleze a knížky chce žužlat než do nich koukat 🙂