Dobrý den, jsem studentkou pedagogické fakulty JU a píši bakalářskou práci na téma ontogeneze dětské řeči.
V praktické části se zaměřuji na zachycení slovní zásoby dvouletých dětí.
Hledám maminky, které by byly ochotné spolupracovat. Potřebovala bych zachytit slova/zvuky, která vaše dítě používá. Jsem si vědoma toho, že je to o něco náročnější než vyplnění klasického dotazníku, ale věřím, že se někdo najde. Zároveň ze zápisu slovíček může vzniknout hezká památka na první slova dítěte🙂
Předem děkuji za Vaši ochotu a čas
(prosbu už jsem zde jednou psala)
Ahoj mam dcerku 21 mesicu starou a povida jak o zivot 🙂 tedy mi ji rozumime 🙂
Nase bude mit za tyden 21 mesicu a klasicka slova nepouziva vubec, jen svoji hatmatilku a slovo mamí 😀 Tak nevim, jestli nejak pomuzu 🤷♀️😃
Mam dceru ted 22m, ale je trilingvni. Ve 2 jazycich uz mluvi plyne, sklonuje, atd, treti zatim jen pasivni. Tak nevim, jestli se vam to hodi. Ale je druhorozena, prvorozeny v tomhle veku jeste nemluvil.
A jenom poznamka k praci - Mate to i v hypoteze? Jsem si totiz jista, ze nerozhoduje jenom vek ditete, ale i poradi narozeni. Prvorozene deti v rodine, kde nemaji expozici vuci jinym detem (treba sestrenice, sousede) budou mluvit pozdeji nez druho-a vicerozene.
@janedv děkuji za nabídku, na bi/trilingvní děti se nezaměřuji.
Samozřejmě, že pořadí dětí je jedním z determinantů, které ontogenezi řeči ovlivní. Další věc je to, že je to velmi individuální záležitost. U některých dětí se setkáváme s tím, že jejich starší sourozenec mluvil mnohem dříve.
Kdyžtak mi prosím také napište pokyny. Synovi je 22 a půl měsíce... Starší brácha má vývojovou disfazii, tak zvažte, zda vám nerozhodí hodnocení sourozenectvi 😉 .
Čerstvých 21 měsíců, jedináček. Klidně se ozvěte.