Ahoj, zvažujeme, zda dát dítko od příštího roku do ZUŠ. U nás jsou hodiny rozděleny na nauku (povinná 1x týdně) a "praktické hodiny" (1x týdně). Po 3. roce výuky musí děti povinně do orchestru či do sboru (tj. docházka 3x týdně). Je to u vás také tak?
A jaké jsou vaše zkušenosti se ZUŠ, dali byste i prvňáčka?
@majatob Tom chodí ve školce na flétnu, tak by chtěl pokračovat. Ale chce chodit i na abecedu sportu, keramiku, sokol.. On je divočák a pohyb potřebuje, tak zvažujeme co bude stíhat... hudební sluch má, ale virtuoz z něj nebude, není po kom. Spíš mi jde o všestranné rozvíjení.
ZUŠku můžu jen doporučit, obě lentilky začaly chodit v pěti letech, obě jsou spokojené a chodí rády. Největší problém je s dopravou, pokud školu nemáte v místě, je nutné počítat s dojížděním a ne vždy bohužel lze hodinku časově naplánovat k oboustranné spokojenosti (ale chápu, že i ZUŠ má své možnosti, nejde vyhovět všem...). Takže za nás ANO...
Díky za odpověď, jejda už v 5? Tom chodí na flétnu ve školce, baví ho to, ale je to takové ochutnání, mají hodinu 1x týdně, cca 20 min, Teď jsme dostali za úkol trénovat doma (sama paní učitelka říkala, že max 15 min denně) a to je řečí než dá flétnu do pusy 🙂. Přitom, když se ho zeptám, jestli chce přestat, tak ne, že ho to baví. Naštěstí vidí i sám své pokroky a ví, jak mu nešlo bruslení, a jak mu jde teď, tak pořád připomínáme, že je důležité trénovat. Holky a co doporučujete zaa nástroj pro malé děti? My půjdeme asi do té flétny, pokud bude chtít tak za rok dva třeba kytaru?? Nevím, jak to budu zvládat já, mám hudební hluch, ale budu ho muset provázet i dohlížet na cvičení já, z časových důvodů.
Kamarádky děti mají od 1. třídy každý den, nějaký kroužek mají mix umělecké a sportovní, kroužky je baví, stíhají. Vždycky mi to přišlo moc, ale zase co doma? V zimě ven chodit každý den nebudeme a aby se koukali na televizi...Dá se hodina běhání v tělocvičně považovat za zátěž pro dítě?
Ahoj
moje dcera chodí od 1. třídy do Lidušky na výtvarku a na irský, Flétnu taky zkusila, ale nebavilo ji to. Ve školce pískala ráda, pak ještě v DDM. Tam to brali jako pískání pro radost, ale v Lidušce to bylo na ni moc. Možná tím, že to byla ta 1. třída.
@hakanka Za sebe musím říct, že bych prvňáčkovi klukovi neposedovi dala spíš kroužky, na které se nemusí moc připravovat a při kterých se odreaguje od soustředění. Vyběhá se, něco si vytvoří. Když pak mají děti kroužků moc, tak jsou otrávené, taky by měly mít prostor pro obyčejné hraní. Nehledě na to, že vodění do kroužků, je i pro rodiče trošku náročné 😉 😉
Jinak na ZUŠku nedám dopustit 😉
Takhle to funguje na všech ZUŠkách, z toho nemusíš mít strach, že by u vás byli příliš aktivní 🙂 Jinak zkušenosti mám bohaté 😀 sama jsem do ZUŠ chodila od 5 let (flétna, balet, později ještě klavír a zpěv, jednu dobu jsem tam byla několik hodin denně), manžel taky tak, oba jsme díky tomu vystudovali konzervatoře a muž teď na ZUŠ učí 🙂 Naše děti počítám, že začnou chodit do PHV (přípravka) od 5 let, ze začátku je všechno formou hry, jinak to s malýma dětma ani nejde 🙂 na jaký nástroj ho chceš dát? ideální by bylo, kdybys měla někoho komu tam děti chodí a doporučil by ti konkrétního učitele 🙂