Máte někdo rady jak nejlépe a nejefektivněji procvičovat angličtinu s dětmi? Mému synovi jsou 4 roky a chodí do mateřské školky. S ostatními maminkami jsme se bavily, že by nebylo špatné zařídit do mateřské školky kurzy angličtiny. Máte s tím někdo zkušenosti? Našla jsem jednu jazykovou školu, která tady tuto možnost nabízí http://www.parakalo-kids.cz/vyuka-anglictiny-pr..., ale ráda bych se podívala i po jiných variantách. Předem děkuji za každý tip či radu.
my teda máme angličtinu ve školce jako kroužek, dcera tam chodí druhým rokem, není to o tom, že by se měla naučit anglicky (mluvit),ale osvojí si to a naučí pár slovíček , já jsem ráda, že tam chodí, navíc bude mít od první třídy angličtinu, tak to pro ni nebude tak cizí 🙂
Dcéra chodila vo škôlke,učila ich to "len" učiteľka zo škôlky,dnes si z toho nepamätá nič,ani iné deti z tej triedy....no kamrátkyna dcéra chodí do inej škôlky,kde ich to učí anglický lektor,zatiaľ má za sebou len jeden rok,ale už vie hovoriť viac,ako niektoré deti po troch rokoch na základke...takže si myslím,že je to o prístupe a o tom,aký je lektor šikovný,je rozdiel,keď je to len učiteľka vo škôlke,ktorá má len základy,alebo je to originál angličan,ktorý na deti česky neprehovorí a tým pádom to má význam..ale tie škôkarské kurzy,ktroré vedu učiteľky sú z môjho pohľadu o ničom..
Tohle by mělo řešit spíš vedení MŠ, ne? Osobně nějak nejsem pro, resp. nejsem pro u dětí, které neumí pořádně kváknout ani česky. Co mám z toho jako rodič nebo učitelka, že umí dítě počítat anglicky nebo zná anglicky 5 barev, když česky na mě hledí jak puk a navíc třeba špatně mluví. :-/ Nic proti nikomu, pokud je to zábavnou formou, ok, ale žádný extra význam to pro to dítě nemá. Uběhne měsíc prázdnin a dítě ví prd. Pokud chceš intenzivní anglický kurz, je třeba rodilého mluvčího a opravdové učení a na to mají podle mě děti dost času až nastoupí do školy.
No, já jako učitelka MŠ tohle moc neuznávám. V drtivé většině děti nezvládají výslovnost českých hlásek a 95 % z nich navštěvuje logopeda. Ale je mi jasné, že to je na zvážení rodičů. 🙂
boože... co to je dneska za trend učit děti anglicky, když ještě pomalu nosí plenky?? Většina rodičů to nerada slyší, ale je to takhle: angličtina je jednoduchý jazyk. Inteligentní dítě, které má pro jazyky aspoň trochu vlohy, se ji naučí bez větší námahy velmi rychle ve škole. To, které vlohy nemá, tomu nějaká předškolní angličtina a pouštění anglických pohádek v batolecím věku stejně nepomůže.
Chcete dítěti ulehčit budoucí práci ve škole, a využít věk, kdy "jazyk leze dobře do hlavy"? Ok, tak ho učte německy nebo francouzsky nebo jiné náročnější jazyky... to bude pro něj pomoc. Ale proboha angličtinu...
Vedu krouzek aj v ms a nekteri rodice treba vubec nemaji soudnost,mam i dite,ktere proste nekomunikuje v cj natoz v aj,deti,ktere neumi spoustu hlasek,nekdy je to boj.Vse vedu hravou formou a deti to moc bavi,na konci roku zvladaji spoustu pokynu uz pouze v aj.Podle me to muze byt velmi prinosne,predevsim pro nadane deti😄
@kelisek111 moje děti jsou shodou okolností bilingvní takže vidím ty rozdíly mezi dětmi, které mají možnost denně mluvit s rodilým mluvčím a dětmi, jejich rodiče platí někdy nemalé peníze za kurzy v předškolním období...
z mé zkušenosti to nemá valný smysl 😉 děti se naučí říkat pár vět - jak se jmenují, kolik jim je, barvy a pár zvířátek... tím to povětšinou hasne...
většina učitelů není rodilý mluvčí a pozor, do asi 10 let děti lépe slyší, takže pokud dotyčný nemá výbornou výslovnost tak je pak často potíž to napravit později 😉
jinak děti na začátku školní docházky se učí velmi rychle, to co zvládne dítě ve 3-4 letech se oni naučí za chvilku opravdu 😉 takže osobně bych investovala spíše do pravidelných lekcí s rodilým mluvčím a to až od začátku školy (nebo možná od 2. třídy, aby toho dítě nemělo najednou tolik)...
já se učila anglicky celkem 5 let a když jsem potkala svého muže tak jsem (ač jsem měla jedničky i na vysoké z angličtiny) sotva uměla vést souvislou konverzaci a to mi bylo 25 😅
není to o tom jak brzo se začne nebo kolik let na tom člověk stráví....
z mojí zkušenosti je to 1. o kvalitním učiteli 2. o motivaci....
pak to jde ráz na ráz 😉
Ja jsem pedagog a taky jsem mela tyto tendence u meho syna. Davala jsem ho na Aj kdyz byl jeste v MS a pak na zakladce. A ve treti tride, kdy mu zacala povinna vyuka aj jsem zjistila, ze mu to nic nedalo a musela jsem s nim doma makat tak ci tak a penize vyletely kominem. Jsem poucena a u dalsiho ditete ty penize investuji do krouzku jinych, treba sportovnich. Ted je syn na druhem stupni a jelikoz Aj neni vubec tezka, zvlada ji levou zadni a domluvi se. V MS by si deti mely osvojit hlavne jazyk cesky.
@apacheee ano, taky pozoruju, že plno dětí neumí pořádně česky... nesprávná výslovnost, chudá slovní zásoba...
@kelisek111
myslím, že stěžejní je v předškolním věku rozvíjet hlavně sociální dovednosti (trpělivost, komunikace s ostatními, umět se prosadit ale bez konfliktů, soustředění atd.) a motoriku...
osobně bych raději peníze vložila např. do kurzu plavání nebo do knížek a dítěti bych četla...
ono totiž další kámen úrazu je, že některé děti pak mají slovní zásobu, ale stydí se a pak stejně moc nemluví...
je to těžké, člověk chce, aby jeho dítě nebylo pozadu, ale opravdu pro studium je mnohem důležitější v tomhle věku soustředit se na hrubou a jemnou motoriku a sociální dovednosti 😉
angličtinu může krásně nahnat při výměnném pobytu apod., o to bych se nebála...
kdysi jsem učila jazyky a kdo není na jazyky nadaný tak se to fakt nenabifluje moc, ono to nejde, je to o používání, takže je potřeba odvahu a možnost kontaktu s rodilými mluvčími 🙂
Teda, já zírám, přijde mi, že společnost je zjančená v tom směru, jak je to super. A tady tolik rozumných názorů. Příjemné překvapení. Taky si myslím, že je to o ničem. Je třeba to vnímat jako zábavný kroužek, kde si děti zazpívají a hrají, s výukou jazyků to nemá v tomto věku nic společného. Navíc to většinou učí zoufalci, kteří sami neumí nic a špatná výslovnost se pak neskutečně dlouho upravuje: jako /trí/ či /srí/ 🙂 Tady to ve městě jako učí jazyková škola a ve skutečnosti za to pouze bere peníze, výuku provádí učitelka z mš s nulovou kvalifikací. Navíc to, co se děti za dva tři roky naučí se pak za pár měsíců v první třídě naučí taky, takže nádskok veškerý žádný.
@gwennie z velké části souhlasím, ovšem angličtina není jednoduchá 😉
rozdíl je, že např. v němčině to vypadá těžké od začátku prakticky... pak se ale slova začnou skládat a najednou to je lehčí...
kdežto angličtina vypadá lehká na začátku a hodně lidí se tím dá zmást, ale jakmile se člověk přehoupne přes tu základní úroveň, tak je tam obrovská slovní zásoba 😉 , nelehká výslovnost (bývá často několik slov, která se podobně čtou, ale jinak píšou apod. což člověk později odhaluje kousek po kousku), nemluvě o frázích, na kterých stojí polovina angličtiny nebo o minulých časech apod.... přečíst si knížku v angličtině, rozumět filmu, prostě plynně mluvit a používat, je vždycky kus práce, v každém jazyku
bohužel úroveň angličtiny na běžné ZŠ nebývá nijak valná, takže děti se do 9. třídy s vyšší úrovní angličtiny ani nepotkají... tedy jsou světlé výjimky kdy jsou i výměnné pobyty nebo rodilý mluvčí, projekty v Aj apod...
ale hodně škol jede pořád systém nabifluj se... což bohužel znamená že děti to pak neumí použít....
@nov777 já mám syna v 1. třídě a on anglicky umí od táty... tak jsem se ho ptala co tam dělají a jestli se nenudí... on to bere jako hru, smál se, že tam jsou barvy a zvířátka nebo pár názvů jídel...
pro něj to je odpočinková hodina, s učitelem si popovídá, ale taky jsem si všimla, že tam mají chyby v tištěném materiálu apod... nakonec budu ráda, když mu tam tu jeho hezkou angličtinu nezmrší 😅
což mi připomíná jak moje kamarádka co má za manžela Angličana nedávno dostala nabídku učit v jedné takovéhle škole... její vizitace hodiny mě vyděsila a pobavila zároveň - z chyb, které mi jmenovala (všechny hrubé!) mě nejvíc zaujalo tvoření množných čísel - paní učitelce (pozor, je to velmi drahý kurz!) občas v množ. čísle chybělo -s tam kde mělo být... a nevěděla kde přesně se používá the a kde a/an atd... 😅 😅
takže kamarádka to s díky odmítla... a za hodinu se tam platily řádné peníze, je to nějaká spešl metoda 😅
nakonec to je fakt o učiteli a o motivaci dítěte...
zkuste jít někam kde jsou děti, které mluví anglicky... děti si pohrají a naučí se anglicky ani nebudou vědět jak 😉 nebo je vezměte na dovolenou někam apod...
fakt tohle je čistý byznys a často nekvalita!
@lu777 Tak o tom žádná. Lidí, kteří umí jazyk a ještě zvládnout vést hodinu, je velmi velmi málo. Jazykovky potřebují učitelů hodně, berou všechno. Už jsem viděla takové exoty, že nechápu, že klienti mlčí (většinou jsou to dospělí lidé a platí za to velké peníze). Bacha, ale na členy se přece říká: "Na to nejsou pravidla, je to o jazykovém citu. Vysvětlit to nedokážu, já to tak citím." - Překlad: "Jsem zcela neschopná, sama to neumím a jsem líná si ty pravidla najít před výukou na netu." 🙂 🙂 🙂
U té aj v MŠ já říkám, že je lepší si koupit aj pexeso a jednou za týden to s dětmi otočit (budou umět tak asi to, co po těch dvou letech kurzu - barvy, čísla, zvířátka). Peníze ukládat na později na soukromé hodiny při přípravě na zkoušku apod., kdy to už dává smysl. Zrovna mi jeden klient složil FCE ve druháku na střední. To smysl má.
Jako ucitelka AJ se s ucenim jazyku u takto malych deti neztotoznuju. Budou se ucit to same znovu ve skole a ne jednou, tisickrat. I prvni trida je zbytecne brzo... ty deti neumi poradne mluvit cesky a myslim, ze v tomto veku se mohou naucit mnohem uzitecnejsi veci, nez par povelu a slovicek v AJ, ktere jim stejne ve valne vetsine pripadu k nicemu nebudou
U nas v Ms se plati 300 kc za pyl roku,to mi neprijde spatne,ale tisice bych do toho nedavala urcite😄
Souhlas s @rozzaarka
Mam vystudovanou AJ na pajdaku a ucila jsem i ve skolce a naprosto jsem nechapala ty ambiciozni matky (nechci se nikoho dotknout), ktere pres vyslovene nedoporuceni cpaly dite do anglictiny... jejich dite neumelo poradne mluvit cesky a i skolkova logopedka se stavela proti, ale neee, ony chtely byt hrde, az na vanocni besidce bude jejich dite zpivat Viiiii viš juuu meriii krisms 🙂 navic je problem, ze deti dneska poradne neumi sykavky, chodi s tim na logopedii, aby umely S a pak v aj slysi od ucitele "th" vsak vite, jak se to vyslovuje... a a myslim, ze ani neni dobre, kdyz se nauci ty slovicka ve skolce a ve skole pak zaziji pocit, ze vsechno umi a strasne je to nudi... to podle me neni dobry start pro zavedeni ucebnich navyku...
@kelisek111 Ahoj, nečetla jsem příspěvky přede mnou, ale za mě říkám ne. Dítě by se nejprve mělo naučit pořádně mluvit česky a nejen to, ale osvojit si pravidla české gramatiky, což zvládnou zhruba ve třetí třídě na základní škole. Pak je teprve vhodné začít s cizím jazykem. Jsem učitelka, tak trochu vím, o čem mluvím. Nechápu dnešní trendy předčasně zaváděných kroužků v předškolním věku. My jsme se začali učit anglicky v páté třídě a myslím si, že je to naprosto v pořádku. Nepřijde mi, že bych byla ochuzená, když jsme ve školce aj neměli. Někdy méně je více 😉
@lu777 Jasně, pokud chceš umět AJ jako rodilý mluvčí. Já tady ale mluvím o uživatelské úrovni, řekněme C1, kterou běžně člověk potřebuje ke své profesi, aby se domluvil (málokteré dítě totiž v dospělosti bude potřebovat víc). Když tuto úroveň srovnáš se stejnou v NJ - tak náročnost je nebe a dudy..
@gwennie Teda to nesouhlasím. Přijde mi, že nj je maso na začátku a pak už pohoda jazz, řekněme B1 nahoru už je to snadné. aj pohoda právě do té B1 (to mám dojem, že s trochou snahy zvládne každej) a pak to teprve začíná. Posuzuju z pozice učitele. Z pozice studenta mi to přišlo tak na stejno obojí.
@gwennie no tak třeba pro mého bráchu byla angličtina mnohem těžší, stačí mít dysgrafii a zrovna angličtina je peklo 😉
jinak ten začátek je v angličtině lehký, ale jakmile člověk překoná tu fakt základní úroveň tak se to velmi nabaluje...
základní úroveň by měl umět dneska každý, si myslím (ono stačí už základní ovládání počítače, tam je to samá angličtina).... ale to se naučí za 2 roky bohatě, tam není potřeba nic řešit, to se naučí na ZŠ
pokud se někdo zajímá o angličtinu u dítěte už v předškolním věku, tak předpokládám, že jeho cílem je, aby dítě mluvilo plynule... aby si umělo přečíst jednou knížky, domluvit se při studiu v zahraničí, komunikovat v práci běžně atd...
@faminka sykavky potvrzuju, je to potíž... a R taky je někdy komplikace, v AJ je jiné
ono se to těžko vysvětluje, v češtině musí mít jazyk za zuby a v angličtině zase naopak ne...
tuhle jsme byli s logopedií skoro hotoví (děláme rok - R, Ř, S, C, Z)... a stačil půlden s mužem když jsem jela za bráchou do nemocnice a syn si zase šlape trochu na jazyk 😝 😀
je to mazec... a navíc dneska je nějaká velká tolerance k té špatné výslovnosti, mě zaráží kolik dětí jde do 1. třídy a špatně mluví... já se toho bála a všichni mě uklidňovali, že dneska mluví špatně pomalu každé druhé dítě 😕
takže bych fakt zvážila jestli to pro to dítě není zátěž - ať už zbytečná intelektuální (ve 4 letech by si dítě mělo hrát... přijde mi že si děti málo hrají ty obyčejné hry... a ten čas se jim už nikdy nevrátí 😖)... tak jazykově...
jinak tohle mě včera dostalo - nejbohatší muž světa neumí žádný cizí jazyk 😅
Starsi dcera chodila ve skolce na anglictinu spevacek - 1 rok, doma se hrajeme ruzne hry s obema dcerami - mensi chodi do skolky 3. rok, angl. mela 2 roky ve skolce.
Doma si hrajeme : Simons says touch...a maji se dotknout ruznych predmetu, predbihaji se, kdo to udela driv, daji se procvicit barvy, predmety, lidske telo...taky slovesa: sednout, lehnout, skakat...
Ted jsem na rozhrani, rada by jsem pokracovala delat s nimi neco vic z domu, uvazuji jestli koupit nej. dvd, dnes jsem jim pustila z youtube angl. pisnicky - detske, kratke, strasne je to bavi. jeste jim budu poustet dvd v anglictine, napr. mame peppa pig...cist angl. - ceske knizky...mate nejake tipy co delat s detmi 5.5 roku a 7.5 - chodi do 1. rocniku. Starsi ta anglictina ze skolky moc pomohla, umi barvy, pocitat do 20, aj scitat a odcitat v angl, ma zakl. slovni zasobu asi 150 slov. Mensi podobne....
@kelisek111 já osobně si myslím, že je to celkem k ničemu...naučí se barvy , počítat a pár písniček....tím to končí. Je to jen o tom, že třeba už setkají s učením....ale aby se naučili museli by mluvit s rodilým mluvčím nebo mít jednoho rodiče anglicky mluvícího. Ale dát dítě do anglické školky= kde na něj nepromluví česky je (i když ten samotný fakt, že je ve školce bez maminky....je pro mě obrovská změna a určitě i nějakým stres....) podle mne dost drsné a pro dítě obrovský stres.
Jo a stejný názor má i ředitelka naší školky, která učila v jazykové škole a říkala, že rozdíl u dětí, kteří ve školce měly a neměly angličtinu se srovná většinou za 2-3 měsíce.