AHoj, jelikož se tu vi vše, určo někdo poradí. Zakoupila jsem náramek Xiaomi v Teplicích. Přestal se nabíjet. jelikož jsou teplice asi 30 km od nás, zaslala jsem tam poštou. Reklamace byla uznána. Musí mi zaslat poštou zpět nebo si musím vyzvednout na prodejně? Díky moc, nemůžu to nikde dohledat. L
Pokud pozadujes zaslani, tak ano - musi. Nesmi podminovat vyzvednuti osobne. Vychazi to z obcanskeho zakoniku, kdy se spotrebitel nesmi dostat do nevyhodne pozice. Pokud to prezenu, tak pokud bych zasilal reklamaci na druhou stranu CR a mel bych si ji pote osobne vyzvedavat, tak bych pravdepodobne tu vec ani nereklamoval vzhledem k casu a nakladum s reklamaci spojenych.
Myslím že to je jednodušší tam zavolat.A domluvit se .☺
@shaun40 jde o to, že prodejci i vadilo, že jsem jim to zaslala a takhle s tím budou mít ještě více práce, mi to posílat...Proto mi šlo o to, zda někdo VÍ, jaká práva spotřebitel v tomto případě má. Když tam zavolám, je naprosto jasné, co mi řekne. Ovšem to neznamená, že to musí bát pravda.
V případě uznané reklamace má spotřebitel nárok na náhradu nákladů spojených s reklamací.
@console Nevim teda jestli se to nějak nezměnilo, ale kolikrát šlo i o to, jakým stylem je reklamace vyřízená, jestli opravou, vyměnou nebo vrácením peněz. U nás tehdy pokud se měly vracet peníze, je asi jasný, že člověk si musel přijít osobně a podepsat nam to, bylo to kvuli ochraně jeho samotného, ale těžko říct jestli to ještě platí.. Tady to se neustale měnilo
@console
co treba kontaktovat s tim dotazem COI?kdyby se cukali at mas v ruce neco co ma vahu.Na "zenske na MK rikaly" se ti prodejce vyprdne kdyz bude chtit delat problemy 🙂
@console Já jsem v Praze kupovala synovi telefón Já inteligentka jsem si ho nenechala zapnout na prodejne.Přijeli jsme domu z Prahy do Berouna a telefon mrtvej .Tak jsem tam volala že nemám auto že im to pošlu a oni to zásadně odmítli.Tak jsem volala infolinku Dtestu. A paní mi řekla že když to chtěj osobně tak ať im to tam odnesu.No a zákon nezákon 2krát cesta navíc. Tak že v naší republice je takový bordel že jse v tom nevyzná nikdo.😕
@shaun40
proc Dtest?
@zelenaesmolda našla jsem si to na netu je tam poradna pro zákazníky.
@shaun40
aha,no ja jim moc neverim co se hodnoceni vyrobku tyce takze bych se na ne asi neobratila.ale dobre vedet,ze maji infolinku 🙂
V případě uznané reklamace máš nárok na úhradu nákladů. Takže pokud tam budeš muset jet, musí ti zaplatit cestu. Možná naznají sami, že je lepší ti to poslat 🙂
@console Ahoj, ano musí a náklady nese prodejce. Tyhle věci má krásně spracované Dtest. Nedělám reklamu ale mne už několikrát poradili, já je odebírám. Tady je to včetně znění zákona. https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/je-pr...
@console Tak nějak to tak myslím vždycky bylo. Nemám teď čas moc googlit, kdyžtak koukni, jestli něco dočteš tady, to na mě vyskočilo hned: https://www.dtest.cz/clanek-2404/reklamujete-vy...
Tak mi ČOI konečně odpověděla...
k Vašemu podání ze dne 11.12.2019 ve věci reklamace poštou si Vám dovolujeme zaslat následující vyjádření.
Obecně uvádíme, že právní vztahy vzniklé při uzavření jakékoliv smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím jsou v současné době upraveny zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění. Jedná se o soukromoprávní závazkové vztahy a Česká obchodní inspekce není oprávněna do takto vzniklých konkrétních právních vztahů jakýmkoliv způsobem zasahovat a řešit spory, které z takovéhoto vztahu vzniknou. Rovněž není oprávněna posuzovat případné nároky jedné ze smluvních stran ani ukládat opatření vedoucí ke splnění jednotlivých ustanovení občanského zákoníku. V souladu s ustanovením § 12 tohoto zákona se každý, kdo se cítí ve svém právu zkrácen, může domáhat ochrany u orgánu vykonávajícího veřejnou moc. Tímto orgánem veřejné moci je soud.
O způsobu vyřízení reklamace rozhoduje vždy prodávající, tedy podnikatel. Jestliže nesouhlasíte se způsobem vyřízení reklamace, jedná se o občanskoprávní spor. Česká obchodní inspekce nepřezkoumává zamítnuté reklamace, ani není ze zákona oprávněna rozporovat stanovisko prodávajícího.
Také Vám doporučujeme informace a jednotlivé odkazy Spotřebitelského průvodce na stránkách www.coi.cz:
viz Reklamace zboží https://www.coi.cz/faq/reklamace/
Záruka a odpovědnost za vady (reklamace) https://www.coi.cz/faq/b-zaruka-a-odpovednost-z...
A co třeba do té prodejny zavolat a zeptat se?