Ahoj holky,
blíží se zápisy do školy a moji dcerku to taky čeká. Chtěla jsem se zeptat, jestli náhodou nevíte, jestli škola má povinnost vzít každé dítě, které bylo u záspisu nebo nás můžou poslat na druhou stranu města s tím, že namají místo 😢 ?
Dál bych se chtěla zeptat, co všechno musí u zápisu umět a hlavně, jak jste učili děti vázat mašličku. Nám to jsde porád beznadějně a myslím, že v 1. třídě je to už nutný umět.
Dík za rady.
zuzik, prednostne ťa musí zobrať spádová škola, ku ktorej podľa bydliska patríte, ak škola nemá 100-percentne naplnenú kapacitu, musia ti dieťa zobrať. Ak chceš zapísať dieťa na inú školu mimo bydliska, prednosť majú deti zo spádovej oblasti, ostatné deti zapíšu vtedy, ak má škola dostatočnú kapacitu a závisí to aj od rozhodnutia vedenia školy. Mnohé deti, čo boli zapísané, 1.septembra ani neprídu (odklady, presun na inú školu(, v takomto prípade je dobré sa v septembri opýtať, či sa niečo neuvoľnilo a nie je problém urobiť aj dodatočný zápis na vybranú školu.
Ahoj,
zuzik - taky jsem chtěla položit stejný dotaz jako ty - zápis nás čeká za cca 3 týdny.
U nás ve městě je jen jedna škola (bydlím nedaleko Břeclavi) a tak doufám, že nebude problém. Jinak naše malá je podzimní, takže jí na podzim bude už 7.
Adélka taky neumí mašličku, i když jsme se pokoušely ji udělat. Řeším to taky botami na suchý zip - ještě že je někdo vymyslel 🙂
Docela mám strach, jak bude malá školu zvládat - hlavně psaní, protože jak jí něco nejde podle jejího, tak to odhodí a nafoukne se. 😒
ahojte, tak malej jde na zápis 22.ledna. Jde do školy u které jsme ve spádové oblsti a taky mám ze školy obavy - ale né toho rázu, že by to neuměl, ale spíš naopak 😅 (viz.téma příliš chytré děti)
K zápisu děti jdou do školy,která spadá do oblasti jejich bydliště.....pokud chcete jinou školu,jděte na zápis tam,ale může se stát,že vám dítko nevezmou...
Kličku teda u zápisu nechtějí...teda u nás ne 😀 a to že už jsem u mnoha zápisů byla.....
Kouká se na to,jak dítko mluví,jestli se rozpovídá samo,umí něco povyprávět a při tom se zjistí případná vada řeči.
Pak barvičky,základní geometrické tvary,nějaká písmenka a číslice-zda pozná--ale to umět nemusí,proto jde přece do školy 😀
My poslední 2 roky používali předtištěné papíry s úkoly.....poznej rozdíl,namaluj co chybí,udělej počet putntíků jako je vedle..atd atd.
Pak se maluje obrázek--většinou postava......
Dasulag.....však ve škole jsou pak ty dětičky úplně jiné.....a jako by soupeří,kor ti drobci v 1.třídě.....a do nástupu od zápisu je ještě dost času 😀
Ahoj holky, dík za názory.
Dasulag: my jsme na tom podobně. Co ji jde, to ráda dělá, ale jak má dělat něco, co jí není po chuti, tak se zabejčí a nic s ní nehne. Já se děsím hlavně psaní, Kajka je levačka ☹ .
🙂 tak zuzik - teď jsem akorát psala do tématu máme doma leváka - naše malé je taky levák - po mě.
Ale jinak je chytrá - mí číst - i když teda nečte super rychlostí, počítat 😀 - vše chce sama - nijak ji do ničeho nenutíme - spíš je zatím takový samouk.
Ve školce už od začátku - v necelých 3 letech kamarádila vždy s předškoláky a tak se snažila dělat takové ty úkoly s nimi - počty puntíků, co k sobě patří atd.
Tak jsem zvědavá, jak to vše dopadne.
V pátek jsme byli u zápisu. Karolínka byla nadšená, tak doufám, že se jí tam bude líbit 😉 .
Ahoj tak mi k zapisu jdeme 27.1. a taky jsem chtela vedet co vsechno musi umet. Kanicku taky jeste zavazat neumime 😒 , chodime na logopedii, ale jinak jakz takz umime co jste tady psali 🙂 ... Terezka se umi i podepsat 😉 . Teda napise Terezka a nekdy to napise zrcadlove 😖 .... Tak snad nas vezmou, mam z toho taky trosku nerviky....
Irenam: My taky navštěvujeme logopedku, nejdou nám sykavky. Ale Karolínka s naučila 3 básničky od s, c, z a paní učitelka koukala, jak jí to jde 😀 😀 . Nic speciálního po ní nechtěla. Ptala se jí, jestli se těší do školy, pak počítala, říkala básničku, zpívala písničku, malovala obrázek, poznávala barvy. Žádnou tkaničku zavazovat nemusela 😀 😀 a ani se nikdo nepídil, jestli to umí nebo ne.
Tak jsme absolvovali zápis do první třídy. 🙂 Jelikož pracujeme oba v Liberci a spádovou školu máme v Jbc, tak jsme obíhali zápisy ve třech školách, aby nás vůbec někde přijali. (spádové děti mají přednost). V každé škole zkoušeli něco jiného. Tvary, barvy, mašličky, básničky a ostatní věci, které většinou probírají ve školce. Moje zkušenost z pohovoru je taková: že je úplně jedno jestli dítě něco splete. Důležité je jak se jeví ve vyjadřování a chování, prostě jak je zralé - dají na celkový dojem. (Taky nezvládáme sykavky a mašličky a to nemluvím o R a Ř). Jsem ráda, že nám Kubíka do jedné školy vzali bez problému, i když nejsme spádový. 😖 Jelikož také chodíme na logopedii, tak to ještě zhodnotíme v červnu s psycholžkou a když tak zažádáme o odklad. Do června daleko, možná toho hodně doženem. Hlavně to nechce žádné nervíky 🙂
sycek - to do června zvládnete 😉
Holky, v klidu, vady řeči se dají za půlrok v pohodě zvládnout. My jsme absolvovali zápis loni, dcera je listopadová, takže u zápisu už měla 6 let. Od září jsme chodily na logopedii kvůli R a Ř, až do zápisu nic, nechtěla opakovat, trénovat a pak najednou ke konci června, kdy už jsme to chtěly s logopedkou vzdát a nechat ji přes prázdniny odpočinout, začala R a hned nato Ř.
Při zápisu si učitelé dělali poznámky, a pak nám to vysvětlili tak, že je třeba si všímat, jestli umí děti spolupracovat, nechat mluvit někoho jinéhpo, pochválit, zatleskat, a tak. A sám říďa říkal, že i když je mezi dětmi větší věkový rozdíl (děti odkladové, podzimní a sotva 6leté), všichni vššchno doženou, protože do září je od zápisu ještě více než půl roku a děti za tu dobu stihnout strašně moc věcí, vývoj jde u nich hodně dopředu.
A naše zkušenost. Dcera uměla číst, psát tiskacími a něco i psacími (což se pak ukázalo jako malý problém, naučila se psací písmo ne zrovna ukázkově, takže se to teď pracně odbourává). Čtení ji baví doteď hodně, matematika, prvouka taky (pokud nemusí vybarvovat, to ji nějak přestalo bavit), ale se psaním jsme bojovali. Dokonce mi jednou řekla, na co se učí takové blbosti, že ona to v životě nebude potřebovat, páč bude psát jen tiskacími 🙂
Takže každé dítě je jiné a nakonec ho může bavit něco jiného, než teď 😉
My máme problémy se sykavkama, protože naše Karolínka se nemohla dlouho rozloučit s dudlíkem. Zlenivěl ji jazýček, takže teď musí hodně trénovat. Má i předkus. Když se hlídá, tak jí to jde, ale jak se rozjede, tak si zase šlape na jazyk ☹ R a Ř se naučia bez problémů. Logopedka mi řekla, že na to, že má předkus, tak mluví nádherně a taky mi řekla, že dokud se jí nesrovnají zoubky, tak se pořádně nenaučí mluvit. ☹ ☹ ☹
Ahoj holky,
tak Karolínka se před chvílí naučila mašličku 😉
no vidíš 😉 šikulka, pohoda jazz, ne?
No, obvykle to bývá tak,že maminky na zápis biflují děti jako na jejich první životní zkoušku, ale je to jak píše sycek, opravdu jde o reakce dětí, o jejich vyjadřování a o to, jestli jsou "společensky zralé" na první třídu, aby to tam pak celý neproplakaly. Že neví, co je trojúhelník, nespočítají tečky , nepoznají písmena, to vůbec nevadí, na to přece jdou do školy. A měli jste netradiční zápis nebo klasiku? U nás to bývá na dvě části:první se zdolává v tělocvičně, připravená zábavná trasa s úkoly, každý rok jinak motivované, pak ve třídě si vyzkouší, jak se sedí v lavici, ammainky mezitím vyplní formuláře a oni něco nakreslí a pak dostanou nějaký dáreček. U nás na škole se ještě kreslí postava- buď jen maminka nebo celá rodinka, z dětské kresby se taky dá hodně vyčíst, ale odklad dostávají jen děti vyplašené, absolutně nespolupracující a pak teda hodně na žádost rodičů.
zuzik: blahopřeji k mašličce. naše malá stále ještě nemá tu trpělivost.
my máme taky problém se sykavkami, co šlo, tak se u paní ředitelky na logopedii naučila, ale máme problém, že má malá strašně malinké vrchní zoubky a jakoby zhoblované do obloučku. takže taky by se to mělo spravit, jak bude mít nové zoubky. Dole už máme jedničky a lezou nám dvojky (padají ji vždy spolu napřed obě jedničky, pak obě dvojky) a nahoře se nám jedna jednička kývá tak že už visí na "vlásku".
Jsem zvědavá, jakou formou bude zápis u nás. dám vědět.
Ahoj holky, jaké máte zkušenosti s padáním zoubků a problémy s řečí. Teď Kubíkovi vypadl zoubek dole a to jsem zvědavá co to udělá s řečí až vypadnou ty nahoře. Doháníme změkčování , č,š,ě. Písmenko L taky někdy problém. Jestli do toho začnou ještě padat zuby ☹ to bude mazec.
Pro paní Zlatku jen, že všechny školy měly zápis klasický - rodiče vyplňovali papíry a děti si povídaly s učitelkou. žádnou sportovní vložku neměly. 😀 Postavu jsme kreslili taky. 🙂
ahoj holky, ja zase resim takovej problem. Malej bude mit v kvetnu 6 let, je sikovnej, sam si cte, porad neco opisuje z knizky, jen je strasne drobnej. Meri asi 102cm a vazi necelych 15kg. On to ma po nas, jsme oba s manzelem maly, jen si rikam, jestli bych ho teda nemela dat o rok pozdeji. Mluvila jsem o tom i s ucitelkou a ta rikala, ze by mu to i prospelo, ziskal mezi mladsimi detmi i vetsi sebevedomi, neni tak dravej jak o hlavu vetsi kluci. Tak ted nevim, k zapisu pujdem a zajdem i do te psychologicke poradny a uvidime.
Monik: Já bych ho teda do školy dala. Když říkáš, že si čte a je šikovnej, zbytečně by ve školce zakrnul. On někdo musí být ve třídě nejmenší 😀 😀 a určitě bude vynikat v něčem jiném. Máš strach ze se po něm budou vozit?
no prave, z toho mam docela strach, tak porad premyslime, jak to udelat, manzel by byl nejradeji, kdyby sel o rok pozdeji a ja se porad nedokazu nejak rozhodnout. Tak se rozhodnem zrejme az po zapisu, co nam reknou ucitelky.
Vem si to, že když ho dáte o rok později, tak se tomu vození třeba taky nevyhnete. Když si tihle šmejdi někoho vyčíhnou, tak jim neuteče. A hlavně si dovolují spíš na mladší než sobě rovný, to je tutovka. Je to těžký. V dnešní době si nemůže být ale jistý nikdo.
monik, a ja som si myslela, že len my pôjdeme na zápis taký maličký 😉 Kajka má 109cm, už mala v novembri 6 rokov, zajtra ideme na zápis. Odklad jej nechcem dať, to by išla do školy pomaly 8-ročná, navyše takisto ako tvoj drobček je šikovná, už vie čítať, rátať do 100... v škôlke by sa nudila.
ja by som ho do školy dala, ved prvý rok mu tú školskú tašku pomôžete nosiť a sebavedomie nie je len o výške. A do septembra ešte trošku podrastie. Naša Kajka je všade najmenšia, ale sebavedomia má na rozdávanie, nestratí sa...držím palčeky pri zápise...
zuzik, to je taky fakt, zase na druhou stranu si rikam, ze kdyz pujde o rok pozdeji nic tim neztrati, ja sla taky o rok, jsem v rijnu, no oni nas stejne poslou do te psychologicke poradny, tam si s nim sami popovidaji a reknou nam, jestli ma smysl ho davat pozdeji nebo ne. No tak jsem zvedava.
monik, to je pravda, napokon, každy si svoje dieťa pozna najlepšie, plus ešte ak ti to zhodnotí nejaký nestranný odborník.
Ja si myslím, že ak je limitujúcim faktorom len výška, tak by som odklad nedávala, takéto deti s tým tak či tak budú stále trošku bojovať, že budú všade najmenší, bez ohľadu na to, kedy pôjdu do školy. Ale ak je k tomu napríklad bojácny a málo priebojný, treba pouvažovať, čo bude pre neho najlepšie.
monik: ale taky se může stát, že se během pár měsíců o něco vytáhne, a taky, jak můžeš vědět, že nebude ve třídě ještě někdo menší? a pak, pokud je tak šikovný, byla by to škoda a třeba tě překvapí, když ukáže mezi dětmi své znalosti a jaká je osobnost, budou ho brát s jakoukoli výškou.
zlatka: naše škola dělá každý rok ten první den zápisu tématicky motivovaný zápis. druhý denklasika, ale to skoro nikdo nechodí. ale my jsme malá škola malotřídka, takže loni jsme trhli rekord, u zápisu bylo 10 dětí! a v první třídě jich je nakonec 9, tak dostali samostatnou třídu, jinak je spojený 2. a 3. ročník a 4. a 5. Celá škola pak má 37 dětí.
Děti přišly společně do třídy, čekalo je tam několik stolů s různou tématikou, chodily společně a vykládaly si, co tam vidí, co se s tím dá dělat a tak dokola (na jednom tvary, na dalším barvy, písmenka, zvířátka, kostky, puzzle atd.), pak si společně zazpívaly písničku, zahrály si kolektivní hru, kdo chtěl řekl býásničku nebo znovu písničku a pak šly do klasické třídy do lavic, kde dělaly úkoly typu, tečky, postava, podepsání se a tak, my zatím vyplnili papíry.
u celého zápisu si učitelka a ředitel dělali zápisky a sledovali, jak spolu umí děti spolupracovat, jestli umí počkat, až domluví nebo dozpívá jeden, jestli umí druhého pochválit, něco vysvětlit, zapojit do kolektivu, příp. jestli se stydí projevit a tak. Celé to trvalo no skoro 2,5 hoďky, nakonec dostaly dárečky, byly nadšené. A mě se to líbilo taky moc.
My jdeme k zápisu zítra. Taky jsem v rozpacích a na vážkách. Lukáškovi bude v červnu šest. Učitelka navrhuje odklad z důvodu, že není tak sociálně silný. Je drobný měří 110cm a váží 14,5kg, ale je to dědičné. Víme o něm, že je stydlivější povahy, ale s kamarády si hraje. Sám od sebe tedy nic nepoví, není tak výřečný, ale já na tom nebyla jinak v jeho věku. Na druhou stranu nemá problém spolupracovat s někým. Úkoly plní bez problémů a je šikovný. Neumí ještě číst, ale počítat umí i sčítat a odečítat. Písmena pozná. Předběžnými testy prošel. Stále se rozhoduji jestli mu mám dát odklad nebo ne. Říkám si, že stejně za ten rok jiný nebude. Má už takovou povahu ☹ . A má dva kamarády, kteří už do školy letos půjdou a nechci mu je tímto vzít. Sama si myslím, že by na tu první třídu měl. Baví ho se učit nové věci. Ale stále tápu (ve společnosti je to stydlín), uvidíme po zápisu co nám poví. 😒
Ahoj sherry28, koukám, že máš taky problém jestli odklad nebo ne. Nás taky nutí do odkladu z důvodu logopedických. To že Kubík je malý - také po rodičích 😀 , to nikomu nevadí. Je pravda, že v komunikaci s ostatními nemá problém. Já se rozhodnu jestli ano či ne až v červnu. Uvidím jak na tom bude. Taky si myslím, že když je už zralý pro školu, tak by tam měl nastoupit. Mám strach, že za rok nadšení opadne a nebude ho to tam bavit. Ke každýmu věku patří určitý druh vývoje a mladší děti si spíš zvyknou. No- je to můj názor. Každý zná své dítě nejlépe a měl by se rozhodnout podle svého citu. Držím palečky 😉
Ahoj sycek: Taky si myslím, že je ještě brzy na nějaké rozhodnutí. Ale spíš se přikláním k tomu, že půjde. Máš pravdu, mladší děti si zvykají líp a pokud s ním není problém ve spolupráci, tak si myslím, že na tu školu má. On za rok nebude stydlivý míň. Pokud by mi, ale odklad navrhla i učitelka ve škole, tak by jsem přemýšlela a vidělo by se v červnu.
Ahoj,
já mám syna v 1.třídě.
Myslím, že každá škola má určitou kapacitu a když jí při zápisu naplní, nezbývá, než dítě odmítnout a poslat ho jinam.
U nás mašličku při zápisu nechtěli.
Kličku Máťa do teď pořádně neumí. Tedy udělá ji, málo utáhne. Máme raději všechny boty na suchý zip.
Chtěli tvary, počítání do dvaceti, před-za, dole-nahoře,vepředu-vzadu, spojit číslo s příslušným počtem teček, pravá -levá.... jé a já si víc nepamatuji 😒