Dcera chodí do třetí třídy ZŠ. Ve třídě je 20 dětí a já jsem předpokládala, že na hodiny angličtiny budou rozděleny do dvou skupin, ale bohužel se učí společně. Osobně si myslím, že v počtu dvaceti dětí se jazyk budou učit dost obtížně, takže by mě zajímalo, jak je to u vás? Zajímá mě počet dětí ve třídě a jestli jsou na hodiny cizího jazyka nějak rozděleny.
Obě dcery se učí AJ s celou třídou nerozděleny. U starší je ve třídě 22 žáků, u mladší 16 žáků.
u nás kde učím se dělí od 3. třídy pokud je dětí víc jak 24..., je to škola od školy, podle toho zda mají personál, jazyky jsou prioritou..a samozřejmě..souvisí to s financemi..někde mají dotaci městské části...apod..
Mladší syn chodí do páté,je jich ve třídě 25 a od 1.do 4. třídy se učili všichni dohromady. Ale musím teda říct,že měli naprosto úžasnou učitelku,která to s nimi ohromně uměla. Byli jsme se podívat na výuku a každé z dětí přišlo na řadu (myslím tím mluvení,odpovídání na otázku,hry...) minimálně 3x za hodinu. Teď v páté třídě je spojili s vedlejší pátou,je jich dohromady 50 a to rozdělili do tří skupin zhruba po 17-i dětech. Tak uvidíme. Starší syn je v osmé,ve třídě jich je 32 a taky se učí všichni společně. Kromě toho ale ještě mají v odpoledním vyučování dvě hodiny anglické konverzace po menších skupinkách. Angličtinu miluje,vyhrává soutěže,mluví plynule,rozumí všemu. Vůbec mu neublížilo,že jich je ve třídě 32. I při tak velkém počtu dětí záleží hlavně na vyučujícím. Ale možná je to u nás na škole trošku jiné,i když běžná základka na vesnici,tak velmi moderní,angličtina povinně 3x týdně už od první třídy a od šesté pak ty dvě hodiny anglické konverzace,časté návštěvy rodilých mluvčí,stáže studentů mluvících jen anglicky,děti za odměnu jezdí na workshopy a akce jazykové školy,se kterou ta naše spolupracuje,během té devítileté základky mají několik týdenních jazykových pobytů s rodilými mluvčími,minulý rok jeli zdarma na týden do Anglie,vše hradila škola v rámci lepšího vzdělávání angličtiny. Máme velmi mladého a ambiciozního pana ředitele,který si na té angličtině poměrně dost zakládá. Jen možná trošku lituji děti,které nejsou až tak jazykově nadané,naštěstí se nás to netýká...
U nás je ve třídě (aktuálně první a druhá) 28 dětí a na angličtinu se dělí na 2 skupiny
Děkuji za odpovědi. My jsme taky malá škola na vesnici a myslím, že angličtina také patří mezi priority, máme ji povinně od první třídy, loni byla dcera taky na jazykovém pobytu v Anglii, učitelky jezdí také na zahraniční vzdělávací pobyty. O to víc mě mrzí, že se učí v tak velkém počtu dětí. Učitelku jsme dosud měli taky úžasnou, ale teď budeme mít novou, tak uvidíme. Asi ještě s ostatními rodiči promluvíme s ředitelkou, jestli by bylo možné to nějak vyřešit.
Aj od první třídy (prolíná se do ostatních předmětů) a ve třídě je 24 dětí (nedělí se).
Lindo,je možné doplňovat, konverzaci i doma v běžném chodu domácnosti..prostě chvíli česky,chvíli anglicky.
Lindo a je problém doma v běžném dni konverzovat v angličtině - střídat s češtinou?
V první i druhé bylo dětí 25, 2 skupiny tedy, letos začínají zítra, ještě nevím 🙂
U nás na ZŠ se na jazyky dělí - vznikají tak skupiny cca od 12 do 18 dětí (podle naplněnosti tříd v jednotlivých ročnících). Skupiny jsou pak smíšené, tzn. jsou tam obvykle děti z různých tříd. Dělí se i na prvním stupni. Podle mě je na jazyky menší skupina rozhodně daleko efektivnější...
@chris_n upřímně... myslíte si že ta česká paní učitelka, která děti učí , umí mluvit jak plynule,bez chyb tak má správnou výslovnost?😉
Dovolím si oponovat že ani zdaleka...kolikrát jsem se byla dívat na hodiny jak na ZŠ, tak střední, ale i na soukromé hodiny...a velmi mě překvapila chybovost pani lektorky v Helen Doron😉
@linda.r Ze zákona je velikost jazykové skupiny možná do počtu 25 dětí/studentů. To je špatně. Máme na SŠ skupinky i 18 studentů a je to strašně moc, ale bohužel zákon to umožňuje...
@chris_n Dělení třídy na skupinky je naprosto normální a běžná záležitost. Třída má klidně i 30 žáků a tam to ze zákona ani reálně nejde, aby se 30 žáků učilo jazyku. Tam je třeba mluvit, mluvit a mluvit a to ve velké skupině je velmi těžko ukočírovatelné...
@hejsa Ne, pokud člověk pořádně anglicky nemluví, tak ať na své děti nemluví. Omlouvám se, ale to je strašný nesmysl. Raději bych jim pouštěla z youtube anglické písničky (viz nursery rhymes) než je učila něco, čím si nejsem ani já sama jistá.
@lajla A já bych všechny české učitelky do jednoho pytle neházela. Vím, že spousta je otřesných a výslovnost je mimo, ale na druhou stranu je většina dobrých a výslovnostně i znalostně na vysoké úrovni. Na druhou stranu jsme měli ve škole rodiláka, který byl totálně mimo, co se týče gramatiky a nevěděl, co a jak vysvětlit.
syn taky chodí do 3. třídy, ve třídě jich je cca 25 a jsou na angličtinu rozděleni do tří skupin