Vyčlenění dítěte z kolektivu v 1. třídě

monikavitezslav
20. dub 2018

Ahoj vsem jsem uz trosku bezradna proto bych rada slysela i jiny nazor. Nas ted skoro 8 letak nastoupil do 1.tridy o rok později. Mel odklad pro skolni nezralost. Prvni dny ve skole nadseny ale realita se ukazala za mesic jina,byla jseem volana do skoly ,ze kluk nevenuje pozornost,je drzy a proto mu bude pridelena asistentka. Asistentka ale nepomohla a nasledne dva mesice na to mu byla odebrana. Pak se zlepsil i znamky a chovani zdalo se ze bude dobre.a ted na tridnich schuzkach sem se dozvedela ze je vylouceny ze skoly v přírodě prptpze je pro učitelku nezvladatelny. Sice ode me dostal doma vyhubovano,tj pravda ale zaroven me holky v práci uvedli do stavu,kdy rikaji ze se jedna o vyclenovani z kolektivu. Omlouvam se za chyby v textu,vse píší v rychlosti. Kluk mi doma brečí,ze nic z toho co říká učitelka neni pravda.

renuliena
20. dub 2018

Asi bych třeba od zari zkusila zmenit skolu, pokud to už i ta učitelka takhle bojkotuje, tak to bude tezke a proto bych volila moznost zmeny skoly, promluvila bych si se synem proč to tak je a uvidis, treba nebude chyba pouze u syna a kdyby prece jen ano, tak to budeš resit nasledne potom, drzim palce 🍀

pavlinaoo
20. dub 2018

Navrhnete ucitelce,ze pojedete na skolu v prirode i vy a budete mu delat "asistenta". Pokud je uc normalni a chlapec ma problemy..., nedivim se ji. Uz takhle jsou ucitele jednou nohou v kriminale. A k reseni problemu, okamzite se objednat do PPP a resit to.

martina1154
20. dub 2018

Neznám vašeho syna , ale je možné, že si s paní učitelkou nesedli. Také jsem to řešila. Naštěstí mému synovi změnili další rok třídní a došlo k úplné změně. Nová paní učitelka ho stále jen chválila. Nevím co poradit je to individuální. A to když asistentka nepomohla ( dle jejich názoru) tak se to dál neřešilo? Nemají školní psycholožku?

snahnah
20. dub 2018

Znám to i z druhé strany, děti kolikrát neposlechnou a je to nebezpečné pro ně samotné i pro kolektiv a když se něco stane, vina je na učitelce (Nechoďte k tomu okraji! Hop.... A kluk byl po krk ve vodě v potoce. Být to moje děcko, dostane po prdeli. Naštěstí bylo teplo a zrovna pauza na svačinku, takže se stihl usušit. Nebo pošťuchovaní na lavičce, pád a jedete s žákem na chiru s rozbitou hlavou.). Co se týče drzosti, dobře mířená facka by byla kolikrát lepší než x poznámek v žákovské. Opakují to, co zaslechnou doma, v televizi, jak se k sobě chováte s partnerem, ke svým rodičům? Starší děti na hřišti taky dokážou rozšířit slovník menších dětí. Do toho rodiče nemají sebereflexi a doslova si nechají srát od svých dětí na hlavu a následně zahlcují ředitele stížnostmi. A teď si představte, že máte ve třídě minimálně 3 takovéto "poklady". Doma samozřejmě tvrdí, že je andílek. Jak vychází s ostatními spolužáky a jak se choval ve školce? Na druhou stranu, pokud máte pocit, že je chyba na straně učitelky, máte právo na psychologické vyšetření, je možné že potřebuje jiný přístup. A ve změně školy vám nikdo nemůže bránit.

codal
20. dub 2018

Jsem učitelka a i když jsem měla ve třídě pěkně rošťáky,tak nevzít je na školu v přírodě mi přijde už jako krajní řešení.Co konkrétně dělá? Ubližuje spoluzakum nebo v čem je to chování tak hrozne? Upřímně nechápu,proč mu vzali tu asistentku,když se to zlepšovalo:(..Jako taky jsem měla ve třídě děti,které bych na tu SvP radši nevzala ze strachu,že něco vyvedou,že si ublíží, ale vzdycky to nakonec bylo super,děti jsou tam úplně jiné a naopak tyhle "problemve" děti tak kolikrát ožijí a jsou skvělé.Promluvte si s učitelkou,jestli je trochu rozumná,tak řešení najdete.Tohle je prostě blbej trest a je to pro to dítě hrozně demotivující. Hodně záleží nám tom,jak moc a v čem je nezvladatelný,ale nějaké řešení by se určitě našlo,třeba jak už někdo psal,že někdo pojede s ním!

janapetrvalska
20. dub 2018

ha to asi nechspu, kdyz mel odklad a neni nejak nemocny na co asistentka? v prvni tride jsou vetsinou vsechny deti divocejsi nez si zvyknout na system ne? a pristup ucitelky nevim laxni .. rekla bych ze castecne je chyba i ucitelky , tak odepsat dite co si z toho vemou ti spoluzaci ..

konidana
20. dub 2018

řešila bych to s vedením školy se školním psychologem a pod. Aby on jediný nejel na školu v přírodě by se mi také nelíbilo. Nepomohl by pak např. přestup do sousední třídy, kde bude jiné třídní?

kafr
20. dub 2018

No tak já to vidím jinak...
Máte doma (podle učitelky) problémové dítě...
* Byla mu přidělena asistentka - to jako jen tak? Bez vyšetření v PPP? Jaký byl důvod, jaký byl závěr, jako matka bych chtěla vidět podklady práce asistenta, byla jste se informovat?
* Vy se najednou na schůzkách dovíte, že je vyřazen ze ŠVP? Jak se můžete něco takového dovědět "z čistého nebe"? Mi to připadá, jako že se vůbec nezajímáte o dění ve škole, já na vašem místě bych byla s učitelkou v úzkém kontaktu, klidně každý týden, nebo min. 1x měsíčně a chtěla bych být v obraze co se ve škole děje, co syn ne/udělal o přestávkách, jak ne/pracuje, ne/vyrušuje v hodině...
"Syn mi doma brečí, že to není pravda" haha, samozřejmě je pravda někde uprostřed. Jste v kontaktu alespoň s vychovatelkou? Jak se chová v družině? Nebo s ostatními maminkami? Aby ostatní děti řekly svůj pohled, mají s vaším synem problém i děti, nebo jen paní učitelka? Je konec dubna, jak jste tu situaci řešila v průběhu roku? Chodí syn do školy rád? Má tam kamarády? jak s nimi tráví přestávky?
Samozřejmě bude chyba i v učitelce, ale já ji vidím i ve vás i ve vašem synovi. Když už jsou ale vztahy takto hluboce narušené, nedovedu si představit, jak je napravovat...

monikavitezslav
autor
20. dub 2018

Dnes reseno s druzinarkou. A pravda je trochu jinde. Naopak druzinarka si syna velmi chválí ona sama nevidi zadny problém. A vse se bude řešit s ředitelkou. Třídní učitelka vse prevratila na účet syna coz mi pptvrdila i druzinarka. Asistentku mu dali oni protoze byl nepozorny pri hodině ale zadne vyjadreni ani vyšetření od ppp neměl. A jako druzinarce prijde velmi nevhodne ho vyclenit ze školy v přírodě tim,se vse akorát zhorší a syn se zablokuje uplne. Vse budu řešit

monikavitezslav
autor
20. dub 2018

Jinak na upřesnění v kontaktu jsem s třídní skoro denně a nikdy mi po telefonu nerekla ze je ve skole takovy problem.

kafr
20. dub 2018

Tak teď už mě napadá jedině, že mají omezený počet míst na ŠVP a váš syn dostal "Černého Petra"

codal
20. dub 2018

@monikavitezslav má v žákovské poznámky? Nějakou třídní důtku? Co podle učitelky dělá konkrétně špatně?

codal
20. dub 2018

@monikavitezslav mimochodem,kdybych měla mít pro každého nepozorného prvňáčky asistenta,tak ho má víc jak polovina třídy.Zakopany pes bude trochu jinde,ptejte se a nedejte se odbyt.

betelgeuzz
20. dub 2018

Tohle je zvláštní, pokud se dřív o problému nezmiňovala a nesnažila se je řešit. U nás myslím jeden kluk na školu v přírodě nejel, ale problémové chování se řešilo od začátku roku u několika dětí, v polovině roku dostali varování, že pokud se nezlepší, na školu v přírode nepojedou a nakonec nejel jeden.
I ten asistent mi příjde zvláštní. U nás předtím byly hospitace zástupkyně, ředitelky, školního psychologa, výchovné poradkyně, následně rodiče konečně navštívili PPP (do té doby nechtěli), návštěva z PPP ve škole a ta teprve napsala asistenta. takže dostat asistenta mi tak jednoduché nepříjde.
Určitě bych řešila s učitelkou a ředitelkou.

monikavitezslav
autor
20. dub 2018

@codal v zakovske nema ani jednu poznamku ani důtku uz to mi přišlo velmi podezřelé.

monikavitezslav
autor
20. dub 2018

@kafr bohužel asi ano. Mimochodem syn se jmenuje Petr:_)

berynka
20. dub 2018

Asi komunikovat a řešit to s učitelkou i vedením školy. Byla by škoda neúčastnit se školních aktivit.

Na druhou stranu dcera má ve třídě (5.tř) hodně nezvladatelnou spolužačku a nejezdí kvůli ní téměř nikam. Na školu v přírodě vůbec a na jednodenní akce minimálně. Učitelka si to vyřešila po svém 😉.

codal
20. dub 2018

@monikavitezslav tím spíš bych se bránila,tohle je jak blesk z čistého nebe..takhle to nefunguje...

packaf
20. dub 2018

takto to ani fungovat nemá. Bez poznámky najednou vyloučen ze ŠvP? A asistent jen tak, že je nesoustředěný? Musíte komunikovat a spolupracovat všichni, rodiče, dítě a pedagogové/ředitel-ka. Pokud družinářka tvrdí něco jiného ne učitelka, tak to nevypovídá nic dobrého o učitelce. Na jednu stranu je dnes doba, kdy se rodiče ohání právy, "vyhrožují" učitelce, stěžují se kde mohou (viz případ táty Parťáka a domácí úkoly, za mě ubohý tatínek teda!), na druhou stranu, také učitel může být osoba na nepravém místě a dítěti spíš uškodit a poznamenat na dost dlouhou dobu!