Dobrý den, mám dotaz. Vrátili jste někdo dítě z 1.třídy do školky??? Syn má 7 let je v první třídě. Má problémy s psaním. Strašně škrábe ve čtení se mu někdy pletou písmenka. Po dohodě s p. učitelkou jsme se rozhodly že návštívíme pedagogicko psychologickou poradnu. K jedné p. psycholožce už chodíme nějakou dobu. Po hodinovém zkoupání p. psycholožkou padla otázka jestli syna vrátit do školky. Má problém s grafomotorikou. Zatím jsem to odmítla tak nás poslala k další psycholožce co se zabývá grafomotorikou. Ten den co jsem tam byli tak měl syn nějaký špatný den už od rána. Byl nevrlý, hodně zlobil a u psychložky byl strašně nervozní. Podle toho jaký měl taky dopadnul další test psychložkou. Aniž by ho pořádně znala tak si hned udělala závěr že je prostě není zralý na školu. Tak nevím co s ním. Mě se nezdá že by na tom byl tak špatně a musel do školky. Kromě psaní si myslím že školu zvládá dobře. Kromě jedné 3 má samé jedničky. Podle p. učitelky není takový ousider aby musel zpět do školky.
Mám syna s problémy, byla mu nyní zjištěna dysfázie a další problémky (které máme díky předčasnému porodu), ale my máme tedy odklad a zařídila sem přípravnou třídu, která nám hodně pomáhá. Navíc navštěvujeme ergoterapii na rozvíjení motoriky atp. (na doporučení psychologa). Určitě PPP navštivte a rozhodněte se, co a jak dál, ale přijde mi nevhodné chlapečka vracet přímo do školky. Třeba v našem městě má 90% škol přípravné třídy, některé školy dokonce dvě a pár dětí tam také již "propadlo" z první třídy. Rozhodně bych se poptala ve škole, příp. i v okolí na škole jiné, aby mohl chlapeček přestoupit do přípravky a zůstat ve škole, ale rozhodně ne ve školce (krom toho přeplněné školky ani nemusí mít místo). Přípravná třída (nultý ročník) ho připraví i na školu, na režim školy (přestávka, hodina atp)...syn má problémů víc a musím říct, že jsem štastná, že sem mu přijetí do přípravky vyběhala (jelikož ano, někde je stále braná přípravka jako třída pro sociální děti a matky samoživitelky, kdy je problém tam dostat dítko "obyčejného pracujícího rodiče", kterému by ale třída opravdu prospěla. Takže za mě školka určitě ne.
my bydlíme na dědině a tady moc možností není. Dojíždění do města pro nás teď není možné. Mám ještě 3 letou dceru a 4 měsíční dceru.Právě teď je jich ve třídě 18. Další školní rok to vypadá tak na 25 dětí.Navíc teď má učitelka která má nějaký atest na grafomotoriku. Momentálně čekám na zprávu z PPP abychom se domluvili jak s ním budeme pracovat.. Jsem dohodnutá že mu zaplatíme kurz grafomotoriky u jedné psychložky a ta nám i poradí jak s ním pracovat doma. U nás žádné přípravky nejsou.
Tak držím pěsti. Chápu, že je to obtížné, taky sem vozila od miminka staršího nejprve do školky a ted do školy několik kilometrů i přesto, že jsme ve městě, ale to, že má syn osobní přístup a ve třídách mají asistenty mi za to stojí (přecházel nyní z přípravky ve spádové ZŠ do přípravky na druhém konci města, jelikož tam je škola více otevřená dětem s určitými problémy, učebnímy plány atp). Sama pocházím z vesnice a doufám, že se tam co nejdříve vrátíme, ale hold i za cenu, že se bude s dětmi dojíždět, to je pak o prioritách no. Kamarádka má 4 děti a postiženého denně vozí 30 km do speciální školy, další dva do školky plus měla miminko. Pokud máte k dispozici auto a máte ŘP, tak já bych své děti vozila, ale pokud ne, tak to je jiná. Jinak grafomotorika se procvičuje hlavně u ergoterapeuta...spíš než u psychologa... Tak držím palce...Ale stejně bych ho do školky nevracela, mohlo by mu to spíš ještě více ublížit i psychicky...proč je zase mezi malými dětmi...To jen můj názor.
@micka1 nevim jestli uz to tady někdo nepsal ale mam pocit, ze na normalni zakladni docházku musí dite nastoupit nejpozději do 8let veku pak uz ma smulu takze pokud by jste se vratili do ms a syn by mel mezitím 8me narozky tak nevim jak by to bylo. Jinak osobne bych se taky snažila najit co nejvic pomoci pro syna i pro Vas jako pro rodice ve smyslu spoluprace se synkem aby na ZS mohl zustat. Drzim palce 🙂
Jinak určitě pokud by se synkovi zjistila nějaká vada atp.bude mu třeba z PPP doporučen individuální učební plán atp.tak by pak ve škole další rok na toto měli brát ohled a podle toho plánu se řídit...Ale to až opravdu podle zpráv odborníků.
Jinak kdybyste chtěla, mám doma staženo dost pracovních listů na rozvíjení grafomotoriky atp.Tak bych mohla na email poslat 😉
Nemám žádnou zkušenost s něčím takovým, ale dítě bych rozhodně nevracela do školky těměř po půlroce ve škole. Psychicky by mu to spíš ublížilo. Určitě bych mu to zkusila vysvětlit, že musí víc cvičit apod. Pokud nemá paní učitelka nějaký problém s prací a péčí navíc kvůli synovi tak bych s vrácením do Mš nesouhlasila.
Moji sestřenku taky vrátili po nějakém měsíci zpět do školky a musím říct, že ji to prospělo.
Ahoj, když jsem chodila do první třídy já, vrátili jednu holčičku taky v pololetí zpět do školky. Ale co si matně vybavuju, byla fakt samá špatná "známka", nebo co se to tehdy dávalo za znamínka...Další rok chodila normálně znovu do první třídy a celou školu pak proplula tak nějak s trojkama/čtyřkama... Jestli má tvůj syn jedničky jinak, spíš bych víc procvičovala, věnovala čas domácí přípravě atd... ale praktickou zkušenost nemám.
najít si takovu zš kde se mu bude pedagog věnovat individuálně a hlavně s jiným přístupem než klasický vzdělávací systém,naše školství je pro děti s handicapem cesta do pekel,návštěvy psychologů jen umocní jeho snížené sebevědomí ,nikdo mu ale nepomůže,max ho ocejchují,potřebuje indiviuální přístup,takovu školu mu najít
@saminomimino přesně moje slova. Taky sem hledala, našla a syn ted dojíždí-Tj.já ho každý den dovážím do vzdálené školy, ale s uplně jiným přístupem pedagogů....A přitom jde stále o ZŠ, která jede podle běžných schválených osnov. V první škole bylo vše problém a syna pomalu doporučovali na praktickou, tady problém není a chpdí tam moooc rád. Do staré školy pořád kručel, že tam nechce.
@terezapetrova tím že je syn narozený na podzim tak by teď měl první odklad. Takže by to nebyl problém.
Jinak do školky se nechce vrátit a tak raději volím tu variantu že bude docházet na grafomotoriku a s učitelkou se domluvíme na dalším postupu jak mile bude zpráva z PPP. Podle učitelky na vrácení do školky není.
Docela mě zaráží že si udělají úsudek po první návštěvě. ☹ Vždyť to dítě ani neznají a hned by ho vraceli do školky.
@micka1 dobre ste sa rozhodli, trenovat pisanie a urcite to pojde, dolezite je ze sa mu v skole lubi a chce sa ucit🙂
Ja som sa po precitani uvodneho prispevku celkom zlakla, kto by koho vracal zo zakladnej skoly do skolky 🙄 pani psycholozku sice nehodnotim ale mozno by si to mala skusit, ved to by musel byt pre to ditko strasny stres...zo skoly spat medzi maluskavcov skolkovych. No a odhadnut dieta do minutky a este urobit taky zaver 😅 😕 no jo no..aj taki asi su, aj ked by nemali.
Kazdopadne je prima ze ste to este okrem psychologicky vyhodnotili vy doma a tiez ze to vcelku dobre hodnoti skola, navrat by mohol ublizit a to velmi.
@micka1 Pokud má syn opravdu problém je s grafomotorikou, tak bych ho určitě do MŠ nevracela. Jestli nemá problémy v jiných předmětech a soustředí se, tak mi přijde závěr psycholožky tak trochu mimo mísu. Zkuste ten grafomotorický kurz. Dneska se dá koupit spousty pomůcek, sešitů, je toho spousty. Navlékejte korálky, různé mozaiky, malé puzzle, modelína, napečte spousty cukroví 🙂 . To všechno zjemňuje jemnou motoriku a dá se to dělat i s prostředním dítkem 🙂 No, tak bude škrábat, no! Kolik doktorů píše hezky?
Já mám zkušenosti jak z praxe (učila jsem jeden rok prvňáčky), tak i prakticky sama se sebou (jsem narozená v srpnu, máma učitelka - dcera dle ní geniální, zápis tehdy probíhal tak, že spíš neprobíhal - kolegyně tehdy pokecaly s mámou o mým čerstvě narozeným bráchovi, mě zapsaly a šlo se - já byla předčasně zaškolená a bojovala jsem s tím až na gymplu🙂 ale porvala jsem se s tím.....pokud je prvňáček předčasně zaškolený, tak většinou se to projevuje v soc. oblasti (neschopnost zvládat školní režim vyučování), ale taky se objevují obtíže v grafomotorice, čtení, psaní, počítání....ale pokud je trabl grafomotorika a čtení (na takové úrovni, že se pletou písmenka), tak bych to určitě nehrotila až do návratu do MŠ. Grafomotorika může souviset např. s vývojovými poruchami (nemyslím jen dysgrafii nebo dyslexii, ale třeba i dysfázii, opožděný vývoj řeči apod.) a i když tam není diagnóza nějaké poruchy, tak pořád se na tom dá zapracovat...je fajn, že dle tř. uč. není nutný návrat do školky🙂
@micka1 tak to je dobře, je fakt, ze u téhle vyšetření je asi stěžejní aby dítě bylo co nejodpocatejsi, taky chodím ze synem do pp někdy do scp. My měli štěstí na dobrou psycholožku naštěstí ale je fakt, ze někdy je to s DR a jinejma odbornejma pracovnikama v tomto směru kriz :( přeju ať Vám to nakonec jde co nejlépe 🙂
@micka1 Toto je bežná prax,keď dieťa nezvláda prvú triedu,tak ho vrátia do škôlky,poznám viac detí,ktoré sa vrátili.Problém nastáva,ak je dieťa príliš citlivé,vrátenie sa do škôlky by sa mohlo odraziť na jeho chovaní,myslel by si ,že zlyhal a to by nemuselo dopadnúť dobre.Treba to poriadne zvážiť,či by to uniesol po psychickej stránke.Sú deti,ktorým je to jedno ba dokonca sa tešia,že sa vrátia do škôlky,ale sú deti,ktoré to fakt nesú veľmi ťažko.
Veci s grafomotorikou sa dajú dotiahnúť,ak je to jedniný problém,tak stačí aby ste dostali správne inštrukcie od psychológa a zvládnete to aj doma.Poriadne to zvážte!
@kikimaruska jsá jsme o tom zcela přesvědčena že pedagog udělá 99% toho jak se dítě učí,taky budeme syna dávat do jiné než místní zš,samozřejmně chceme vidět pedagogy výukovou hodinu,je nám zcela jasné,že se dá učit podle osnov ale 100x jinak
@saminomimino - taky jsme se byli podívat ve škole, byli jsme i ve výuce, v červnu jsme poznali paní učitelku, co je měla mít....no a nakonec když jsme v září přišli, tak jsme zjistili, že ze zdravotních důvodů nenastoupila a dostali úplně jinou, ale naštěstí taky celkem fajn 🙂 ....a s těmi ukázkovými hodinami to taky je někdy takové nejisté, třeba naše škola je fakultní, vždycky ve čtvrtek a v pátek tam jsou na náslechu studentky speciální pedagogiky a zdá se mi, že výuka probíhá ty dny trošičku jinak, možná zajímavěji, než v ostatní dny...ale celkově jsme jinak spokojení 🙂
Jsem učitelka ve školce a minulý školní rok se nám jeden chlapeček vrátil ze školy zpět do školky. Byl to krok, který mu velmi prospěl a další školní rok už po něj je bezproblémový. Někdy to opravdu pomůže, někdy je to zbytečné, ale to je těžké radit, když neznáme dítě a detailně situaci. Já bych dala asi spíš na radu paní učitelky ze školy, která tvého synka zná lépe než odbonice z PPP, které ho vidí jen malou chvilku, navíc syn může v porradně reagovat úplně jinak než obvykle🙂
@krystalka tak miy jdeme více méně do výuky na přepadovku,měl by to vědět jen ředitel,ale samozřejmě to nebude jediný důkaz toho že výuka je ideální,prostě vybíráme co si myslíme že dobréje a doufám že příští rok v září to klapne
@micka1 ,...................školní zralost se neposuzuje jen podle výkonu ve psaní,čtení a počítání.Tam se ještě zkoumá plno jiných věcí,jako seběstačnost,jestli mu vydrží pozornost,jestli je schopný sám pochopit zadání úkolu a bez pomoci dospělého ho vypracovat?
Vy jste s ním nebyli v PPP na jaře?
Jak prošel u zápisu do 1.třídy?
@micka1 vyjádření psycholožky bych brala jen jako jeden z mnoha názorů, nekladla bych na to až takovou váhu vy sama znáte svoje dítě nejlépe. přijde mi že v dnešní době se na všechno vyžajuduje papír s razítkem a zdravý rozum a mateřský instinkt se nebere v potaz. ve vaší situaci bych dítě v žádném případě do školky nevracela a snažila bych se najít jinou cestu jak mu výuku ve škole usnadnit - různými cvičeními a docházením do té poradny jak píšete.
@madre1 my chodíme do PPP už nějaký ten čas, ale chodíme tam kvůli tomu že syn se hodně vzteká a nechce chodit ke svému otci. Právě kvůli jeho chování jsem byla v PPP v březnu. Po konzultaci a shodnocení situace mu udělaly test zralosti. Kromě grafomotoriky to bylo v normě. Po konzultaci se školkou jsem se rozhodli že do školy půjde. Ve školce už se nudil.a už ho to tam nebavilo. to že budou problémy se psaním to jsem čekaly, ale nečekala jsem že to bude tak hrozné. Jinak je to chytrý, inteligentní kluk s řadou zájmu. Pohádkové knížky ho nezajímají tak čteme encyklopedie. Pamatuje si hodně o přírodě, o vesmíru.
mě docela zaráží že si udělají úsudek při první návštěvě. ☹ Když tam byl teď na posled tak ho skoro dvě hodiny zkoušely. Ani se nedivím že toho měl ke konci plné zuby.Já tam dvě hodiny sedět a děla jenom to co po mě chtějí tak by mě to taky přestalo bavit. Někdy nemá ani náladu tam jít a taky se odrazí na jeho chování.
Teď jsem se rozhodla že ve škole zůstane. V p. učitelkou se domluvíme na dalším plánu a vidíme co bude dál. Od ledna bude navštěvovat grafomotorický kurz tak snad mu to pomůže. On sám se do školky vrátit nechce. Myslím že to by pro něho byl krok vzad a všechno by se to na jeho psychice odrazilo.
@micka1 no v půli roku už bych ho do školky nevracela 😕 😕
my chodilli na kurz grafomotoriky a pak jsme doma trénovali každý den a hodně se to zlepšilo...
hlavní ale je, aby byl v pohodě, doma potřebuje klid a taky aby měl prostor, který je jen jeho a kam mu mladší nebudou zasahovat (u nás tohle hodně pomohlo, velmi tvrdě jsem musela mladší pořád dokola opakovat, že tenhle stůl a tyhle věci jsou jeho a basta fidli, je jen o 2 roky mladší a velmi průbojná, ale nakonec to pochopila)...
jako nebudeš to mít lehké s dalšími dvěma mladšími dětmi, ale do školky bych ho v pololetí už nedávala.... 😔
důležité je, aby dost spal a pil, ovlivňuje to soustředění...
jinak třeba rybí olej je dobrý taky na soustředění a různé vitamíny, např. kapky Stimaral, už jsem slyšela od pár maminek, že je dávaly a pomohly.... a super jsou Bachovy květové esence, já dávám esenci na soustředění, na rozeznání opakovaných chyb apod... (zní to trochu zvláštně, ale mám s tím delší dobu velmi dobré zkušenosti, syn se po nich cítí tak dobře, že si o ně už sám říká 🙂 )
no a mazlit, pořád je to vlastně malé dítě a je hodně důležité, aby věděl, že je milovaný, to děti taky zklidní... já často hladím, v tramvaji jezdíme na klíně, doma tulíme po ránu a syn je klidnější, líp i doma spolupracuje 🙂
musí cítit, že máma za ním stojí a má ho ráda 😉
@micka1 jinak u nás nebylo vztekání už, ale kromě grafomotoriky byl taky v normě.... grafomotor. kurz vám měli doporučit dřív, u nás to udělalo fakt hodně... trval 3 měsíce, každý den cvičení... já jsem hodně hodně chválila a syn pak chodil s papírem a říkal "a opravdu más tak velkou radost, že jsem něco trochu nakreslil? fakt? je to pro tebe tak důležitý?"... no já byla nadšená, miluju kreslení a on do 6 let nenakreslil fakt skoro nic... ale tím,že ho ve školce nehodnotili a nenutili (chodil do waldorfské) a doma taky ne, tak tam neměl takový blok asi... jen byl překvapený že je to tak důležité a že mám takovou radost.... dodnes moc chválím, koukám přes rameno co dělá, hladím, ptám se, hodně ho to povzbudilo.... oni jsou malí a citliví, ač zvenku vypadají už docela velcí 😉
jinak v PPP mě taky pobavilo že po 1.5 hodině testování končil zápis "s časem soustředění klesá"....
já už se tou dobou těšila až odejdeme a po 1.5 hodině snad klesá soustředění každému 😅 😅 😀
doma jsem mu to podala tak, že PPP je pro velké děti co chodí do školy a vždycky o tom mluvím pozitivně, že jde prostě ukázat co umí a to on rád
@micka1 pokud jste rozvedení (jestli jsem to správně pochopila), tak zvlášť u kluka mu může chybět táta... vycházíte dobře? my měli taky mega krizi, zpětně jsem zírala co mi syn řekl co řešil vnitřně... táta je pro kluky hrozně důležitý!
super by bylo kdyby jste se s tátou dohodli a trénoval by s ním někdy taky on, promluvil si s ním jak je to důležité a že když se bude snažit, tak si udělají "chlapi sobě" den, např. rybaření, nějaké opravy auta, modely, do lesa na houby prostě co ho baví...
u nás byly potíže na začátku škol. roku (nesoustředil se někdy, občas odmítl poslechnout), mimo jiné pomohlo když s ním muž šel do školy... seděl tam celé vyučování, povídali si o přestávce... malý byl nadšený 😵 muž viděl přesně co se po nich chce a má tak lepší přehled... syn se začal o moc víc snažit 🙂
@micka1 ,..................v tom případě bych ho nevracela zpátky do MŠ.Holt nemá nadání na krasopis-je to také kluk,takže tam se to tak nějak dá tolerovat. 😉 Koupila bych mu domů písanku(my máme na domácí procvičování tuto: www.levneknihy.cz/vesela-pisanka-cvicny-sesit-a... ),aby si mohl cvičně uvolňovat ruku 🙂
Pracuje doma s PC-jestli ano,jako dlouho denně?
@micka1 pokud uz navstevuje skolu, tak urcite zpet do MS urcite ne! Je potreba doma trenovat tu grafomotoriku! A za dalsi pokud ma skolka plny stav tak vam ho stejne nevemou!