Dobrý den, maminky. Chci se Vás zeptat, jestli má některá stejný problém. Učí se některé vaše dítko podle Frause? A jak to zvládáte. Naše Beatka chodí do třetí třídy a začínáme mít problémy. U nás je spousta škol,všude je normální výuka, jen na té naší se učí podle Frause. Máte některá podobné zkušenosti? Děkuji
Chtěla bych jen vědět, jak zvládáte učení se s ním? Připadá mi to učivo strašně těžké a zvažuji, že dceru přeložím na jinou školu. Zatím máme jedničky a dvojky teď dostala první trojku, ale když to srovnám s učivem jejich vrstevníků na jiných školách, je to docela rozdíl. Překvapuje mě třeba to, že my jsme se učily ve třetí třídě v prvouce názvy stromů, květin a oni kdy k nám přišli okupanti, co je to senát, z čeho se skládá atd. Je mi jí dost líto, musí se strašně učit a ostatní děti lítají venku. A to nemluvím o matematice a třeba indickém násobení.... Vždycky na to koukám a říkám si, jak jsem blbá že to nechápu a neumím jí to vysvětlit. Prostě si myslím, že na takové učivo mají spoustu času. Máš taky ten stejný pocit, nebo je jen slabá a měla by jít jinam?
@backstreet Tak u nás asi učebnice na prvouku nemajú, alebo to aspoň nenosia domov. Teraz som sa ho pýtala, tak o senáte a priamo českej histórii sa neučia. Učia sa o stromoch, kolobehu vody atď. Majú projektovú výuku, tak keď má syn spracovať nejakú tému, viac sa do nej zahĺbi. Napríklad mal tému "tráva", a dostali sme sa pri tom okrajovo i k fotosyntéze.
Čo som sa pozerala na zošit z češtiny, ten sa mi zdá v pohode. Na matiku som čumela tiež ako zjara, pretože my sme do tejto školy prestupovali až teraz,na začiatku 3.roč., tak keď som tam videla tie symboly, kočičky a tak, tak to som tiež nechápala 😀 Ale manžel to zhodnotil, že sú to super základy, už ani neviem čoho, snáď binárnej sústavy... 😀
Indické násobenie - to som tiež nechápala, a tiež im to učiteľka akosi nevedela úplne vysvetliť, aby ho všetci pochopili. Čo je škoda. Ale potom som pochopila, že je to len iný zápis normálneho násobenia, a potom mi to už prišlo jasné ako facka. Proste sa tam zapisuje celé číslo z "čiastkového" násobenia, nie len tá druhá číslica. (pozri napr. sem:
Keď to zhrniem, na začiatku roku ma Frausova matika vydesila, okrem toho násobenia nemal ale syn s ničím problém. Takže jeho učebníc samotných sa už nedesím, naopak pripadajú mi veľmi rozvívajúce myslenie detí. Ak máte ale učiteľku, ktorá nevie deťom nič vysvetliť, a všetko musíte doháňať doma, tak to je samozrejme škoda. Inak to, že sa doma pravidelne učíte, si myslím, že je vlastne i plus. Mňa skôr desí, keď syn domov nič nenosí, a dnes mi povedal, že má toho z češtiny šialene veľa doháňať... Ale zošit si, samozrejme, zase zabudol v škole... 😖
ještě pouvažuju, zatím Vám ale moc děkuji moc jste mi pomohla
@elephant
ahojky, je tu teď někdo kdo bere metodu Fraus? Poradíte mi, jak dítě naučit hláskovat, a aby vědět, co vyhláskoval? děkuju
ja mám tretiaka v montessori (v prahe) a idú podľa frausa. Čo presne by si chcela vedieť?