Drazí,
Syn má ve škole 1. třída tuto metodu matematiky. Hroně se s tím trápíme. Většině dětí to jde, ale nám nějak jak kdyby nebylo dáno tomu porozumět. Upřímně nechápu ani já moc ten smysl šipek, hadů a různých těhle blbostí. Problém je v tom, že ať se snaží jak chce, koukáme do toho dlouho, cvičíme to, ale on to prostě není schopen pochopit. Pak nad tím brečí, bojí se i do školy, brečí i ve škole nad testem. Snažila jsem se na webech něco najít, ale spíš sem našla opak jak je to báječná metoda kde si cosi. Ale co teď s tím??? Je tu taky někdo komu to nesedí?
Děkuju moc za názory.
Na třídních schůzkách si. mě učitelka vzala stranou a říkala, že v tom plave a že nám dá domu práci na víc. No upřímně.....Já v tom žádnej systém nevidím, žádný pravidla přesný postupy. Když s tím mám problémy i já jak to může chápat on? :( Přitom matika pro me nebyl problém, ale za nás tyhle novoty fakt nebyly. No zkusím si s ní ještě jednou promluvit. Problém je ten, že je hodně arogantní a moc řeč s ní není a paradoxně jí tam každej zbožňuje
@theronnie Ja si taky myslim,ze tato metoda je mimo. Syn s tim sice problem nema,ale kdyz se na to divam ja,manzel,moje mamka - matematikarka,tak mame vsichni dost. Navic pak maji deti problem s beznou matematikou na druhem stupni. Vim od kamaradek,ktere maji starsi deti na stejne skole.
@theronnie Mimochodem vetsina novych metod je opevovanych. Nechapu,co je spatneho na klasicke matematice. Kolegyne je ucitelka a byla primo na skoleni,ktere vedl pan Hejny osobne. Sam tvrdil,ze s touto metodou se rozhodne neztotoznuje kazdy a ze by ji rozhodne nikomu nenutil. Sam se k tomu takto stavel. Jenze kdyz podle Hejneho jede skola,je to pak na prd pro ty deti,ktere v tom plavou.
Je to o logice, nemá se to hned chápat, ale zkoušet a dojít k řešení. Náš syn naopak ve třídě exceluje. Vaše učitelka by měla synovi nabídnout doučování, vy nejste jako rodiče v této metodě školení, takže mu spíš nepomůžete, naopak mu můžete uškodit, že mu to budete vysvětlovat po startu a ochudite ho o možnost rozvoje logického myšlení.
No to je přesný. Hlavně syn si pak přijde jak největší hlupák. Kouká do toho nechápe to, je to špatně celý....Přitom třeba počítání klasický mu nedělá problém. ale musí to prostě mít klasicky daný jako třeba 2 + 5 ale jakmile tam má nějaký pyramidy, hady, stopy, tak je úplně mimo a já teda s ním... A pak mi učitelka řekne:"Tak není holt nejnadanější, procvičujte"
No to je asi ono. Některé děti, které jsou přirozeně nadanější v tom logickým uvažování tu metodu určitě ocení a navíc je jistě rozvíjí mnohem víc než biflovací klasika, protože u toho musí myslet v souvislostech. Ale já sama jako totálně nelogický tvor, co se radši všechno naučil nazpamět vím, že kluk je po mě a tohle mu vyloženě ubližije a ničí ho to, jenže mám pocit že v tom jsme snad sami. :( Ostatní jak kdyby byli potomoci Einsteina
Zkusila bych jít za zástupkyní ředitelky. A domluvit se s ní. Jestli by nebyla možná pro něj nějaká výjimka. Snad to bude rozumný člověk. Pokud ne, skoro bych zvážila přestup na jinou školu. Na nějakou, která bude vstřícnější nebo se bude učit po staru. Nemá smysl, aby se tam trápil. Kór v první třídě, to je směšný. My v první třídě žádné testy neměli, nikdo mě ničím netrápil. První třída byla celkem zábava a i docela zajímavá. Otravovalo mě jen do nekonečna opisovat psací písmenka, ale ani nevím, jestli se to dnes ještě dělá.
Já měla obavy, strasili mne tím (má ji i starší synovec), nechapala jsem jeho úkoly, když jse na to koukla - pred nástupem dcery jsem si stahla příručku pro rodiče a metoda se mi líbí, ale dceři jde. Jsou tam popsaný ty prostředí, zkus to. Samozřejmě to opravdu nemusí být pro syna to pravé (u nás bych asi musela změnit školu, učí se ji všichni prvňáci).
Děkuju moc za postřehy. Zkusím to jeste pořešit mimo učitelku, to je dobrý nápad. Nad změnou školy tedy uvažuji, ale mám pocit že v našem okolí to učí všechny školy. Je to ted nejakej masovej trend nebo co.
@theronnie ahoj, jsem ucitelka na 2. stupni, ucim češtinu. Dcerka je na nasi skole v prvni tride, maji Hejneho metodu. Dali mi dost prace pochopit, co maji v kterem cviceni delat 😁😁😁 ale ona to chape, jen je zbrkla. Napred jdi znovu za ucitelkou, domluv.doucovani, staci treba 15 minut. Dcerka ma.krokovaci pasek. Misto pocitani na.prstech krokuje na.pasku. Zmenu skoly bych brala jako krajni reseni.
@theronnie Hejneho matika je super, ale má 2 velké potíže. První je učitel, bohužel pokud je to špatný učitel tak tady je jeho nedostatek vidět mnohem vic. Druhý je rodič, musíme se oprostit od toho,že je to k ničemu a klasika je klasika. Každé nové prostředí si nechám od děti vysvětlit a když ho nechápu (např. Stavby hned v první třídě) tak jdu za učitelkou.
Mám děti ve druhé a třetí třídě a matematika je jejich nejoblíbenější předmět.
Co se týče přechodu na gympl nebo 2.stupeň zatím nevím,ale např.v Matematický klokan dopadl v našich třídách s Hmat mnohem lépe než ve třídách s klasikou.
Škola nedělá seznámení s Hmat pro rodiče?
@hansed KDyby učitelka byla aspoň normální bytost, ale ona ho neustále nějak zesměšňuje. Například mu řekla, že nemůže jen kvůli němu celá třída čekat až je mu neco dojde. A mě vlastně řekla něco podobného. Do školy už se i celkem bojí. To je denodenně něco ať už hysterák nebo ho něco bolí. Upřímně už se to nedá ani moc zvládat.
@editah222 To ano byla nějaká informační schůzka, ale asi jsem ten problém, že mě se ta metoda vůbec nelíbí. Sama ji nejak nedokážu pobrat tím pádem mu ani pomoc, což je o to horší.
To že to děti chápou to fakt závidím 🙂)) Ale podle mě musí být hodně nadané, že jim to jde. 🙂
Říkali, že co se týče přesunu na gymplu tak mají super výsledky 99% uspešných uchazečů. Ale to stejně nebude náš případ. Začíná to vypadat, že škola bude pořádnej boj nejen v matice. I když tam je to hodně kritické.
@theronnie myslím, že problém bude spíš v učitelce. Pokud ho zesmesnuje a tvoji snahu o řešení taky, pak to jistě není správné. Žádná metoda nemůže vyhovovat všem, ani "klasická" ani Hejne, ani žádná jiná. Takže pokud je syn nešťastný a učitelka nechce hledat řešení a pomoc, dala bych ho jinam.
@theronnie u vás je pravděpodobně problém v učitelce😢. U syna ve třídě mělo jedno dítko velký problém se češtinou, učitelka ho 2x týdne doučovala. Zesměšňovat žáka je naprosto nepřípustné.
Ano, naše děti jsou na matiku nadané, ale já jsem na ni naprosto tupá a až s Hejnym jsem v ní našla zalíbení.
Chyba je v ucitelce, ne v Hejneho metode, sama teda netusim, co to Hejneho metoda je nebo jen okrajove), mam deti mensi, ale pokud kterykoli zak ze tridy v nejakem predmetu tape a ucitelka to resi tak, ze ho zesmesnuje, tak je to s prominutim krava a kluka bych dala bez vahani na jinou skolu. Tohle je akorat na to, aby mel po cely zivot psychicky problemy. Vim, o cem mluvim, prvni stupen je v tomto dost rozhodujici, pokud dite nema z ranneho detstvi ze skoly hezke vzpominky, tak se to pak horko tezko dohani a horko tezko se hleda motivace v zivote uspet.
Tristní výsledky stávající maturity z matematiky ukazují, že "klasická" metoda nefunguje - děti se nabiflují postupy, ale nejsou schopné vyřešit žádnou praktickou úlohu. Sama se s tím peru na VŠ - když studenty ekonomických oborů učím práci s procenty, oni umí trojčlenku, mají nabiflovaný postup a nechápou, co dělají. Toto opravdu není cesta.
Neříkám, že Hejného metoda je jediná správná - ale aspoň se snaží děti místo biflování postupů naučit logickému uvažování. Někomu to jde lépe, někomu hůře. Učitelka musí podporovat, nesmí znechucovat a podrážet sebevědomí. Podle toho, co píšeš: "Nemůžu čekat, až ti něco dojde." je zde základní chyba u učitelky. Hejného metoda je právě založená na tom, aby to dětem samo došlo. Maximálně může být problém, že je pozadu a chybí mu to doučování, pokud tomu sama nerozumíš. Prostě potřebuje tomu dát víc času - lepší tomu dát víc času teď než v tom v budoucnu absolutně tápat, což tak vypadá, pokud nezačne trénovat. Chyba holt není v metodě, některé děti musí něco "vydřít". Já takhle měla "vydřené" psaní - vůbec mi to nešlo, měla jsem doma několik písanek a kupu stránek psala několikrát, než to bylo použitelné. Tady to bude asi podobné s matematikou - prostě je potřeba vyzkoušet nějaké pomůcky, přečíst metodickou příručku, najít doučování - a synovi se v tomto věnovat.
@theronnie
zkuste tuhle FB skupinu,resi se tam ledacos,treba vam poradi
https://www.facebook.com/groups/reseni.diskuze/
@theronnie Obávám se,že nemáte problém s Hejneho metodou,ale spíše s paní učitelkou.Opravdu bych za ni opět zkusila dojít a mozna ji trochu připomenout,že ona je studovana na to,aby to dítěti vysvětlila a vy,jelikož tuto metodu příliš neznáte,toho nejste schopni.Hejneho metoda je fajn.Sama jsem ji studovala 5 let na VŠ přímo u pana Hejneho,záleží ovšem,jak ji daný učitel pojme....
@theronnie Jako první bych šla za paní učitelkou.Pokud je rozumná, určitě najdete společně řešení.Tim může být např.jeji zvýšená pozornost na syna v hodinách,doučování...Pokud by toto nezabralo,bylo by podle mne možné i synovi umožnit "klasickou " metodu.Hejneho metoda je totiž i o hledání různých způsobů řešení,takže i klasické řešení,je řešení 😉