Máme takový zvlastní problém, syn nastoupil do první třídy a nejspíš se chtěl co nejvíce zalíbit. A začal rozdávat a měnit hračky se spolužáky. Probíhá to nejvíc ve školní družině. Problém u těch výměn je ten, že to rozhodně neodpovídá stavu ani hodnotě. A přišla na to vlastně tak, že si na mě počkala maminka spolužáka a dala mi naše hračky a strašně se mi omlouvala. A zdálo by se to být vyřešené, ale on s tím různě pokračuje dál i u ostatních. A pak ho to zpětně mrzí a chtěl by ty věci zpět, ale nedokáže si o ně říct, ani odmítnout. Dneska kvůli tomubrečel a prosil mě ať to hlavně neřeším ve škole, že by ho už nechtěli mezi sebe. A nedá si to vysvětlit , jen hlavně at nic neřeším. Mě je ho líto, ale zase na druhou stranu, si s tím sám neporadí. Jak byste tohle řešili?
Ja neco podobneho resila loni ve skolce s malou (letos 5)... Rekli jsme si, co by mohla ( treba muslicky, kaminky, to stikeez) kdyz nevi, tak se me zepta. A je fakt, ze některé deti jsou vycurane uz od mala.... Nevim, zda maminka druhych to vysvetlila diteti nebo ne, ja to treba kratce, pekne vysvetlila i jeji kamaradce... A jinak slouhlas s komentari vys 🙂
Ja pridavam kazdy den ke svacine synovi nekolik piskotu nebo treba bebe susenek (jednotlivych, ne cely balicek) nebo krupek, deti si to meni mezi sebou (jednou s nim nejaky chytry chlapecek vymenil susenku za okurku😀) a jsou spokojene. Cennosti ani vlastni hracky do skoly nepatri, tak bych to vysvetlila a nedovolila je brat.
@dc282308 resim podobnou vec, ale u pubertaku 14 a 15 let. No vlastne neresim, ale premyslim o tom, zda to je ok. Dcera uz ma doma X mikin a tricek od pritele, dokonce i jeho sluchatka. Pry s tom jsou vsichni ok, i chlapcovi rodice.... tak to tedy nechavam.
Na prvnim stupni, a zejmena u prvnaka, bych opravdu zakazala noseni do skoly jakychkoli hracek. Vyjimecne nejake malickosti , karticky apod. Ale u nas ve sk.radu je myslim zakazano cokoli ( kdyz to vyucujici nepovoli)
Zakázala bych nosit jakékoliv hračky do školy, v družině hračky jsou. Vysvětlila bych mu, proč to zakazuji, určila nějaké méně hodnotné věci (např. nyní stikeez z lídlu apod.), které měnit s kamarády klidně může, ale nic víc. Prvňáci jsou všichni ještě vyjukaní, že by někoho odmítali, to těžko, teprve se poznávají, kolektiv začnou tvořit postupně. Jo a možná bych taky informovala vychovatelku, měla by být celou dobu u dětí přítomná, krom nějakého odchodu na WC, takže pokud dá na děti pozor a sama jim vysvětlí, že ve škole se neobchoduje, mělo by to být v pořádku pro všechny.