Syn chodí do 2 třídy a skoro denně nosí poznámky, má už třídní napomenutí, řešili jsme na třídní schůzce, teď osobně s učitelkou, dle učitelky vše dělá špatně, ruší, bouchá s pastelkami, zdržuje....nesoustředěný...první třída spíš zlobil, ale vše v mezích, učitelka by ho nejradši dala do jiné třídy, vyhrožovala mi ředitelskou důtkou, když nemá třídní napomenutí žádný efekt a pak sociálkou... chtěla bych s ním jít do psychologické poradny, máte zkušenost? Pomohlo to? Chovají se k dítěti "s papírem" jinak?
@ja5 nechovaji, teda alespon ja ne. Respektuji doporuceni poradny do chvily, kdy to nerusi nebo neublizuje ostatnim zakum. Bezte do poradny, ale ne z duvodu, abyste mela papir, ale aby vam poradili, co s tim mate delat. Ono doporuceni nedostane jen skola ale taky vy jako rodice. Doporucuji nejdriv pozadat o sepsani planu pedagogicke podpory, kde si s pani ucitelkou reknete, jak budete postupovat v pripadech, kdy se syn nechova dobre. Objednejte se do poradny, objednaci doba je u nas kolem ctyr mesicu.
Doma se snazte synovi vysvetlit, ze se nechova dobre, jednotlive situace rozebirejte. Ukazte, ze jste s pani ucitelkou za jedno v tom, ze se ma chovat lip.
Nemate to lehke vy, ale ani pani ucitelka a ani ostatni deti ve tride. Drzim pesti, at to dobre dopadne.
@danfal do poradny chci jít samozřejmě kvůli synovi, papír chci pro školu, aby mi nevyhrožovali sociálkou. Velice příjemné pro rodiče 😒
on je takový zrychlený, čtou, vyvolá ho učitelka, on dočte schová učebnici, říká mu že ho může samozřejmě zase vyvolat, tak to zase vyndá.., uklízí si pastelky, spadnou mu..ruší to, pije o hodině, jde čůrat...já ho okřiknu a prostě si to nedovolí.. takový věci.
Škola by měla pomoci a ne vyhrazovat sociálku. Do poradny bych zašla. Může být hyperaktivní. I mít nějakou formu ADHD. Pokud to budete mít potvrzené můžete s tím pracovat nebo alespoň vědět na čem jste. Pokud by se škola nekoukala na situaci jinak změnila bych ji. Ve škole by měl být dětský psycholog a v dnešní době by i učitelé měli znát možnosti a s dětmi umět pracovat. Pokud vyhrožují sociálku nemá to dle mě žádný pevný základy. Je to selhání učitelů , kteří mají s rodičema problém vyřešit. A když to nejde tak oni sami by měli navrhnou poradnu či psychologa - učinili tak? Při příštím vyhrožování sociálního bych jim něco řekla.
@ja5 jak se chova doma ?
Ja ocekavam dost velke problemy az mala pujde do skoly (jsme v Holandsku, tady se chodi do skoly s uderem ctvrtych narozenim). Uz rok pracujeme s ucitelkame ve skolce a se specialni logopedkou, aby to mala zvladla. Problem je hlavne s mluvenim a hyperaktivitou. Bavila jsem se s reditelem skoly kam mala pujde, daji ji do mensi tridy, tak snad to pujde.
Asi nejtezsi na tom je priznat si, ze existuje nejaky problem a pak na tom zacit
spolecne se skolou pracovat. Muze jit jen o nadmerne zlobeni (mozna nema jasne stanovene hranice) nebo neco zavaznejsiho.
@ja5 my máme taky Bartase. Byli jsme i v reditelne 😀 poznamka tak cca kazdej mesic. diskutujeme s učitelkou, hledame důvod i řešení. 100% zlepšení. Úplně upřímně - represivní opatření a hrozby vnímám jako nedostatek pedagogicky profesionality. Zkus se s ucitelkou bavit - kde ona vidi duvod,co ona vidi jako konstruktivní řešení, co ty,dejte to dohromady. Přeju pevný nervy. 😉