Ženy, matky, učitelky - prosím potkaly jste se někdo na základní škole s projektem na zlepšení měkkých dovedností Skills Builder? Ve škole mých dětí to zavádějí, googlila jsem, ale zajímaly by mě praktické zkušenosti. Předem díky!
@mariti Nejsem učitelka ale AP, u nás ve škole se Skills Builder zaobíráme asi 3 roky, pedagogové absolvovali i školení v Anglii a je to fajn, ideální je, když se začne s co nejmladšími ročníky - je to vlastně soubor dovedností, které s dětmi trénujeme, od vyloženě "jen" naslouchání, až po kritické myšlení. Je super, když se s tím začíná od nejnižších ročníků a dětem to přijde přirozené. Jsou k tomu různé techniky, jak podpořit naslouchání. Kombinujeme s metodou PBIS - podpora pozitivního chování žáků - jak nám stále opakuje naše super ředitelka - Čemu se věnuje pozornost, to sílí. To ale neznamená, že chování, které není o.k. se nechává být.. ale snažíme se z něj nedělat cirkus, jelikož to je živná půda právě pro nežádoucí chování.
@mariti Nejsem učitelka ale AP, u nás ve škole se Skills Builder zaobíráme asi 3 roky, pedagogové absolvovali i školení v Anglii a je to fajn, ideální je, když se začne s co nejmladšími ročníky - je to vlastně soubor dovedností, které s dětmi trénujeme, od vyloženě "jen" naslouchání, až po kritické myšlení. Je super, když se s tím začíná od nejnižších ročníků a dětem to přijde přirozené. Jsou k tomu různé techniky, jak podpořit naslouchání. Kombinujeme s metodou PBIS - podpora pozitivního chování žáků - jak nám stále opakuje naše super ředitelka - Čemu se věnuje pozornost, to sílí. To ale neznamená, že chování, které není o.k. se nechává být.. ale snažíme se z něj nedělat cirkus, jelikož to je živná půda právě pro nežádoucí chování.