Ráda bych se zeptala, zda něčí dítě navštěvuje školu, která se řídí programem "Začít spolu"? Jedna se spádových škol tento program aplikuje a já nejsem nějak přesvědčená, že je to nějaká výhra...projektové vyučování, hodně skupinové práce, žádné zvonění, prolínání jednotlivých předmětů...já nejsem vyznavač žádné alternativních přístupů a ani tomu moc nerozumím, nejsem si jistá, jestli to není lepší pro děti, které mají nějakou vadu (ADHD, dyslexie, poruchy učení a pozornosti...), a "normální chytré dítě" tím spíš utrpí. Budu ráda za všechny zkušenosti a názory. Díky.
já jako učitelka (na 2.stupni sice), ale ve škole, kde jsem učila, se právě tento program aplikoval. Podle mě to není vhodné pro všechny děti, zejm. pro ty s různými poruchami, které potřebují hlavně řád apod. U nás měli rozvrh tak, že měli vyučování ještě dlouho po obědě, což se mi zdálo třeba pro prvnáčky vražedný, co se týče pozornosti. Lavice uspořádány tak, aby sice pracovali ve skupinkách, ale některé byly tak blbě nasměrované, že děti neviděly na tabuli a atd. já bych své dítě do takové školy neposlala. Ale pouze můj názor, jak jsem to viděla na povrchu, detailní zkušenost nemám, spíše to na mně působilo negativně...