Musím si trochu postěžovat, protože mě je hrozně líto dcerky, která je ted ve 4. třídě. V prvním pololetí měla tři dvojky na vysvědčení, na což nebyla zvyklá, protože ted mají dost přísného učitele, ale tak jsme si řekly, že zabojujem, aby se zlepšila. No a dnes přišla skoro s brečením, že z písemky z přírodovědy dostala zase za 2. Tak ze sedmi otázek měla jednu otázku zodpovězenou tak na půl, takže ji srazil dva body a už má za 2. Kdyby jí dal alespon 1/2. Měla jsem chut tam za ním zajít, nebo s ním komunikovat přes email, ale pak jsem si říkala, že se tím stejně asi nic nevyřeší, on o sobě sám tvrdí, že je přísný, takže tady je asi každá snaha marná. Děkuji, že jsem se mohla vypovídat. 😕
@zaludova Tak to musím protestovat, mají dost zvláštní výuku, úkoly, co dostávají jsou spíš pro rodiče, protože na ty otázky není v učebnici odpověd / mluvím ted o té přírodovědě/, musím hledat na netu a do písemek dává třeba i jen to, co si říkali při hodině, co v sešitu ani učebnici nemají. Za nás se zkoušelo z výpisek ze sešitu a bylo to jasný, ted prostě nikdy nikdo neví, z čeho bude zkoušet, nebo z čeho budou psát. ☹
Známka je subjektivní názor učitele. Snad bude jednou slovní hodnocení, které vyzdvihne opravdové nadání a schopnosti dítěte.
@zaludova no já zrovna učím biologii na 2. stupni a dobírám úvazek na 1. stupni přírodovědu a vlastivědu a můžu říct, že se nestačím divit, co chtějí někteří učitelé přírodovědy po svých žácích🙂 nedávno jsem nakoukla do sešitů a písemek vedlejší školy a lezly mi oči z důlků..... tohle je strašně individuální - je fakt, že v RVP to není nijak nadupané to učivo, ale pokud si učitel(ka) ještě přidá mraky věcí navíc....děcka to do 3. třídy vůbec neznaly tento předmět a ve 4 už k tomu i nově vlastivěda....na čtvrťáčky je toho podle mě dost....
@jimmy1 Ne, mě přišlo přísné to známkování, ale holky mě to vyvrátily, tak to beru. Já jsem jenom vyvracela tu teorii, že učivo ve 4. ročníku se dá hravě zvládnout. Můžu říct, že hravě teda fakt ne. To, co po nich chtějí, jsme se kolikrát učlili až na 2. stupni a dost věcí mě přijde pro ně hodně složité.
Mne tedy přijde drsné, že holka place kvůli dvojce. Jasně, u dvojky je to, že se má zlepšovat, že má rezervy, ale měla by vědět, že dvojka je hezká známka. Ty, jako rodič, bys ji to měla vysvětlit, jinak se ze školy zblazní. A za mě je dobře, že jsou pisemky zaludnejsi, že to není jen na básničku ze sešitu, ale že je to nutí dávat pozor i při hodinách. Za mě se mi to zda ok, spíš zvláštní přístup ke škole od vás.
Jinak to, že se naučí se učit je pro život daleko cennější, než mít samé jedničky kvůli tomu, že vše umí zpaměti z hodiny.
@kacca11 Ale jo, jindy 2 neřeším, ale přišlo jí líto že se tak učila a stejně to za 1 nebylo. Ona je dost ctižádostivá, já v ní tu touhu po samých jedničkách nevyvolávám, jen jsem jí slíbila, že se spolu budem učit, aby si to opravila. Jak jsem psala, do té třetí třídy byla úplně bez problémů a ted si nemůže zvyknout na pocit, že už nepatří k nejlepším. Já jí to vysvětlovala, že to není tak podstatné, ale když ona prostě sama chce.
@mandala no to je přece správně, jak to dělá. chce po dětech, aby hledaly informace, aby se snažily dopátrat něčeho. slabikovat řádky ze sešitu není učení. tím, že si to nejde, sama, bude se o to zajímat - tím se učí.
To, že chtějí i to, co si jen říkají - no jasně že jo, jedině tak ví, že při hodině vnímá to, co říká.
Obvykle jednička je za to, co je úplně výborně.
Asi bych brala spíš dvojky, které vypovídají, že se snažila a naučila a sama se dozvěděla něco nového, než jednička za to, že ví z hlavy půl sešitu, což za týden zapomene.
Hlavně ji povzbud, pochval, o nic nejde, JEN dvojka.
Já teda chápu, ze když se učila, ze ji mrzí i dvojka, podle me je základna horor, aspoň pro me byla, mela jsem trojky a připadala si blba, na střední jsem mela už jen jedničky sem tam dvojku, a na vysoké ani nemluvě 🙂
Ale zpět k věci, když vidím ty učebnice a ty blbosti,co se ty děti maji učit a jak se známku je tak se už ted bojím, jak to budu prožívat u dcery, sama jsem taky učila na střední škole a nikdy jsem se nedrzela striktně žádné stupnice, snažila se vždy individuálně posuzovat, psali jsme vždy miliony testu,aby měli žáci víc možnosti docílit známky, kterou chteji.....no já budu teda šílená matka asi,me nebudou mít učitelky radi,hlavně já nesnasim takové ty příkazy, ze třeba musí byt sešit v obale a když není, je hned trest...nebo takové to debilni diktovani, jak tlustém sešit maji mít, to už je moc, trochu svobody bych jim dala
@berenika39 Třeba máš pravdu, ale jak se teda mají na tu písemku připravit, když jsou třeba nemocní, nebo prostě někdo je pomalejší, mín chápavější a ze školy jim to nestačí a rodiče to s nima probrat nemůžou, když neví, o čem mluvili...
@mandala psala jsem obecně, jak to funguje. když je někdo nemocný, tak :
-omluví se a učitel s tím počítá, že nemůže vědět každé šeptnutí
- poprosí spolužáka, aby mu to řekl, pujčil sešity, nahrál výklad na mobil, nevím, mrak možností
- prostě chytne horší známku a příště si to opraví.
Když je někdo mín chápavější a nestačí mu to ze školy, tak nebude mít samé jedničky a i přesto to nemusí být méněcený hloupý nebo nepoužitelný člověk.
Když to s nima nemohou probrat rodiče, tak to s nima může probrat někdo jiný - starší sourozenec, kamarád, paní na doučování, teta, soused. Já jsem pro rady s matikou chodila o dům vedle k hodné paní bývalé paní učitelce.
ještě nějaký problém? 🙂 🙂 (fakt v dobrém. kdo nechce, hledá důvody, kdo chce, hledá způsoby).
@mandala já ti rozumím a naprosto vim o co ti jde. Dcera už nemela v pololetí 1 ale i dvojky, ty jsi ji slíbila,ze ji pomůžes s přípravou, ona se snaží a výsledek je stejně dvojka, i kdyz dre. Myslím si,ze byjsi byla schopna pochopit, ze m dvojku, pokud by to byla látka a informace,kterou ma probranou,zapsanou popřípadě se da dohledat v učebnici a naprosto souhlasim. Beru, kdy dostanou domácí úkol na známky kde musí hledat jinde než v učebnici a pak jim to da do pisemky (splnily úkol,tudíž vědí) ale dávat jim věci do pisemek s argumentem,ze se maji vzdělávat i mimo učebnice mi prijde sorry holky úplně mimo . ve 4.třídě!!!! S tím teda nesouhlasim a rozumím. Tyhle chytaky nevypovidavaji o tom co dítě umí ci neumí .....je často nervózní.....tohle neuznavam. To ze dítě látce rozumí předvede i u zkoušení, ústního tedy.....a v testu nebo písemce ma byt jasné zadání aby dítě mohlo odpovědět jasne.
A přesně, jak dítě chybí, ptala bych se pokaždé učitele, co probirali a co se má naučit, popřípadě bych po něm chtěla vysvětlit konkrétní obsah učiva, ne hnusne ani zle, ale na rovinu bych řekla,ze dceru známky mrzí, učí se a připravuje, já ji doma zkousim a chci vědět, já podrobně a co vše se má naučit. Protože pokud to není v učebnici, kde jinde to mashledat a mas vědět, ze tohle zrovna on bude chtít. Popřípadě at ti doporučí kde mas čerpat informace. Nerikala bych to vycitkou, ale opravdu pro to, abych se s dcerou mohla co nejlíp připravit.
@berenika39 problém je,ze mobil ve škole je zakázány ....viz jine disuze zde ;)
@tarra27 když ho položí zapnutý s diktafonem k učitelce , aby nahrál výklad??? zase vocamcat pocamcat.
@jimmy1 víc takových učitelek jako jsi ty, Jarmilko !
Nevím, podle mě je logické, že když někdo chybí, tak buď si jen doplní věci do sešitu s tím, že to neobsahne celou látku nebo se chodilo za učitelem a ten látku doplnil. A kdo není dost bystrý, holt nedostane pokaždé jedničku, ale třeba tu dvojku. Dvojka není špatná známka, jedničku nemohou mít prostě všichni, ae jen ti opravdu nejlepší.
@kacca11 promin, ale to je moudro...to jako když chybí, nemůže postřehnout co řekl v hodině učitel....tudíž ma smůlu? To je dost nefer. Nehledě na to, od čeho jsou učebnice, když v nich nejsou všechny informace, které po žácích učitel chce? To jako mám se dopidit kde??? Kde zjistíme já jako rodič co všechno bude učitel po mých dětech chtít, když to nevyctu z knih ve škole. V tom případě bych od učitele chtěla přesný obsah co vše vyžaduje od děti a vše konkrétně, odkud mám čerpat. Já se přece jako rodič musím zajímat a znát co se dítě učí včetně náplně hodiny a informaci, které pon měn decku budou chtít. Nehledě na to, není možné říci - tohle ma vědět z internetu. Spousta rodičů internet doma nemá nebo ho nepovolují. Navíc co děti na vesnicích???
Myslím si, ze škola musí informovat rodiče.
@shine2015 Asi jsi vůbec nepochopila, co jsem napsala. Tak ještě jednou a polopaticky:
Pokud je dítě nemocné, chybí, má dvě možnosti - buď si doplní jen sešity s tím, že to neobsahne celou látku z hodiny, nebo má možnost dojít za učitelem a požádat ho, aby mu látku dovysvetlil.
No, a pokud dítě nestíhá, z hodiny si to navíc nepamatuje, tak za mě bohužel, nedostane jedničku. Jednička je prostě ten nejlepší výsledek a nemůžou na něj dosáhnout všichni jen proto, ze se snaží. Snaha je hezká věc, zaslouží ocenit, ale nemělo by to sahat nad výsledky.
Takhle to chodilo na mojí základce. Přijde mi to fér, nemůžou mít všichni jedničky, když tomu výsledky neodpovídají. Ty, jako rodič se samozřejmě informovat můžeš, udělej to. No, a když jsem chodila na zakladku já, internet byl v plenkách a světě div se, látku navíc mi buď poradili rodice, hledala jsem v knihách, encyklopediich, chodila jsem do knihovny, koukala na dokumenty. Učebnice jsme měli spíš jako osnovu, než že bychom jeli striktně podle nich.
@mandala Jako učitelce mi to nedá a musím zareagovat🙂 pokud počítáte, kolik ztratila dcerka bodů, tak nemůžete srovnávat s tím, kolik má správně otázek🙂 Pokud učitel boduje, má obodovaný každý úkol za určitý počet bodů a některé úkoly jsou za víc bodů a některé jednodušší za míň - důležité je, kolik byl celkový počet bodů. U nás ve škole máme zavedené hranice bodování do 90% za 1, do 75% za 2. Tak, aby se všem měřilo stejným metrem - pokud máte nějaké nejasnosti, tak se učitele normálně zeptejte, věřím, že vám to vysvětlí - od toho ten učitel je🙂 nezdá se mi, že by za ztrátu pouhých 2 bodů byla už 2 - to by byla jó kor přísná stupnice....