Krásný den, máme v plánu se stěhovat a s tím souvisí i nutnost přestupu dcerky do jiné školy. Teď řešíme, jestli vyčkat se stěhováním do léta, aby malá dochodila školní rok v současné škole (navštěvuje druhou třídu), nebo jestli bude v pohodě, pokud přestoupí už v pololetí.
Máte s tímhle některá zkušenost? Měnilo vaše dítko školu v průběhu školního roku? Jak se se změnou vyrovnalo? (noví spolužáci, nové prostředí, možná i jiný styl výuky...)
@ivanavorlickova - tak my sme sa stahovali a to dokonca do ineho statu (CR 😉 ) koncom unora a od 1.3. zacala dcera chodit do novej skoly - bola v druhej triede. Prechod zvladla v pohode, spoluziaci boli skvelí, v triede ich bolo malo, len 15, ucitelka sa im mohla venovat individualne, co bolo pre dceru pozitivne, lebo musela prejst na cestinu.
Tvoja dcera je tiez v druhej triede a pokial nema nejake problemy s integrovanim sa do kolektivu tak by som vobec neriesila ci to bude na konci sk.roka alebo v priebehu roka. Deti sa dokazu rychlo prisposobit.
holky dotaz jak to probíhá v těch školách pak s hodnocením apod.?
náš starší chodí do waldorfské školy a nějak to na nás s mužem přišlo zároveň, že uvažujeme o změně.... syn totiž neustále chodí a že by chtěl známky a domácí úkoly... (má slovní hodnocení, dom. úkoly mají málokdy a dobrovolné, ne klasické psací spíš nad něčím zapřemýšlet a poznamenat si, něco vyrobit)....
udělala jsem mu někdy doma úkol, vyžaduje hodně i ty známky, tak jsem mu to i oznámkovala, hrozně se snažil a měl to vždy mnohem lépe než co vidím, že nosí ze školy....
tam je hodně důraz na sociální komunikaci - takže třeba trpělivost, naslouchání si, spolupráce atd... což je super, ale nevím nakolik to pak ubírá zase z něčeho jiného....
dokonce brečel, že chce žákovskou, tak jsem mu ji udělala 😅
on je hodně orientovaný na vědomosti a je slabší v motorice a tom sociálnu, sice se enormně zlepšil (rozcvičovali jsme ruku, chodil na logopedii, ale je taky bilingvní, takže zase beru, že někde se to projeví i tím, že mu zase chybí).... prostě je svůj 😉
byli jsme tehdy u zápisu ještě v jedné ZŠ a tam ho vzali, my to zvažovali, ale nakonec ho dali do té waldorfské.... teď jsem se ptala a v té kde jsme byli u zápisu místo není....
a teď do toho má jít mladší k zápis v lednu a já nevím co s tím.... 😕
buď to zkusit zase v téhle ZŠ - ale kdyby dcerku vzali, tak vzali by třeba i syna?
a nebo zkusit jinou - ale tady je jedna za rohem, která se mi fakt nelíbí, druhá taky kousíček, ale ta je sportovní - a syn fakt na sport není, i v PPP mi řekla ať ho tam nedávám, že tam pracuje jako školní psycholožka a že by to nebylo fakt pro něj....
tak pak mi vychází už jen jedna, ale ta je jen do 5. ročníku 😕
co pak ty děti dělají po 5. ročníku, když se třeba nedostanou na gympl? (nebo tam z nějakého důvodu nechtějí)... kde je vezmou?? budou pak někde v jiné ZŠ odkud ze třídy odešly děti na gympl? to tam pak ale bude nižší úroveň, nebude? 😕
samozřejmě bych chtěla, aby obě děti chodily do stejné školy.... mladší ta je taková průbojná a učí se rychle, má dobrou komunikaci, takže ta bude v pohodě si myslím všude....
starší je v něčem o kus napřed, v jiném zase spíš pozadu a je to takový samorost....
díky za radu 😉
@lu777 A vy sami se na slovní hodnocení díváte jak? Ono je pro spoustu rodičů takové neuchopitelné, sami dávají přednost známkám. Možná by stačilo si se synem promluvit, vysvětlit mu podstatu slovního hodnocení. Taky bych si promluvila s učitelkou, nejspíš nebudete první ani poslední, spousta dětí je už ze školky naučená, že se dostávají jedničky a pětky a pak to slovní hodnocení nechápou. Existují i jiné způsoby hodnocení, líbí se mi Mapy učebního pokroku, kde je názorně vidět jaké dítě dělá pokroky, možná by se synovi líbily a učitelka je používala.
A k té základce s 1. stupněm, sama jsem na takovou chodila. Na konci, tehdy 4. třídy, přešla celá třída na větší základku. Ani je nerozhazovali, prostě z nich udělali celou třídu. Já tehdy šla do matematické třídy na jinou školu.
@sarihy to už jsem zjistila, děti pak jdou do té školy, o kterou máme zájem, takže to je dobrá zpráva
teď tam ale není místo, resp. musel by se předělat rozvrh celé školy (24 dětí je ok ale 25 už se musí dělit na někt. předměty)... takže budeme čekat od prosince a buď se někdo v pololetí odstěhuje a nebo by mohl nastoupit od září...
je tam trošku zádrhel, že mi nemůže ředitel zaručit, že by mohl vzít mladší... (není to naše spádová škola)
takže záložní možnost je, že by šla k zápisu do té školy co je jen 5 let... uvidíme no...
@betelgeuzz slovní hodnocení je to nejmenší v tom celém... mně vyhovuje, ale ne ten způsob jak to je v této škole... v pololetí to byla básnička, tak to jsme brali, že to je pouze pololetí v první třídě a bylo to roztomilé...
na konci roku to bylo tak deset řádek, popis situace víceméně, velmi málo hodnocení.....
je to v podstatě to co víme...
hodně to funguje na pocitech, i to vyučování.... synovi to moc nevyhovuje a je to čím dál tím jasnější.... říkal mi, že někdy neví co přesně má dělat, on potřebuje jasné zadání....
dost se i čeká na ty pomalejší - je tam holčička s vadou řeči, chlapeček co má asistentku (trošku sklon k autismu) a teď holčička co neumí plynule česky (narodila se tu, ale češtinu stále dohání)...
nám to i dost brzdilo logopedii, velký pokrok byl o prázdninách kdy nebyl ve škole, což jsem očekávala....
je tam plno věcí, které miluju, ale začínám z toho mít pocit, že to synovi nesedne....
jeden z problémů je i to, že ve třídě je ze 16 dětí jen 5 kluků....
já ho přijdu vyzvednout a paní družinářka se diví, že kreslí vojáky na koních nebo tanky....
já nevím, je to tak divné u skoro 8-letého kluka? mně to přijde naopak naprosto přirozené, ač jsem pacifista spíš, tak on je prostě kluk..... a jednou z něj bude chlap.....
prostě nám to celé vrtá hlavou, třeba i tohle.... protože to není poprvé co jsem se musela ozvat trochu, že je prostě kluk....
jinak o co by určitě přišel je 1. menší počet dětí ve třídě 2. větší možnost pohybu - hodně chodí ven...
ale on je šikovný a kdyby chtěl jednou třeba na gympl, tak se obávám, že z téhle školy to nepůjde...
těžko vidět do budoucnosti, je to složité
@lu777 aha, já měla z toho prvního příspěvku pocit, že jde hlavně o to hodnocení. tak šťastnou ruku při vybírání.
@betelgeuzz kdyby šlo jen o to hodnocení, tak to by byla pohoda.... najednou jsme se tak shodli s mužem až jsme z toho oba překvapení....
je tam opravdu hodně plusů, ale mně přijde, že už to jak málo je tam kluků není dobrá konstelace...
přijde mi, že kluk v 7-8 letech by měl hodně běhat venku a být s kamarády a tohle je dost blokované tím, že dojíždíme, kamarádi jsou daleko, syn to už i zmiňoval... a má tam prostě na výběr 4 kamarády, z toho se 2 kluky si moc nerozumí, jeden je ten co má asistentku, takže ho spíš táhne dolů a poslední je takový nemluvný... no prostě se mi svěřil, že by chtěl kamaráda a ve škole to asi nepůjde, tak po roce mi došlo, že tohle ho asi trápí a vidím, že lepší to v tomhle ohledu nebude....
a je to další do seznamu co mu tam nesedí... 😒
muž mě naprosto podpořil dnes, mladší zapíšeme určitě na běžnou ZŠ a snad to klapne s tím přestupem... já jsem připravená mu maximálně pomoct, abych mu to ulehčila... počítám s tím, že tak tři měsíce bude potřebovat hodně podpory.... a že už další změny pak nesmí být, to by na nás všechny bylo moc...
Ze své zkušenosti můžu jen říct, že pokud se někdo nový během školní docházky přistěhoval nebo někam denně dojížděl (neměl čas blbnout po škole se spolužáky), tak už byl prostě "jiný" a nikdy nezapadl do již vytvořeného kolektivu. To zvládne jen opravdu silná osobnost, která dokáže ostatní zaujmout a nový kolektiv bere bez předsudků a s nadhledem.
@kamila297 ve škole kam chodí teď dojíždí skoro všichni 😉 protože takových škol je málo... ale chybí tam opravdu ten čas na to hraní po škole....
nová škola je o dost blíž, tam by mohl dříve chodit sám domů i jít s klukama ven, to je samozřejmě výhoda...
jinak přestup se určitě zvládnout dá, určitě lepší než aby to někde dalších třeba 7 let nefungovalo 😉
děti se teď i víc stěhují než za našeho dětství 😉 (sám ředitel mi to říkal, že to stoupá, učí 22 let a že to prostě jde nahoru, pomalu ale stabilně), takže bych se toho tak nebála...
ono dneska jsou ty děti i víc zvyklé na ty rozdíly, u nás třeba v každé třídě je minimálně jeden cizinec nebo jedno bilingvní dítě, leckde i míšenec nebo černoušek... když to porovnám s mým dětstvím, tak je to někde úplně jinde...
jen si myslím, že je potřeba udělat to raději dřív, jinak by ten přestup byl určitě náročnější a to i pro tu novou učitelku...
takže přestupovat bude jakmile se uvolní místo během roku, nejpozdější varianta je příští září....
@sarihy děkuju - jj, o tom to přesně je, že se člověk musí řídit ne ideálem, ale tím co sedne dítěti - přece jen rodiče ho znají nejvíc.... já si myslím, že ten program plno dětem hodně prospěje, ale synovi moc ne a ani ta konkrétní paní učitelka (a to si myslím, že je dobrá, jen prostě má určitý způsob myšlení a moc syna analyzuje a tím ho rozhazuje)
a v téhle škole ta p. uč. učí vše nebo skoro vše i na 2. stupni, takže tam když si to dítě nesedne s ní, tak je to fakt náročné....
včera syn tak chtěl počítat matematiku, že jsem mu koupila dvě cvičebnice pro 1. a 2. třídu... večer nechtěl jít spát a ráno se oblékal co nejrychleji, aby už mohl počítat 😅
opravdu mě překvapuje jak ho motivují obyčejné rámečky nebo to, že mu to máma oznámkuje, ale asi to potřebuje....
syn ve škole vyrušuje a nezapojuje se.... ale když jsme chodili na předškol. kurz nebo doma nebo na kurz kde se rozcvičovala ruka (ve škole, bylo to docela přísné), tak tam pracuje bezvadně.... má jasný cíl, omezený čas a jemu to asi sedne prostě...
@ivanavorlickova ahoj tak ja mam cerstvu skusenost chlapci su jeden stvrtak a jeden siestak .Stvrtak chodil do prvej triedy do specialnej skoly ,ako druhak presiel do normalnej ZS kde bol od septembra do marca ,v marci som ho dala naspat do specialky kde dokoncil druhy a treti rocnik .Toto leto sme sa stahovali do ineho mesta a s tym aj nova skola kde boli obaja len v septembri ,od okttobra navstevuju inu skolu co je cca 2 tyzdne a starsiemu uz vybaujem prestup do inej ....takze mame veselo s prestupmi ....chlapci to zvladaju uplne v pohode ,pokial maju pohodu doma tak aj taketo prestupy beru normalne ,kamosov si najdu rychlo ,dolezite je aby boli spokojni s ucitelmi a s celkovym pristupom v skole ....skolu ktoru navstevovali pred stahovanim hodnotim na 100 bodov a zial tym ktore sme vyskusali zatial v tomto novom meste nedavam ani 50 bodov preto stale hladam miesto kde ich uz necham .Ja to beriem tak ze tiez ked nastupujes do roboty nevies ako bude co sa Ti bude pacit a co nie az kym tam nezacnes pracovat ,mozno bude lepsie mozno horsie .Pokial lepsie mas super pokial horsie vzdy mozes odist a najst nieco lepsie...to ucim aj moje deti ....
oni su na to zvyknuty ale vzdy zalezi od kadeho jedinca na co bol ako zvyknuty....