Máte tu někdo dítko s poruchama učení? Chci se zeptat zda někdo máte zkušenost. Dcera je ve 4. třídě, do poradny chodíme od 2. třídy(dyslexie,dyskalkulie,dysgrafie), nyní dostala z PPP doporučení na dvě reedukační- nápravné hodiny týdně. Věnovala by se ji individuálně speciální pedagožka ve škole během přímo vyučování. Co mi ve škole říkali tak to tak funguje u žáků i v jiných třídách. Dcerky by se týkala nápravná hodina jedné hodiny čtení a jedné matematiky. V době kdy ve třídě mají tyhle hodiny tak dceru by si o přestávce před hodinou vyzvedla speciální pedagožka, malá by si sbalila věci vzala aktovku a odstěhovala se do takové malé třídky kde by se jí speciální pedagožka věnovala. Pak by se zase vrátila zpět do své třídy. U čtení jsem rozhodně pro protože to malé opravdu moc nejde a hlavně čtení před třídou, se spec. pedagožkou by četla pouze před ní. Ale nevím jak by na to zareagovala že tam musí chodit, jak jí to vysvětlit a co na to spolužáci že se musí učit s jinou učitelkou odděleně🤔
U nás takhle speciální pedagožka sbírá více dětí. Bývají 2-3 děti. Vloni jsme měli i podobné hodiny pro děti, které z PPP nic nemají, ze třídy chodily jinam děti nadané a děti na " doučování". Brali to úplně v pohodě. Letos mají děti doučování po vyučování, předmět speciálně pedagogické péče, i pedagogicka intervence bývá taky po vyučování.
@klarinka3004 úplně normálně, že je to pro její dobro. Ze se bude zlepšovat. Syn má také jednu hodinu spec.ped.pece a ještě chodí 3x týdne na "skupinky". Výuka ČJ pro dyslektiky. A zbytek čj je společně se třídou. Aktualne je ve 4.tride, takto chodí od 2.tridy. Bere to naprosto v pohodě.
Jo, funguje to, dcera taky chodila
Syn chodil na takoveto "doucovani" u cestiny. U nas ve skole jsou vsechny tyto hodiny pro deti se spec.potrebami jen pred vyucovanim-od 7.h rano. To byl u nas kamen urazu. Syn tam chodil/nechodil v 5.a6.tride, pak jsem to zrusila. Protoze furt se s ucitelkou dohadovat, ze tam nechodi, uz moje nervy nepobiraly. Syn, sova, sotva vstane mezi 7.a pul 8. Hodiny od sedmi bud zaspi nebo sabotuje🙄
@klarinka3004 dcera (4.trida) má z SPC podpůrné opatření 3, chodí s dalšími 2 spolužáky na předmět SPP - speciálně pedagogickou péči, věnuje se jim speciální pedagozka a teda je z toho předmětu "navic" nadšená 🤗
@konidana u nás mají doučování od 7h ráno 2x týdne, dcera není schopna tam chodit, ráno sotva stihá dojít do školy na 7.50h kdy jim začíná 1.hodina 🤷♀️
Když se dělí na jazyky nebo tělocvik, tak ej to stejný, ne? (technicky vzato) ... nebo když jsme měli později na gymplu semináře, třeba... Tak bych to brala a vysvětlovala asi tak nějak podobně.
Syn chodil od 1. do 3. třídy, pak mu ho zrušili, ale chodil tam moc rád a pořád na to vzpomíná a je mu líto, že tam už nechodí. Chodil sám a později se spolužákem.
@antilopkax kam?🙂
@slecnami jak to probihalo kdyz se jim od kolektivu nechtelo, jen ze zvedavosti 🙂
@klarinka3004 já myslím, že to moc resis jen ty. Já ani nevěděla, kdy má ty hodiny. Prostě mu je dali do rozvrhu. Paní učitelka mu vždycky řekla, že kam a kdy má jít, párkrát měl doprovod, pak už chodil/chodí sám.
@klarinka3004 chodil na hodiny PSPP ke speciální pedagožce.
@klarinka3004 Ahoj, jsem speciální pedagog🙂 Vůbec bych se toho nebála - děti ke mně chodily rády, protože měly něco "extra", učitelku na hodinu samy pro sebe, hodiny jsem se snažila dělat zábavné... Když se jim to podá takto, neměl by být problém. Tohle tedy platí u mladších dětí (ten první stupeň), u starších to bylo individuální - někomu se chtělo a někomu se od kolektivu nechtělo (a některým puberťákům se nechtělo dělat vůbec nic, no😉)