Prosim mate nekdo deti na skole, kde se uci matematiku podle Hejneho? Jak Vasim detem matika jde?
U dcery na skole to maji, docela se mi to libi, ale ted je nemocna a zjistila, ze vubec nic neumi. Pritom ze skoly zadnou zpetnou vazbu o problemech nemam, naopak vsichni ji chvali. Ale ted jak je doma, chtela jsem. aby si neco udelala z cvicebnice a jejich prikladu co maji na "kdyz se jim bude chtit" a vubec, ale vubec ji to nejde. Jsem z toho docela presla a nevim, jak to resit. Jak moc ji radit a vest ji svymi zazitymi postupy - nebo verit, ze na to prijde?
Zkuste na umime matiku, tam myslím jsou cvičení podle Hejneho. Poproste ucitelku o doučení. Dcera ma Hejneho, je v 5.třídě, libi se mi. Nejedou tedy jen striktně tuto metodu, lehce učivo rozšířili o prvky běžné matematiky. Me hodne pomohl manual pro rodiče, nejednou jsem do nej nahlizela, co znamená co, zvlášt kdyz pocitali zvirata.
@lv zkusim, ten jsem nejak presla, pravda. Diky!
@tereza0111 já bych kontaktovala učitelku a nechala si vysvětlit, co a jak cvičit. Když jí předáte hotový postup, tak možná dojde rychleji k výsledku, ale nepochopí hlouběji tu matematiku za tím. Pokud učitelce na její práci a dětech záleží, tak bude ráda, když za ní přijdete s dotazem.
U nás naštěstí po 2 letech přišli na to,že hejny je k ničemu a vrátili se ke klasice 🙏🙏🙏
Dcera je ve treti jedou hejneho spolu s kombinaci klasiky (hejny rozviji matematicke mysleni a klasika zajistuje automatizaci zakladnich pocetnich operaci aby si nemuseli vse pocitat znovu a znovu), u nas ve cvicenici jsou dole poznamky spolu s odkazy na vysvetleni novych pocetnich uloh (coz bylo v prvni tride kdyz se ucili na dalku k nezaplaceni, protoze i takovy matematicky antitalen jako jsem ja jsem pochopil co tim autor chce zaky naucit a jak se dohrabat k vysledku)
Jako rodič jí nic nevysvětlujte, jen to zhoršíte, uděláte jí v tom klasickými metodami zmatek, raději to řešte s učitelkou. Dcera (3. třída) zvládá dobře, ale ona má na matematiku přirozený talent.
@tereza0111 u nás ani v okolí nemáme dobrý pohled na Hejného. Chodí na doučování standardní matematiky a ty jsou značně jinde. Normální matika jí baví, u Hejného se trápí. Ale co jsem se koukala na příklady, tak se také dají naučit automaticky příklady, ale nevidím rozumný důvod, proč mít např. různé šipečky, když se to dá napsat čísly. Když budete psát větší čísla, tak se ušipkujete. Podle mě sčítání, odčítání, násobení a dělení do 100 mají umět nazpaměť.
@kkrubova přesně! Zbytečně se zapisovalo a sipkovalo,proto v tom byl super chaos...a indické nasobeni větších čísel byl masakr🙈 klasika je rychlejsi
@lenkalubina pokud by měla špatnou známku kvůli tomu z matematiky, dá se požádat o přezkoušení ze standardní matematiky?
@kkrubova to nevím 🤔
no, tak to je "babo rad" :( zasahnoout, at neco umi nebo ztisknout zuby a duverovat, ze je v ramci teto metody tu matiku vnimaji jinak a klasicky priklad mi ted proste nespocita a jenom ji v tom udelam hokej :/ (ucitelku maji nanestisi zrovna na 14 dni doma s Covidem :/ , tak se mi nedari ji odchytit)
@tereza0111 za mě, nedůvěřovat a mít jistotu, že to umí. My také jedeme klasickou doma, chodí i na cermat přípravu, ta je také klasikou metodou. Neznám nikoho, kdo je s Hejným spojený. Pokud to není klasika s doplňky Hejného. Také řeším něco podobného. Pokud by jí Hejný kazil vysvědčení, tak budu žádat o přezkoušení standardní metodu.
@kkrubova ja jsem prave strasne zmatena z toho, ze ji Hejny rozhodne vysvedceni nekazi, nosi same pochvaly a pry ji to uzasne jde. Ale ja vidim neco jineho :( Asi budeme proste doplnovat doma
@tereza0111 ono se na to hodí jednooký mezi slepými králem. Hlavně nečekat do třetí třídy, tam by nabrala moc velké zpoždění. První dvě se dají dohnat.
@tereza0111 asi jí doma chybí ten kolektiv, s kterým to ve škole diskutuje a který ji motivuje něco vymyslet, přijít na něco. My jedeme Hejného doma, je to teda běh na dlouhou trať, je to pomalejší, protože do smýšlení dítěte se právě nemá zasahovat ( jinak pokazíte celé budování schémat v jeho hlavě a je to celé zbytečné). Ale vidím, jakou mají radost, když jim něco dojde😊. Ten princip je právě v tom, nejet jak otrok sloupečky pod sebou, ale logicky uvažovat v reálných prostředích, která jsou dětem známá. Díky tomu si potom poradí v dospělosti, až dostanou nestandardní úlohu.
@matusoni tohle je hodne dobra poznamka, dcera je extremni "tymovy hrac", takze mozna proto to doma nejde, kdyz chci aby neco SAMA a ve skole ano. A k tomu presne vyjadrena moje obava, ze pokazim "smer". Diky za komentar
@tereza0111 syn je v druhé třídě a jede hajneho. Úplně s přehledem to zvládá. Nemá problém. Nepřijde mi zatím nějak složitá.