Len by ma zaujímalo,koľko známiek má vaše dieťa za pol rok z jedného predmetu? Tak mi nejak príde divné,že má dcera v 2.tříde z Češtiny 36 známiek (čítanie 4 známky k tomu), z matematiky 30 známiek.Z ostatných predmetov v priemere 8 známiek.Po odpočítaní prázdnin a dní keď bola chorá,bola v škole 15 týždňov za pol rok. Pýtala som sa švagrovej,koľko známiek mali v druhej triede jej synovia,tak mi povedala,že tak polovicu z toho a to za celý rok... Ako to majú vaše deti,tiež píšu každý týždeň diktáty, peťminútovky,a písomné práce?Je to tak všade? Alebo je to len záležitosťou učiteľky??
Len pre vyrozumenie,nesťažujem sa tým na učiteľku,len ma to zaujíma...
Ahoj, můžu ti odpovědět jako učitelka ČJ 🙂 učím na 2.stupni, 6.třída má 5 hodin čj týdně, 7. - 9. třída 4 hodiny, z toho mají 1 hodinu literatury, 1 hodinu slohu a zbytek mluvnice. Známek mají ode mne hodně. Psali jsme 2 velké diktáty, cca 3 - 6 pravopisů (krátké doplňovačky např. na vyjmenovaná slova...), pak cca 3 - 5 pětiminutovek (rychlé ověření, jak se doma připravují... takže opáčko právě probírané látky, pokud bereme mluvnické kategorie podst. jmen, dostanou větu, podtrhnou podstatná jména a určí ml. kategorie), 3 velká opakování, 2 čtvrtletky, úkoly z dú (cca 7 - 10 podle třídy), pak známky z literatury (cca 5 z práce s textem, 2 známky za čtenářský deník), ze slohu velká slohová práce, pak slohovky v hodině, a z každé hodiny mají možnost získat známku z práce v hodině. Takže když to sečtu, jsem na nějakých 36 známkách a více.
My máme rozdělenou i váhu známky, největší váhu, 10, má čtvrtletní práce, a nejméně práce v hodině, váha 1. Podle toho se pak počítá i průměr známek. Váhu si určuje každý vyučující sám.
Já sama mám radš více známek, může se stát, že nějaká látka dítěti nesedne, ale jiná bude OK. Mám klučinu, kterému jsem dala 1 na vysvědčení z čj, jedno velké opakování měl za 3, ale ostatní za 1, max. 2. Prostě se mu to nepovedlo a tím, že kouknu a vidím jeho aktivitu (jak nosí úkoly, jak pracuje v hodině apod.), jsem mu mohla dát hezčí známku. Platí to samozřejmě i opačně a dala jsem i 5 na vysvědčení.....
Naopak na gymnáziu jsem se setkala s chemikářkou, která za celé pololetí měla 2, max. 3 známky.... navíc známku z ústního zkoušení, kterou dostal žák poprvé si nesl z ústních zkoušení až do maturity... ☹
Snad jsem trošku vysvětlila 🙂
Paní učitelka je na tolik chytrá, že dává známky i za méně složité úkoly. Jednodušší úkoly mají jistě menší váhu než ty z písemek, ale děti to většinou berou pozitivně. Myslím, že by to takhle mělo být. Děti si pak nepokazí jednou špatnou známkou celé vysvědčení. Nebo při nemoci nemusí honit známky. Známky jsou v tomto případě jistě motivující a děti to víc baví.
Podle me cim vetsi pocet znamek tim vetsi objektivita finalniho hodnoceni. Urcite lepsi 30 znamek nez tri.
Naprosto souhlasím s hansed. Také učím češtinu na druhé stupni a známek za pololetí je hodně. Čím více známek tím lépe, takže se nebojte, je to v pořádku. 😉
Dcera chodí také do druhé třídy a známek má obdobně jako vy.
Náš druhák má ještě víc známek než jsi vypsala - za každý měsíc mají tak 15 známek z ČJ (psaní, čtení, diktáty,domácí úkoly, recitace básniček, práce na tabuli...), 10 známek z matiky, 5 známek z angličtiny, z dalších předmětů v průměru asi 6 známek to všechno za pololetí 5x. Syn je z toho nadšený (je premiant - ze všech těch známek má jednu dvojku jinak samé jedničky), neteř, která s ním chodí do stejné třídy, spíše nešťastná (čeština jí nejde, takže se jí v žákovské hromadí trojky i ošklivější známky a to dítě moc nepovzbudí).
Záleží na paní uč., naše třetačka má známek asi jako vy, možná i víc - paní učitelka známkuje i namalovaný obrázek do ČJ, úkoly apd. Starší dcera má ve čtvrté třídě známek opravdu poskrovnu, takže když ji z vlastivědy vyletěla 4 z písemky, nemá nárok si to opravit, protože i když ted nosí samé 1, průměr na 1 ji to neudělá. Takže mě vyhovuje , když těch známek mají hodně.
má to stejně jak u vás, taky nejvíce známek z čj a z mat, asi to učitelka používá i jako motivační, někdy je 1 i za hezký úkol..