Jste spokojení s tím, co se děti učí ve škole? S tím, jak probíhá výuka? Já když v okolí vidím, co a jak se děti ve škole učí, tak mám pocit, že mě jednou nebudou mít ve škole moc rádi, asi budu věčný rodič-stěžovatel.
ZS jsou ruzne kvalitativni urovne, uz jen v tom, ze pouzivaji ruzne vyukove materialy. Jestli si z vetsiho mesta, doporucuji trochu se poinformovat na moznosti skol, webove stranky dost napovi, dale ochota skoly zapojovat se do ruznych programu a pod, taky den otevrenych dveri mne osobne ovlivnil. Me dve deti mam na dvou ruznych ZS, ani pod jednu nepatrime, a jsem absolutne spokojena. Dalsi vec je, abyste natrefili na dobrou ucitelku, to uz je bohuzel na nahode.
Tak stale mate moznost domaciho vzdelavani. Tam budete maprosto presne vedet, co vase dite bude nebo nebude umet 😉. A to, jeszli bude spokojene, bude zalezet jen na Vas. Muzu se zeptat, co presne vam uz ted vadi?
A vy máte pedagogické vzdělání? Něco znát a umět to předat dál jsou dvě různé věci.
Zdá se mí, že každý přesně ví, jak se má ve škole učit, ale málo kdo má ty schopnosti vystudovat a předávat vědomosti dále.
Já se vším taky u malého ve škole spokojená nejsem.
Občas se nad některými výmysly učitelky škrábu na hlavě.
Měla jsem strašnou hrůzu,jak si syn povede.Podle řečí totiž máme zrovna tu nejhorší učitelku po sluncem.
Ale do školy prudit nechodím.Snažím se doma na učitelku nenadavat.Chci,aby u syna stále vzbuzovala respekt.Je to pro jeho dobro.Vycházíme dost vstříc,aby měl ve škole klid.Nejsou to takové zásadní věci,u kterých bych se musela pozastavovat.Kdyby byl větší problém,zasahnu určitě.
Na přípravu jsem bez ohledu na učitelku velice přísná.
Učí se zatím výborně.Takže to má své plody.
Ale v žádném případě do uciva ani průběhu nezasahuji.Synova učitelka učí 30 let,předpokládám,že je profesionálka.Vždy uděláme domácí úkoly a přípravu na další den.
Ale přesto jsou takové drobnosti,které mi vadí.To má asi každý rodič.Jen si prostě myslím,že když její metody doma zlehcim,všechno pokazim.Podle mě to není v pořádku,takto řešit.
Vidím ty děti,ani ona to nemá jednoduché.Ani můj syn není andílek.
Snad to vydržím.A i ve škole doufám bude všechno klapat.I když jsem od jiných rodičů neslyšela zrovna dobré věci....uvidíme🙂
Předpokládám podle tvého příspěvku,že ještě doma školáka nemáš.Já o ucitelkach moc dobré mínění nemám.Ale ne všechny jsou jistě špatné.Já ve škole třeba s učiteli velmi dobře vycházela.Věřím i jim,že to opravdu není jednoduché povolání.Ale něco mají,co mi vadí.
Takže,co přesně máš na mysli?Výuku nebo ucivo?Možná buď asi i konkrétnější😉
@janulkakraniska muzu se zeptat proc nemas o ucitelich dobre mineni?
To není mínění jako obecně.To je myšleno spíše asi konkrétně.
Asi přesně nejsem schopná vysvětlit,co přesně mi vadí.3 roky ve školce jsme si vyzkoušeli,teď ta zakladka.Jsou za tím spíš konkrétní situace a případy.Kdybych vše rozepsala,bylo by to na dlouho.
Ale rozhodně jsou mezi kantory i lidé,které to opravdu velmi baví.Lidé,kteří jsou velice milí a schopní.Pár jich syn opravdu měl.
Nechtěla bych ani nikoho urážet.To opravdu ne.Ani to není útok na všechny.
Možná jeden společný ukazatel,co se týče učitelek zhruba kolem 55-60 let.Prostě je občas zřejmá jakási otravenost.Jakási samozřejmost,že i dospělí,rodiče budou poslouchat a vše dodržovat do puntíku.Ne vždy je to možné.A jak říkám...Jsou jistě i kvalitní učitele,kteří si zaslouží respekt.Já osobně měla to štěstí na opravdu výborný učitelky.
A opravdu věřím,že je to občas ve škole silenost.A rozhodně to není pro každého.
Ale s průběhem a ucivem nemám zatím ani jedinou výtku.Dokonce být synovou učitelkou,naparim jim toho na doma víc.Přijde mi to málo.Ale učitelka je ona a ví,co dělá.
Opravdu to není napadání.Osobně jich pár znám.I oni z vyprávění ve škole stále bojují i s rodiči, s vedením,s kolegy.
Není to v žádném případě mince s jednou stranou.Rodiče by určitě taky zasloužili za usiska😉
Výběru školy jsem věnovala obrovský úsilí a spousta času. Jsem naprosto spokojená se školou i učitelkou 🙂 Pokud mám nějakou výtku, tak se sama sebe zeptám, jestli by učitelka s třiceti prvňáky ve třídě měla vůbec šanci postupovat jinak - a sama sobě odpovídám, že neměla. Myslím že škola je o obrovské toleranci, porozumění, domácí přípravě, motivaci dítěte a spolupráci učitelů a rodičů. Až budou naše děti jednou v práci, tak nebudou mít za zadkem matinku aby za ně řešila jejich trable. Proto mi nevadí, když chce občas učitelka blbosti nebo na děti klade požadavky které se zdají zvláštní - beru to jako skvělou průpravu do budoucna.... Naopak když vidím některé rodiče, jak se chovají, co říkají a jak berou naší (skvělou) učitelku, tak bych je nejraději propleskla...
Jsem spokojena velice!Dcera chodí na největší školu ve městě,která ma dobrou úroveň.Mela genetickou metodu čtení,matematiku dělají podle Hejneho.Anglictinu od 1.tridy,od 5.tridy tři hodiny v týdnu.Pristi rok začnou s druhým cizím jazykem.
Ředitel se snažil,aby aspoň první rok jich bylo ve třídě jen 20.
Tridy jsou vybavené interaktivnimi tabulemi.
Třídní učitelka je zkušený pedagog,ma teď poslední třídu před duchodem.Ve výuce vše stíhá,často nedává domácí úkoly.Skvele vede čtenářskou dílnu,motivuje děti k dělání referatů.
@flexareta Tak zatím to není vůbec aktuální. Školy tady ve městě docela znám, zatím se mi žádná nijak zvlášť nelíbí, ale to samozřejmě může být, až to bude aktuální, úplně jinak, i když o tom docela pochybuji.
@danfal O domácím vzdělávání jsem dříve uvažovala, partnerovi se myšlenka vůbec nelíbila, ale teď s tou myšlenkou přišel sám, tak o tom právě začínám zase přemýšlet.
@lv @flexareta @danfal Ono toho je více, co mi vadí a možná to bude znít trochu zmateně. V první řadě jsem nespokojená s osnovami. Přijde mi, že jsou zaměřené hodně na znalosti, málo na dovednosti, pochopení, výchovu. Přijde mi, že se soustředí na takové ty "akademické" znalosti, ale málo na znalosti a dovednost pro život. Dále mi přijde, že škola až moc podporuje soutěživost, ale málo spolupráci a dává velký zřetel na to, co dítě zná, ale málo si všímá vztahů. Dále mi chybí individuálnost - myslím si, že by tak dítě dosáhlo většího rozvoje a škola by ho více bavila. Dále mi přijde jako by škola byla takový svět ve světě, kde člověka přesvědčují o tom, že to v životě chodí tak a tak, ale přitom to tak kolikrát vůbec není. Dále mi chybí podílení se dětí a jejich rodičů na vzdělávání. Vadí mi, že jsou postaveny před hotovou věc. Pak mi vadí přetěžování - velké množství domácích úkolů - v zásadě jsem obecně proti domácím úkolům. Dále mi přijde, že děti dostávají docela dobré známky za mizerné výsledky. Osobně si nemyslím, že je nutné, aby děti v dnešní době měly takové znalosti, jaké se po nich vyžadují. Ale když se vyžadují a na škole se známkuje, tak ať to známkování nějak odpovídá. A ať tam děti naučí si ty informace vyhledávat místo spoléhání na to, že to dnešní děti v pohodě umí. Vadí mi toho ještě víc, ale tohle je asi takový ten základ.
@anetka1701 naprosto souhlasím!
Přesto,že mi ty hlouposti vadí,prostě je to jednou jeho ucitelka,tak přesto prostě jede vlak.Jakmile ji doma shodim,je to všechno k ničemu.My měli na výběr.Mezi "lepší" a "horší".Záměrně jsme se ale rozhodli synovi ztížit situaci.Aby se prostě uměl v životě vypořádat.Myslím,že toho nelituji.Učitelku bych si opravdu nedovolila každodenně osocovat.
Nejsem pedagozka,nepřísluší mi posuzovat.Ale myslím,že syn chodí velmi dobře připraven.A situaci mu nejsme ani s manželem ochotni ulehcovat.Zatím i přes sebevětší hlouposti jsem spokojená.Ale je to teprve 2 měsíc.Snad to tak půjde dál.
@mili_ilim_ilmi já jsem prekvapena.
Čekala jsem výtky.I s některými vašimi názory se ztotožňuji.😉
@mili_ilim_ilmi tak asi záleží,kde bydlíte a jaké mate možnosti.My jsme cca do 30km od Prahy,rodiče si mohou vybrat,do které ZŠ chtějí dítě dat.Chce to čas si získat dostatek informaci.V posledních letech ani není problem využít alternativ jako je Montessori ZŠ a školu bez zvonění,která využívá projektové učení a děti mají dostatek prostoru pro svůj individuální rozvoj.
@mili_ilim_ilmi
Safra...má tam být,že jsem čekala jiné výtky...pardon🙂
@mili_ilim_ilmi co scio skoly ? to by se Vám možná mohlo líbit 🙂 ja se stotoznuji s tou individualitou. Ale u nas je to jasné, syn mensi kolektiv tedy napr 10 deti na třídu potřebuje jinak to nebude dávat. Zrovna skolu vybíráme a je to celkem náročný úkol.
@1772 Nějaký ten základ pedagogického vzdělání mám, ale pedagog nejsem. Ale myslím si, že i člověk bez pedagogického vzdělání může mít na školství svůj názor. Já neříkám, že přesně vím, jak se má ve škole učit. Ani si to o sobě nemyslím, jen prostě nejsem se školstvím moc spokojená. I si uvědomuji, že ten učitel to má ve škole dost těžké.
já jsem se školou i učitelkami spokojená, nepídila jsem se dopředu, bydlíme na vsi odkud musíme kluky vozit a vybírala jsem tehdy školku vedle ve vsi, kde je hned naproti škola, jen 1.stupeň od druhého budou jezdit do města, na školu jsem pak slyšela dobré reference...také mají interaktivní tabule, angličtinu už od 1.třídy 1 hodinu týdně, teď ve třetí už 2 hodiny...žáků je ve třídach málo průměrně 15 dětí, málokdy přes 20...
do učení jsem nikdy neměla potřebu mluvit, neni to můj obor a proto učitelkám naprosto věřím, i když mě někdy něco přijde zbytečné, příliš přísné nebo málo, respektuju je se vší úctou...to, že mě neni někdo sympatický, vypadá podle mě otráveně, ještě neznamená, že je špatný učitel, je to jen můj osobní pocit, který buď nějaký rodič také sdílí, ale také nemusí...
já všechny pedagogy obdivuju, že mají natolik trpělivosti učit tuhle naši generaci dětí, kteří jsou držejší, než jsme byli my...
moc dobře to napsala @janulkakraniska je to také hodně o rodičích, když tady budu synovi pokaždé říkat, co si to ta jejich učitelka vymyslela za blbosti a podobný keci, tak k ní ztratí respekt a bude to jen horší...a co opravdu nesnáším jsou spratci bez respektu...
Holky, zeptám se čistě ze zvědavosti a z praktického hlediska. Já chápu, že ten skok z MŠ na ZŠ je obrovský. Ale když si vezmu, že třeba tu i někdo uvažuje nad alternativní školou, nebo nad domácím vyučováním, přemýšlíte jak to bude pak třeba dál, se střední? Jestli dítě zvládne ten skok do klasického systému, který (co si budem povídat) je nastaven na nějaký obraz současné společnosti?
Já se fakt jen ptám ze zvědavosti, jak o tom přemýšlíte? Je to úplně mimo, ale ráda bych věděla váš názor. Mám ve svém okolí holčičku, která navštěvuje waldorfskou ZŠ a maminka se tak trošku zbláznila, řekla bych, a chce jí dát na gympl. Ale tohle jsou pro mě dvě totálně odlišné soustavy. Tipuju, že ani přijímačky nedopadnou úplně dobře, ale neumím si představit dítě, které se učilo psát až ve 3. třídě, individuální přístup má až na půdu a možnosti rozhodování má velmi široké, jak se učí biologii klasickým způsobem na gymplu. :-/
@mili_ilim_ilmi v mnohém s tebou souhlasím. Je to tak. Mně navíc vadí ta šílená byrokracie,kterou škola vyžaduje, co se týče vyzvedávání ze školy. Ta je úplně proti logice a řešila jsem to i s reditelkou, protože mě svého času postavila do neřešitelné situace (tedy kdybych se neozvala). V zásadě mi ale nejvíc vadí osnovy a výuka, která svým zaměřením nekoresponduje s nároky současnosti, velice slabá provázanost s reálným životem a taky to, že na škole není možné vybrat si mezi "etikou" a "náboženstvím" a tak se xkrat stalo, že se v hodině zasekli na tom, že témata jako sex, antikoncepce, potrat atd některé děti bojkotovaly, protože věřící rodiče to odmítaly. Pak s tim jeste prudili i na schuzkach... 🙄Dcera naštěstí letos končí. S výběrem střední si dáme záležet. Známky má naštěstí dobré, učení ji baví.
@janulkakraniska Školáka doma nemám, ale v poslední době mám kolem sebe dost školáků a občas se musím hodně ovládat, aby nebylo znát mé vytočení a to, co si zrovna o učitelce myslím a abych neplácla nějakou blbost a učitelce nesnížila autoritu. Já jsem normálně dost kliďas a ty pocity mě docela překvapily.
@journals sama jsem zvědavá na odpovědi 🙂 i kdyz v našem případě zatím o ss přemýšlím velmi okrajove
@mili_ilim_ilmi Jak si představujete domácí vzdělávání? Chcete vy sama vést výuku dítěte? Pokud ano, jste si jistá, že budete mít čas mít na každý den nachystanou supr zábavnou hodinu resp. hodin víc? Nebudete přeci jen v některých věcech "o lekci" před vaším dítětem? Opravdu rozumíte chemii/fyzice/matematice natolik, že jste schopná tyto předměty učit? A co cizí jazyk?
Někdo tu psal o mizerných osnovách a o neprovázanosti s reálným životem. To nejsou mnohdy ani vysoké školy a člověk si prostě musí dané věci v reálném životě vyzkoušet, ve škole se nedá naučit vše. Škola poskytuje základ - co byste konkrétně z osnov vyškrtla, že o některých věcech píšete, že nejsou nutné?
K individuálnosti - to není problém školy, ale systému. Představte si, že místo jednoho dítěte jich máte doma klidně 30 a to jen na 6h denně - budete schopná plnit jejich individuální potřeby?
Jakým způsobem se chcete jako rodič podílet na vzdělávání?
@terezapetrova Scio školy se mi líbí. Bohužel v okolí žádná není, ale třeba časem bude.
@g_m jsou skoly, kde se na reálný život připravit da. Záleži na každého prioritách. Samozrejmne všeho s mírou by bylo ideální 🙂
@mili_ilim_ilmi chapu..
Tak mi se nelibi,ze misto poradneho uceni se furt chodi na nejake akce,aby mela skola carecku a byla pro rodice zajimava 🙂)) Dale byrokracie. Ale nejvice to, ze se prizpusobuje tempo a napln slabsim zakum. I krouzky /hrazene eu) jsou cileny na slabe zaky (intelektualne nebo socialne)-v beznych zs se tak moc nepodporuji zaci nadani.....pak bych zmenila pocty zaku v prvnich tridach-na mensi pocet, v hodinach ciziho jazyka take-uvitala bych konverzace s rodilym mluvcim.......mam predskolaka a rozhoduji se pro skolu, ktera ma vysledky pri prijeti na ss, chci skolu narocnejsi, at se tam maka, nechci mit u deti same jednicky a pak se dozvedet,ze nic neumi-to at maji radsi trojky 🙂))
@terezapetrova Mě to taky dost zajímá. Protože i když tu hodně věcí, které tu zazněly, považuju za podnětné a určitě k zamyšlení, tak si myslím, že k něčemu přeci jen jsou. Když si nechám dítě doma a do 1. třídy klasické školy nenastoupí, tak bude sice ušetřené stresu, soutěživému prostředí, nesmyslným nárokům a možná i ne zcela vyhovujícímu přístupu učitelky. Ale když ho doma nechám do 5. třídy (nevím, jestli teď je možné nechat si dítě až do 9.?), nastoupí v 6. do třídy a dostane to všechno najednou - pubertální spolužáci, velký kolektiv, stres který dítě nezná... Od první třídy by na dost věcí bylo postupně připravováno, ale takhle to dostane pěkně naservírované naráz - bude muset, bude ve stresu, bude si muset zvykat na úplně nový systém učení, bude ve stádě, bude se muset učit i věci které chtít nebude a je asi jedno, jestli to bude v 5., nebo 9. třídě. Nebojíte se toho?
Ale jinak si myslim,ze si clovek muze vybrat skolu,ktera mu svou nabidkou vyhovuje .........napr. skoly zacit spolu (tusim ten nazev) je vlastne takovy asi nej vycuc ze vsech tech vzdelavacich programu 🙂))
@drzticka81 co hledat neběžnou školu 🙂
@terezapetrova jako treba jakou? 🙂))
Jsem spokojená, s výukou, s informacemi, s učitelkou.. co se ti jeví zle?