Nenásilnou formou začínám našeho předškoláka připravovat na 1.třídu a tak by mě zajímalo,zda-li se při výuce používají klasická počítadla jako za nás nebo se počítá na prstech nebo jen z hlavy?
Nerada bych synka naučila něco,co se ve škole nepoužívá nabo používat nesmí. 😒
Na každé škole je to asi jiné,ale i tak prosím o Vaše zkušenosti 🙂
Díky
Ve škole nevím. Dcera chce počítat sama.... do 5 už odčítá a sčítá z hlavy... do 10 na prstech. Myslím, že není takový problém, aby to pak dělali tak jak jim to říkají paní učitelky...že síla skupiny je velká. Existují takové dětské listy a tam jsou obrázky kolik je čeho a myslím i na odčítání... jsou takové listy. Máme i krtečka počítání., kde jsou kartičky +/-/= a různá čísla a taky karta větší menší
Petr ted zrovna fičí v číslech, přišlo to najednou. mě se osvědčilo tomu neříkat počítání, ale prostě během dne, kdykoliv na něco narazíme, tak počítáme. A on je celej spokojenej, když mu to jde. To je celé. Počítá fakt snad i zrníčka rýže na talíři, auta na parkovišti. Připočítávat začal sám na prstech, nechávám ho, číselnou řadu pochopil, ptal se, odpovídala jsem - jak to začíná ? 31,32,33....sám si to překlopil na další desítky a když už to jednou pochopí, jde to do stovky🙂. Je ted jak blázínek, čísla i píše, pořád mu musím komentovat, jak se píše číslo to a to...třeba to na vás taky přijde, my tedy máme taková záchvátovitá období ve všem🙂)). Ve škole to bude jiné, tam na to bude systém, nějaký plán, myslím, že se pak bez ohledu, jak to počítají doma s námi, snadno přizpůsobí. Neboj. Alespon že už nefrčí množiny, myslím, že se učí klasiku.
A na tabletu - pokud používáte, ho baví aplikace Brašnička, tam je to hezky postupně - nejdřív přiřazovat k pěti bonbonům pětku jako číslo, pak sčítání - tři jablíčka na obrázku a jedno jablíčko na obrázku - pod tím příklad s čísly. To ho ted baví a děláme to.
Posílám odkaz:
http://www.jakouhru.cz/Detail/529/predskolni-br...
Tak pokud můžu doporučit. Vytiskni si viz stránky http://www.tvorivaskola.cz/didakticke-pomucky/c... šablony domečků, sluníček, stromků,.... Vytiskneš na barevné papíry (každá věc má jinou barvu), vystřihneš, vezmeš si párátka a párátko nalepíš na obrázek. Vezmeš obal od bombošky, je supr na vrchní obal nalepit zelený papír (jako tráva), nebo natřít barvou,. Do víka krabice udělat otvory uspořádané v pravidelných řadách a sloupcích, např. 6 x 5 otvorů a do těch děr budou děti dávat obrázky. Nejdřív seznámíš tvoje dítko s obrázky, pak můžete počítat a napichovat do bombošky jeden stromeček, dva stromečky,..... a až mu to půjde tak můžeš vymýšlet různé příběhy s domečkem, sluníčkem, stromečkem....... Je to zábavné, něco nového, děti to baví a můžeš to využít jak při začátku počítání, tak ke sčítání, odčítání,.... 😀
Ahoj. Dítě by před nástupem do 1. Třídy mělo umět říct svůj vek event ukázat na prstech, vyjmenovat číselnou radu do 5 -10. U zápisu se často děla přiřazování počtu předmětu k danému číslu, chápaní pojmu před, za, mezi 2. Nekteré deti jiz umí i číst nekteré číslice. Doma pracujte s názorem, počítáním na pocitadle, manipulaci s kostickami ( počet kosticek, přidat či ubrat 1,2...) . Počítání na prstech učitele opravdu nevidí radi 😉 a hlavne měj na paměti, ze deticky se pometne počítání budou učit celou 1. Třídu. (V oboru do 10, do 20, s přechodem desítky - a prave u toho jim prstiky nestačí a je super, pokud jsou jiz zvyklé na kostičky apod.)Takže na to mají opravdu hodne času 🙂
náš počítá z hlavy nebo na počítadle, nad deset to stejně na prstech nejde 🙂
mimo počítání všeho možného doporučuju taky stránku http://www.naucsepocitat.cz/ 🙂 je tam přiřazování teček a čísel, sčítání, odčítání s obrázky i bez atd. atd., našeho to strašně baví když ho k tomu pustím 🙂
nad deset jde na prstech v pohodě, i nad 50 atd, ta čísla jsou furt stejná, pokud má dítě v hlavě číselnou osu, tak si na to přijde 😉 Tygr se naučil sčítat a odčítat do 100, prostě ví, že je to stejný, jako když sčítá přes 10, jen to první číslo se mění 😉 páč ten základ je furt stejnej....ted jde o to, jak moc je dítě na tu matematiku nadané a prostě to "vidí" 😉
hodila jsem dotaz na muže učitele, letos má zase prvňáky: na prstech ne, někdy počítadla, ale nejlépe graficky, kreslením, většina dětí ale v první třídě už číselnou představivost má a dobrou, tak to nějak není problém..
Můj prvňáček v osmi letech počítá do 10 + prsty. Sčítání/odčítání =. Jde mu to dobře a v matematice stíhá s ostatními ve škole. Nad deset číselnou řadu nechápe. Pětiletý syn už zvládá číselnou řadu. Prostě to nějak automaticky chápe. +/- zvládá jen do 10 ale požívá u toho prstíky. Nechávám ho, k zápisu jde až za rok a to si do té doby osvojí.
Dobry vecer my mame problem ted v zari mi nastupuje holka do prvni tridy a musi do specialky a maty ka ji nejspis nepujde skousim sni pocitat scitat a odcitat aspon do.5. Na prstech.
náš malý počítá z hlavy, aniž bych ho k tomu nějak vedla... Nijak sem ho k tomu netlačila a myslím, že to není ani moc potřeba před nástupem do školy.. Syn má ještě celý rok školky před sebou a umí číst(velká písmena - genetické čtení) a počítat - podotýkám, že k tomu dospěl sám - hlavně to čtení.. jen se mě vždycky zeptal jaké je to a to písmeno a jednoho krásného dne za mnou přišel a řekl, že na té knížce je napsáno "Krtek a kalhotky"), tak si říkám, co jako bude v té první třídě dělat:D Ve škole to mají spojené s grafickou úpravou(3hrušky + 2jabka = v košíku je 5 druhů ovoce) - to, co najdeš v každé knížce pro předškoláka.. A ve školce by se to měli taky učit.. myslím, že to bohatě stačí... Určitě bych ho k tomu nějak nenutila, pokud by sám nechtěl nebo mu to "nešlo"... má na to dost času.. Co pak bude dělat v první třídě? Před nástupem do školy by měl spíš umět vyjmenovat čísla od jedné do pěti a poznat počet (třeba na obrázku 2 kočky apod.), zavázat si tkaničky, umět jíst příborem, atd.. Všechno víc je jen bonus.. Já mám třeba u toho našeho staršího strach, že v té první třídě se bude nudit a nenaučí se tam učit a pak se to s ním potáhne... 😕
V naší škole jim zakazují počítat na prstech. Mají počítat na pastelkách, víčkách, počítadlech, s číselnou osou, ale ne na prstech. Ale stejně ten zákaz nefunguje:D
Ahojte dievčatá. No ja som s toho počítania na prstoch zostala zmetená. Ja ako mala som prstíky bez problémov používala. A mojej dcérke som tiež ukázala že ako môže počítať s prstíkmi a nemá problém sčitovať a odčitovať ani cez 10 a dokonca aj pri násobení do 20 si pomôže prstíkmi. Príde mi, že prstíky ma dieťatko pri sebe stále, ale si neviem predstaviť, že bude v obchode platiť a bude hladať pastelky, aby si to spočítalo, že koľko mu to má predavačka vydať 🙂 ....ale inak počítadlo je podľa mňa tiež super vec, hlavne na násobenie, tak plánujem kúpiť
ahoj potrebuji poradit jsem sama z dvouma detmi a jsem na socialce. a ted se mi udelali v hlave bolaky tak mam zanet a chtela jsem vedet jestli deti muzu dat k otci ale nebydli semnou. dekuji
Myslím že počítadlem ani prstama nic nepokazíš. A tady zkus obrázkovou formu kolik toho je na obrázku atd. Ve školce určitě taky pracují. Já mám tady taky předškoláka a nějak si nedovedu představit že počtá už ted z hlavy🙂