Letos jsou asi erupce na Slunci. Učitelky obou našich dětí píší dlouhé elaboráty na téma, jak dětem nejde to a ono, jak zlobí, jak se zhoršuje prospěch, jak špatně čtou... Nezmiňují nikoho konkrétně.
Reagujete nějak na podobné zprávy?
Případně reagujete na poznámky? Nebo přečtěte, označíte jako přečtené a neodpovídáte?
Nám také učitelka stále píše. Stěžuje si, a na konci je zase vychvali do nebes. Pokud se to netýká konkrétne mého dítěte tak nereaguji. Stejne nereaguji na poznámky typu o tělocviku sahal bez dovolení na míč a podobně. Nemám problém, když dostane úkol navic ale moc nechápu, co se ode mne čeká za reakci. Když zlobí ma to řešit na místě. Nechat je po škole nebo jim dát práci navíc. Ale chápu, ze se jí nechce zůstávat ve škole navíc.
@aneta15 nám píšou obě.
Jak se děti špatně učí, jak zlobí... No a oba mi nosí jedničky...
Přitom dřív ani jedna nepsala.
Kdyz nosi jednicky,tak se asi spatne neuci,ne?Asi to mysli na jine...az budou nosit hlrsi znamky,tak bych zacla reagovat.Jinak poznamky typu,ze neco zapomene bych podepsala a to ze neco delat ve skole ma resit s deckem ns mist me ucitelka,my doma co s tim,kdyz je to s krizkem po funuse,se tak na to muzu max.poptat a zkusit doms rict co ano nebo ne,ale pokud to neni nic zavazneho,tak jako nevim jestli bych to resila....
Oni se ještě dávají poznámky?😮
@klokanka31 jo. Ale píšou je přes Bakaláře.
@marcicek84 netuším, jak se projevují ve škole. Hodně věcí domů nepřinesou. Učitelky i psaly, že hodně věcí raději ani nehodnotí, že by byly špatné známky.
Asi mají nějaký pokyn, protože mají podobné zprávy.
U jednoho dítěte je problém zapomínání a u druhého chování. To přišlo individuálně.
Tak jestli se učí špatně většina dětí ve třídě (když to uč. píše všem), tak asi nebude problém u dětí ale spíš u učitelky, ne? 🤷♀️ Jestli vaše nosí jedničky tak bych to neřešila. 🙂
@aneta15 děti se po škole nechat nesmí.
@jola777 neučí se špatně, ale zhoršuje se prý výrazně prospěch.
Nereaguji, přeptala bych se na třídních schůzkách...
U nas je detem se zhorsenim prospechu doporuceno doucovani a s rodicem i ditetem se na tripartite resi co muze udelat ucitelka, rodic, dite aby se dite v predmetech kde plave zlepsilo. Pokud ucitelka pise e-mail vsem rodicum tak je tam vzdy uvedeno neco v tom smyslu, probrali jsme to a to, ale detem cini obtize predevsim to, prosim zaradte do pravidelne pripravy (my nemame klasicke ukoly, mame pripravu standart je par prikladu z matiky, prepis nebo diktat, 5-10 stran textu v knizce precist) a je na uvazeni rodice zda k tomu ditko vede ci ne, ale mam pocit ze vetsina poctive pripravu dela, obcas deti dostavaji ukoly za male znamky a to jsou ukoly obvykle z prvouky
a neni jednodussi se ptat u zdroje ( u ucitelky ) co je za problem a co by jako od tebe chtela, nez zde?
Prosím vás, pokud vás zajímá, jestli se to týká vašich dětí, tak to řešte s učitelkou ne na netu. Pokud mají jedničky, jste si jistí, že ve škole nezlobí a ani ostatní výtky se jich netýkají, tak to neřešte. Spíš bych řekla paní učitelce na třídních schůzkách, ať tyto věci řeší vždy s rodiči konkrétního dítěte. To, že všem rodičům napíše, že je něco špatně, tak je to nesmysl a vlastně nikdo neví, co se koho týká...
Mám teprve starší dítě ve školce, jsem překvapená, že vůbec chodí takové neadresné a tudíž v podstatě zbytečné zprávy. Za sebe bych asi nereagovala, nejspíš dostaly befelem takovéhle blbiny psát. A jinak, jak zaznělo, pokud má problém většina třídy, nebude to v dětech 😜 Adresně bych se ptala na schůzkách, jak se mláďata chovají, zbytek třídy a neadresné stěžování si jak ta dnešní mládež, na to se vyprdni.
Ahoj holky, diskuzi jsem prolítla a v rychlosti jen zareaguji z pozice učitelky, tč. na mateřské 🙃 Že chodí hromadný email je fakt divné, takové splněno/nesplněno, ale působí to na mě, že prostě vedení školy určilo, že se budou kontaktovat rodiče s informacemi...a prostě není v časových možnostech třídní učitelky psát individuální mail každému jednomu dítěti, tudíž napíše hromadný, kde vytkne i pochválí a tajně doufá, že si v tom každý rodič najde to svoje. Průšvihy by snad řešila s konkrétními rodiči. Pokud necítíš žádný problém u svých dětí - ani v učení, ani v chování, buď to ignoruj a pokud ji chceš potěšit, tak stručně zareaguj něco ve smyslu "děkuji vám za zprávu, s pozdravem XY" 😉
Na obecné zprávy tohoto ražení nereaguju.
neodpovídám 😉 řeším pouze pokud je to konkrétní a většinou se jeste dost doptavam 🤣 naposled prý: Ondra je nějak mimo... tak jsem se ptala co se konkrétně stalo, kdy, co teda dělal nebo nedělal, že závěr je velmi široký pojem mimo 🤣 ja si predstavila jak moje dítě bloumalo po škole nějaký sjetý nebo co a nakonec z toho vylezlo, že byl normálně zpruzenej z dlouhý odpoledky 🤷♀️
Hele - takhle., pokud je neco potřeba doucit se doma, piste konkrétně prosim. Pokud jde o chování ve třídě - Ja si samozřejmě s ditetem promluvim o obecných pravidlech. U tech situaci ale nejsem, takze spoliham na vas že je vyřešíte, vzhledem k tomu ze jste vzdelanim pedagog, konstruktivne a v nejlepším zajmu ditete/ vsech zúčastněných. Čau, tečka.
Na obecne zprávy jsem nikdy nereagovala, spis jsem se zeptala děti, jak to vidí ve třídě. Většinou z nich vylezlo kdo co udělal nebo neumí… a nebo taky ze zrovna zlobí oni…stačilo říct, ze psala paní učitelka a když bylo k čemu, tak se hned příznaky 🤣Když byl problém s nima kontretne, tak učitelka zavolala nebo napsala přímo mne. Pokud mají dobre známky, tak bych to neřešila vůbec…a
Tak to se máme asi na co těšit My se dozvěděli takové všeobecné hodnocení na třídních schůzkách které absolutně o ničem nevypovídá Příště máme mít naštěstí konzultace Vůbec bych to neřešila pokud je to takhle všeobecné
Já bych teda nedokázala neodpovědět. Učitelce bych odpověděla, zda to co píše, se týká mého dítěte. 🤷♀️ Jinak si myslím to stejné, co píše paní výše. Že učitelé dostali pokyn kontaktovat rodiče informovat je průběžně... a oni se rozhodli dělat to touto obecnou formou. 🤷♀️
Když mě to štvalo, zeptala jsem se, zda se to týká mého dítěte. Když řekla ne, dal jsem to neřešila. Ale na takové obecné zprávy opravdu neodpovidam
Já si teda zase nedovedu představit být učitelkou a rozkliknout třeba 20 zpráv typu - Děkuji za info- , to si myslím, že lepší nepsat nic ...
U nás mají všechny děti svůj sešítek, kromě žákovské. Takže poznámky k chování a podobně nosí syn svoje soukromé. Obvykle něco ve smyslu, že něco zapomněl, nebo se popral. Když nemá tatínek náladu na vtípky, píšu pod to já něco ve smyslu "děkuji za informaci, proberu to s ním". Muž tam píše většinou nějaké hlášky o tom, že mu poradí nové chvaty, nebo že mu vysvětlí, že se mají prát za rohem, aby je učitelka neviděla. A probereme to se synem, obvykle je to nějaká blbost. Asi dvakrát jsem si psala s maminkou toho druhého dítěte, abychom viděly obě celou situaci a pomohly to klukům nějak urovnat v klidu. Jinak se snažím do školních věcí moc nezasahovat, já tam nejsem a nevidím.
Hlavně nepsat anonimní dopisy vední, jako dělala má manželka. Museli jsme měnit školu.
Pokud nevidim zasadni problem tak nereaguji. U nas jsou tedy tyto obecne kecy jen na tr.schuzkach. Kdyz mam podezreni ze se nas to tyka, tak se zeptam podrobneji a konkretne. Poznamky jen podepisu. Vetsinou to neni nic zavazneho. Kdyz bylo tak jsem to probrala s ditetem, pripadne i s ucitelem.