Ahoj maminky, chci se zeptat jak poznam, ze je dite myslenkove ve spravne urovni ke svemu veku? Pritel ma osmiletou dceru a me prijde, ze je proste hloupa, pomala, zaostala nevim jak spravne to rict. Ja jako dite uz jsem treba chodila nakoupit, pomahala doma. . .ale mala ma problem se sama oblect, premyslet o vecech co a jak se dela. Nektere 5lete deti maj vic rozumu.
A není to jen tím, ze nemá příležitost, všechno se dělá za ni? Dovednosti co popisujete ještě nemusí říkat nic o inteligenci. Jinak ale osmiletá dcera je v 2.třídě,takže si čte,pise, je schopna mi ze školy za telefonovat,když ji není dobře nebo odpadl kroužek, na par kroužku už chodí sama (ale je to fakt kousek, dopravou ji ještě samotnou nepoustim), zvládne dojít kousek od nás do krámku,když něco zapomenut koupit, umí si odemknout. Ale mám i 2 mladší deti, takže nemůžu dělat vše za ni, kamarádka s jedním synem stejně starým (a dost chytrým mu jen nedá šanci, vše mu chystá apod. Zkuste dítě nenásilne vest k novým schopnostem a hlavně ne komentovat negativně, ocenit kazdy malý pokrok, treba vas překvapí.
Pardon,překlep,dcera je ve 3.třídě.
S pritelem si myslime, ze za ni doma delaji snad vsechno protoze kdyz je pak u nas a clovek ji rekne at se prevlekne z pyzama nebo oblekne na ven tak chodi s kazdym kouskem obleceni a pta se zda muze to ci ono. Tak nakoupit by jsme ji poslat nemohli ikdyz to mame kousek, sama se totiz ani pres silnici nerozhledne. Kdyz ji neco rikame nebo chceme bezne veci tak jen stoji a kouka. . .pritel se o tom moc bavit nechce uz jsme se i pohadali, ze jsem zaujata ale pritom vidim jak je mu to lito. Mala i dost kokta, pokazde kdyz mi chce neco rict, tak me minimalne 5krat oslovi jmenem takze sve jmeno za den slysim opravdu tisickrat
Jinak sama se zabavit moc neumi, trochu panenky nebo si pusti pisnicky. Vetsinou ale musi mit plnou pozornost
Na mě to spíš působí, že vše je děláno a mluveno za ni. Koktání z psychického důvodu může být i právě proto, že nemůže sama nic říct, udělat. Co takhle zkusit posilovat její kompetence. Chceš toto pyžamo nebo toto. Ptát se jí na názor, pořád ať zkusí myslet...
Tak předpokládám, že v osmi letech chodí do školy, ne? Jak to zvládá tam? Resp. kdyby byl nějaký problém, asi byste to už řešili se školou...Pokud se na nějaký problém nepřijde už před školou, během 1. třídy se to většinou projeví na plno.
Osmileté zdravé dítě je ve 2.-3. třídě, zvládne normálně komunikovat s dětmi i s dospělými, hraje si, je někdy zvídavé, jindy líné, rádo se přitulí k mamince, jindy už nechce jít ani za ruku🙂 Co kus to originál. A to, že jí třeba něco dýl trvá nebo že neodpovídá představám ještě neznamená, že je zaostalá.
Ptame se ji vesmes na vsechno z toho pul veci si pry uz nepamatuje. . .ve skole to je podle toho jakou ma naladu. Nekdy donese same 1 a dalsi den ma z toho uplne stejneho 3,4,5 proste asi jak se vyspi 😁 a cestina je pravda, ze ukoly jsou hruza protoze vubec nerozumi zadani takze clovek ten ukol dela skoro za ni, takhle jsme totiz uz nekolikrat sedeli nad ukolem 2hodiny ve snaze toho aby sama pochopila ale to bylo nad nase sily 😀 je mi jasne, ze kazde dite je jine. Jeji matka s ni byla u psycholozky a ta rekla, ze je rozhozena, to by me teda takovy zaver rozhodne nestacil
Ale odmlouvat a byt hubata ji jde dobre 😀
@tripisek Zkuste s ní hodně mluvit o tom, jaké je to u ní doma . V pohodových situacích, jen tak mezi řečí. At zjistíte, kde je problém. Něco ji trápí, něčím se sama v sobě zabývá a to ji omezuje, způsobuje to, jaká je , mmch i to, že koktá. Netlačte na ní, ale ptejte se, ale at se nevyplaší s citem 🙂. Třeba se dozvíte, o co jde,, může to být hodně konkrétní problém. Pak se dá řešit, až budete vědět, co.
Moc držím palce, v pořádku to není, ta její jakoby roztěkanost.
Petrovi je sedm a půl, je to už takový hodně nedokonalý hotový člověk, v tomhle věku se děti hodně mění, všechno má svůj čas.
Moc držím palce a dej třeba časem vědět.
@tripisek je otázkou, zda-li je její jednání otázkou sníženého intelektu, nebo nějakou poruchou ve čtení, porozumění textu, nebo nervozitou. Psycholožka by jistě měla u 8letého dítěte rozpoznat. Už jen koktání může být projevem stresu, a ten se pak může promítat do všech činností na které se nedokáže soustředit. Nevíme jaké máte vztahy, kdy došlo k rozpadu rodiny, jak vnímá tebe, jako partnerku svého táty.
Tak mala nebyla nikdy zvykla, ze byli rodice spolu. Rozesli se kdyz ji byli asi 2roky a ja jsem s pritelem od jejich 6let. Podle chovani me ma rada. . .urcite to koktani bude problem, nejhorsi je, ze kdyby to pritel jeji matce nerekl tak si toho ani nevsimla. Maji chodit k pani doktorce na mluveni ale tam byli 1krat a tam ji rekla, ze si ma slova vytleskavat. . .myslela jsem, ze vekem se to zlepsi, srovna ale ono je to jen horsi
@tripisek Nepřikláním se k názoru, že když se dítě k ničemu nepustí, nic se taky nenaučí. Copak lze chytrému dítěti zpomalit vývoj, tím, že mu se vším pomáhám? A co ta špatná paměť a špatné porozumění zadání úkolů - copak toto lze taky uměle způsobit? Spíš mi to připomíná oblíbenou písničku "za všechno může bývalka", ta je vždycky nejjednodušší. Jenže, co když je ta intenzivní asistence maminky důsledkem a nikoliv příčinou?
@berenika39 Mluvit s dítětem rozhodně ano, ale nějaké (rádoby nenápadné) ptaní se, jak je to u ní doma, bych nedoporučovala. U dětí, jejichž rodiče nežijí spolu, psychologové právě před tímto dost varují. Vždy je totiž nutné předpokládat, že druhý rodič otevřeně vyzvídá, a pokud budu dělat totéž, dítě bude hned pod dvojím tlakem. Navíc, pokud ta dívenka nemá moc dobré komunikační schopnosti, nemusí její slova správně odrážet realitu. A co pak s takovým sdělením? Běhat si na maminku stěžovat na OSPOD či k psychologům? Vždyť to povede jen k dalším nesfárům mezi rodiči, což ta dívka samozřejmě pocítí a určitě jí to nepomůže.
Abych to shrnula, pokud maminka tu dívku vyloženě netýrá, doporučuji obracet se spíše na sebe; na svoje možnosti jak s tou situací naložit. Tedy snažit se vynahradit jí všechno, čeho se jí u mámy (dle mých dojmů) nedostává, nikoliv to obracet v boj s druhým rodičem.
@ivular pravda, to je taky jedna z možností. Je fakt, že u těch úkolů mi přijde zvláštní ten rozdíl mezi známkami, jestli nemá problém ještě třeba s denním sněním, že by měla tak trochu svůj svět...
ať tatínek požádá maminku o výsledek psych.vyšetření, at si ho pročtete..spojí se s jejími učiteli, případně si s dcerkou zajde do ppp
moje 8letá než se vymáčkne, něco převypráví, tak to taky trvá..je nerozhodná /nebo by si vzala třeba plavky s čepicí 😉 /, takže oblečení si chystáme večer, vybírá si, já lehce koriguji, nebo navrhuji co by k tomu šlo..na mluvení, jestli myslíte logopedii taky může i s tatínkem, ne? vytleskávat slabiky je dobré..2h se učit je moc, v tomto věku tak půlhodinku, se vším i se čtením..zadání vysvětlete, když se neorientuje v psaném zadání..
..jo to když my jsme byly takto staří...za našich mladých let...to je bezva věta, použitelná kdekoliv a kdykoliv, už staletí, věky 😀 tu mám ráda /nemyslím to ironicky, mám ji opravdu ráda - naše prožité vědomosti, znalosti si prostě promítneme i do té doby, i když jsme byli stejní jelimáni, jako jsou ti mladí - můj názor/.
Take me zajima co bwzne dela 8 lete a co si pamatuje a jak reaguje. Dekuji