Ahoj,
prosím, má některá z Vás zkušenosti s individuálním vzděláváním dítěte na prvním stupni ZŠ z důvodu pobytu v zahraničí?
Musí splňovat nějaká kritéria? A může být dítě žákem ZŠ v zahraničí (bez možnosti výuky v češtině) a zároveň individuálně vzdělávaným žákem v CZ? Chtěla bych, aby byl i nadále na stejné úrovni jako jeho spolužáci doma.
Samozřejmě všechno budu konzultovat v jeho škole, ale předtím bych chtěla mít nějakou přibližnou představu..
Děkuji za všechny zkušenosti, rady a postřehy.
ahoj u nas musela souhlasit skola.(3mes. prace v zahranici). Deti dostaly ukoly co v kterem tydnu se bude probirat a vzdy k nejakemu dni v tydnu jsme posilali emailem hotove veci (ne vsechno jen co ucitele chteli), deti takto delaly i nejake testy. Nekdy byly ve spojeni i on line bezne ve vyuce. kdyz jsme se vratili, tak nejake testy dopisovaly. Jinak melo byt jeste extra prezkouseni celkove, ale od toho ve vysledku nebylo, pac meli lepsi vysledky nez deti co do skoly chodily. Urcite je nutne se predem domluvit s reditelem a uciteli.U nas jsou velmi vstricni, ale zalezi i na vysledcich deti, nase jsou dost ucici a touzici po poznani, kdyz jsou prazdniny uz chteji do skoly🤭, traga. (Bylo jim 7,10,12)
@fyii Jee, dekuji. A potrebovali jste i nejaky posudek z pedagogicko psychologicke poradny?
Kopíruju z materiálů MŠMT (ke stažení zde: http://www.msmt.cz/file/46873/)
"Časté pracovní cesty zákonných zástupců a jejich rodiny
Zákonní zástupci z této skupiny vědomě volí individuální vzdělávání a respektují požadavky školy. Problémy mohou nastat s termíny, zejména u konzultací. Tato skupina proto ráda volí možnost elektronické komunikace se školou.
Ministerstvo upozorňuje na to, že je třeba rozlišovat mezi krátkodobým vycestováním, třeba i opakovaným, a dlouhodobým pobytem v zahraničí (nejméně jedno pololetí školního roku). V každém z těchto případů se nastavuje jiná forma vzdělávání – při opakovaných krátkodobých cestách do zahraničí nebo v rámci ČR je možné využít individuální vzdělávání, ale při dlouhodobém pobytu v zahraničí je plnění povinné školní docházky zajišťováno jinými způsoby podle § 38 školského zákona, např. docházkou do školy v zahraničí nebo prostřednictvím tzv. individuální výuky podle § 38 odst. 2 školského zákona, pokud nelze jinak."
nee, stacilo ve skole podat zadost a domluvit se s reditelem a uciteli na systemu. Pro deti to bylo vic narocny nez ve skole, kde staci jen poslouchat.chybely jim kamaradi, krouzky atd
@fyii to verim. Uz jenom proto bych chtela, aby to od zari zkusil i v mistni skole, aby byl v kolektivu..
A ted ze zvedavosti: Myslite, ze to Vasim detem neco prineslo? Jak se k tomu stavely na zacatku?
U nás ve druhé třídě je chlapec, který je od září do prosince v Americe a pak přijde a chodí do české školy.
popravde detem krome zazitku a vyletu to prineslo poznání, ze chteji byt doma se svymi kamarady, svymi konicky, svou rodinou v nasem dome. My jsme byli pryc jen 3 mesice, ale bylo to spis na zkusenou s moznosti odjet na 1-3 roky ruzna mista po svete. takze jsme to vyresili tak, ze vic litame. Od kolegy vim, ze cim jsou deti starsi, tim.vic pak nevi kam patri. Velmi dobre vzdelani mohou mit i tady a jazyk se dnes uz nauci s rodilymi mluvcimi tady take. Co bude jednou v budoucnu se uvidi, ale zatim to mame takto.Nehlede na to, ze mit rodinu v zahranici je velmi nakladne, platit skoly, konicky atd. take, obzvlast, kdyz by pracoval jen jeden z manzelu.
mám jen mlhavé útržky od kamarádky... žijí v Itálii, kluci chodí do "evropské školy" kde je vyučovací jazyk němčina. Jsou vedeni i v nějaké české škole, kde jim vzdělávání uznávají (s češtinou nevím, jak to mají, asi dělají nějaké zkoušky? nebo prostě mají základní vzdělání jen v jiném jazyce, no)