Zdravím maminky,
hledala jsem nějaký podobný blog ale nezadařilo se...
Chtěla bych poradit s poruchou učení u své 10 ti leté dcery.Víte už měla poruchu od mala ale každý mi tenkrát řek že když se mi malá do dvou let budí v noci po 1,5 hodině,často brečí,a plínky měla skoro do 4 let že je to normální.
Pak šla do školky a vždy když jsem se informovala jak to zvládá tak mi řekli vše ok.Při zápisu jsem pojala podezření ,že není vše jak má být ale každý že ne že je šikovná apod.Od té doby se trápíme-těch provztekaných dní,probrečených úkolů...Pak až jsem se na....tak jsem zašla za pedagogicko-psychologickou poradkyní a ta nám řekla že je to něco jako ADHD s hyperaktivitou,že do školy vůbec neměla jít až tak za 2roky.Prý by se to mělo s věkem zlepšovat Jenže to jsme zjistili až byla ve 4 třídě. ☹ Do dnes si to vyčítám.Její starší ségra je úplně pravý opak-chytrá,cílevědomá,přidrzlá vše ji šlo samo.
Takže jsme ji začali dávat BioCAps s Omega 3 ale přestali je vyrábět tak jsme začali kupovat The Simpsons Omega 3 .Jenže mám pocit že s tím jak se zvyšují nároky ve škole tak se porucha projevuje čím dál tím víc.V září a říjnu to ještě šlo ale pak ...budu ráda když prolezeme z matiky.Není schopna více složitých matematických operací v jedné slovní úloze a pod.A když má hlavička dost tak prostě odmítne dál pracovat a je konec-nepomáhá po dobrém a po zlém už vůbec.
TAk nemáte někdo stejné problémy?Co vám pomáhá a jakým způsobem pracujete při učení?Budu ráda za jakoukoliv radu protože už fakt nevím jak dál.Mám pocit jako bych jako rodič selhávala.
Víš co se školkou by a je problém.Jsou tam totiž paní učitelky co učili mne a mého manžela.Takže když si porovnáme mé výkresy z roku 1984 a jejich z roku 2007 nejsou mezi nimi rozdíly.Stějně tak i s nimi pracovali.Takže malého dám jinam a školku si vybírám už teď nejen na to co nabízí ale jak jsou spokojené i jené maminky.
Oni se jí vůbec nevěnovali(měli to za pár do důchodu)a to že přišla do školky,vzala si hračky a zašila se do koutka jim vyhovovalo.Měli ji od 7 ráno do 16 do odpolka já pracovala dost daleko a neměla řidičák ani auto a i to byl problém.
Oni měli zkrátka málo dětí to mi loni přiznala učitelka že to věděla .
Bohužel jsme na vesnici čili možností moc není učitelka se snaží jí doučovat a pracovat sní trochu jinak ale víš jak to je.TAk se snažíme doma.
Odpíchla bych se od toho, že holčička má diagnózu z PPP, to je základ, určitě potvrdit na papíře. Tím má nárok na individuální vzdělávací plán, o který bych určitě zažádala. Na prvním stupni totiž děti s SPU (pokud tedy nemají ještě mentální postižení) ještě jakž takž projdou, ale čím vyšší třída, tím vyšší nároky na učení atd. - no a tady se pak začnou projevovat ty rozdíly, nůžky se rozevírají. Pokud nemáte možnost dát ji přímo do nějaké speciální školy, pak je IVP dobré řešení - spolupracuje se s třídním učitelem, s výchovným poradcem školy a psychologem, a plán se "ušije" dítěti na míru tak, aby vyhovoval. Určitě bych nezkoušela jít na holčičku po zlém, to ničemu nepomůže - on to nedělá schválně, nemůže za to. Přílišným tlačením na ni a přepínáním jí akorát školu a učení zprotivíte a to určitě nechcete. Určitě je nejvyšší čas jí pomoct, nečekala bych.
Ahoj Luboše má
ADHD, poruchu pozornosti s hyperaktivitou, dislexii a disgrafii, také děsná kombinace...
Tak jak u Tebe začali to řešit až ve školetedy odklad který by mu prospěl neměl a ani já nic až tak nepoznala, je to první dítě, nejsem pedagog prostě jsem věděla že je živější, na vyšetření do PPP nás poslali až na konci druhé třídy (teď je ve třetí) léky od psychiatra jsem odmítla má spoustu alergíí astma už tak bere denně dost léků, také bereme omega 3 jsou to prý takové vitamínky pro mozeček, jinak od malička taky nespí, hroně málo. Denně semu hodně venuju ukoly, čtení, psaní, je to děs boj ale stojí to za to, hodně pořádpřipomínám soustřeď e, co děláš, co máš dělat, čti, piš prostě sedím nad ním apořád připomínám co má dělat a naco se soustředit, neexistuje že by dělal ukoly sám to prostě nejde, ale je to i tím že je jedináček a můžu se opravdu soustředit jen na něj, kolikrát než vubec začneme ho hodinu nutím ať jde dělat ukoly, kňučí smlouvá nechce, ale bude mít teď v pololetí ve třetí dvě dvoječky v Cj tedy byli zavřené všechny oči 🙂 Kdyby cokoli. Pisni 🙂 Píšu si tu s ještě jednou maminkou se stejným problémem jsme v prosincovkách 2005 můžu Ti dát kontakt...
Jo ještě nám taky moc poradili v té PPP jak na něj, třeba jsme mysleli měl mockrát píchané uši že špatně slyší byli i na ORL mluvili jsme na něj a on prostě nevnímal, to jsme o poruše pozornosti ještě nevěděli, psycholog nám poradil položit mu ruku na rameno a pak oslovit a funguje to skvěle hned nás vnímá, takových různých maličkostí je spousta co by Ti přesně pro ni měli poradit...
Ahoj moc děkuji za rady my jsme teď v 5 třídě a taky bez denodeního trápení to nejde,navíc jsme museli přidat doučování z matiky protože nějaké převody jednotek,slovní úlohy s vícero pořetníma úkolama prostě nezvládáme.Už mi začala pomáhat i babička,takže ji to vysvětlím já a když to nepochopí tak ségra či babička.My bereme také Omega 3 s vitamíny a kyselinou listovou.Chystáme se také k dětské psycholožce tak uvidíme co nám řekne... 🙂
@ma_ia Zdravím,my jsme byly v PPP a napsali s čím bude mít problémy a učitelka co měli od 1 do 4 třídy se to sní naučila,ale letos v 5 se už jí učitelé střídají a né každý je ochotný ji to vysvětlit vícekrát .Když to nejde jedním způsobem tak maličko jinak.Kolikrát stačí použít jiná slova,ale mám hrůzu z toho jak budou další třídy.Já jsem teď na MD,ale za 1,5 roku se musím vrátit do práce a to nevím nevím,práce od 7 do 15:30,vyzvednout malýho z MŠ a pak 20km domů.NA tvrdo uvažuji o zkrácení úvazku min o 2 hodiny.
No v blízké rodině mám příbuzného chlapečka, je ted prvnacek. Poruchy chování, neadekvátní reakce na chování ostatních děti, rodičů, nezvladani emočních situaci + přehnaná fyzická aktivita byla vidět od mala, ve školce a návštěva PPP potvrdila AdHd poruchu pozornosti, /zhodnotili, ze mel mit odklad/ po mesici ve skole byl přeřazen do třídy, kde je děti méně a učitelka umí s takovymi dětmi pracovat a také se začalo s lekovou terapii, obrat je veliký. Ted se probírá moznost asistenta. Výborně čte, počítá.
V tvém případě bych dala na doporučení z PPP, psychologa, psychiatra, neurologa a též poradce, případně pedagoga ve škole, kterou navštěvuje, projednala možnost asistenta, individuálního učebního plánu..
Překvapilo mne jen trošku, ze jsi pojala podezření az u zapisu, i když ve školce tvrdili, ze potíže nemá, přece jen s dítětem jsi vice času, víc ji znáš, než učitel třídy děti v materince..