Zdravím všechny, ráda bych se zeptala na zkušenosti s Hejného matematikou. Máte někdo zkušenost? Jste spokojení?
@pexi V minulém životě jsem pracovala v knihkupectví, měla jsem na starost i učebnice. Při školení nám vysvětlovali, jak je to ta nejlepší metoda učení, pro všechny, úžasná. Ale musí sednout učiteli a musí jí dobře umět podat. Já jsem hodně rodičům radila kupovat učitelské učebnice, stojí to peníze navíc, ale pomůžou pochopit záměr básníka. Devadesát procent rodičů chodilo nešťastných, pamatuju si na zvlášť na jedny, jejich příbuzný byl profesorem na matfyzu a ani tak si s domácí přípravou prostě neporadili a holčička nešťastná, protože najednou jí prostě matika nešla. Já jsem jakožto bezdětná tehdy jen nahlédla a říkala jsem si, prostě krásné a barevné, ale nic pro mě. Vím, že někdo s tím byl i hodně spokojený, ale mezi těmi kvanty rodičů jsem nepotkala ani jednoho :( Děti mám zatím malé, ale kdybych si mohla vybrat, brala bych raději klasickou metodu... Jako všechno bych řekla, že záleží na učiteli, na dítěti, ale osobně bych nebyla pro experimenty na svých dětech.
@martt
@pabka
@mourovatakocka
Díky za odpovědi, my ji na ZŠ budeme pravděpodobně mít jako jednu z možností, s tím, že pokud nesedne, může dítě přejít zpět ke klasice. Běžně se učí klasika, tohle může být jako alternativa jsem pochopila. Nemám s ní žádné zkušenosti, ani v okolí...vůbec netuším, zda by jí tohle sedlo, ani podle čeho to poznat 😃
@mourovatakocka mohla bych se zeptat, jakou ucebnici byste doporučila? Mrkla bych se, zda ji nemají v knihovně 🙂
@pexi dcera ji ma, mají dobrou pani ucitelku, tudíž jede bez problemu a bez toho, abych musela zasahovat. Budou ji mít do třetí třídy, pak přejdou na "tradicni". Betka je sice taková umělecká duše, ale ma matematické vlohy, tak se toho nijak nedesim. Ve skrytu duše jsem ale rada, ze přejdou ve třetí třídě, přece jen mi to jako odchovanci "klasikou" prijde uchopitelnejsi.
@pexi Já už jsem strašně dlouho z oběhu, nevím, co se za tu dobu změnilo. Jediné, co mi utkvělo v paměti jsou pracovní sešity od Taktiku, přišly nám pěkně udělané, barevné a přitom systematické, jako fajn doplněk k různým řadám učebnic.
Máme, spokojeni nejsme ani my rodiče, ani jiní rodiče, ani spousta dětí ale bohužel ředitel si jede svou a město jako zřizovatel prý nic nemůže. Nechce ani kompromisy typu klasika a Hejný na střídačku nebo tak. Ale snad letos bude lončit tak uvidíme, kam se škola bude v tomto směru posouvat dál.
Dcera má,je ve třetí třídě, popravdě ani nevím co vše tam dělají, matika ji jde moc dobře a pomoc nepotrebuje.
První dcera neměla, druhá má od 1.třídy, ted je v 5.třídě, je spokojená ona i já jako rodič. Pro začátek jsem mela stažený vyklad pro rodiče, abych se orientovala.
@pexi taky jsem to resila. Syn ji ma 3 ti rok. Za mne jako dospeleho muzu rict, se ta jejich matika me bavi. Zajimave ulohy, siroky zaber, uci deti myslet. To jsou plusy. Minusy: malo procvicovani navic, a je to trochu jinej styl nez v klasickych pripravkach na gympl. Prozatim nedokazu zhodnotit. To uvidime za par let.
podle mého je základní problém matematiky dle Hejného to, že není pro všechny děti
pokud by byla jako doplněk, kroužek pro těch pár vyvolených, bylo by to fajn
takže až bude syn příští rok nastupovat do první třídy, budu chtít aby měli matiku klasickou metodou
je to podobný, jako u splývavého čtení, taky se nehodí pro každé dítě a přesto se v některých třídách vyučuje metodou sfumato, přesto, že není vhodná pro všechny děti
Moje zkušenost… první třída - první půl rok… pohoda jazz děti ( dvojčata) vše relativně zvladali, pancelcina mantra: hlavně dětem vy rodice nic nevysvětlujte, nepleťte se do toho, když jim něco nepůjde ( nebudou mít DÚ) ve škole to zvládneme,vysvětlíme…
Střih, bum corona distancni výuka a v pr**** jsou z toho snad do teď… peklo na zemi -nevěděla jsem co a jak jim vysvětlit, pancelka a matika hodina denně, mraky ukolu…peklo na zemi…
Teď už je lip, najeli na normal matiku ale myslím,ze proste základy jim chybí…i když jsme se v rodině snažili všichni … takže tak u nás…
Vím, ze kdyby byli ve škole tak by to bylo asi urcite lepší,ale proste počítat slepice a kocky proste není pro všechny…🤷♀️🙈
@krtcice taky jsme nebyli spokojeni,takže škola ji zrušila. Je to učení k ničemu. Maximálně bych něco přidala ke klasice, ale jen Hejny je o ničem.
Osobní zkušenost nemám, ale vím, že často děti u nás ve škole měly problém potom s klasickou.)
Podle me je dobra, pokud ji ucitel umi ucit a jako doplnek ke klasice. Rozviji logicke mysleni. Ale treba nasobilka je podle me klasicky lepsi. My chytli Hejneho behem covidu a byla to tragedie. Musela jsem si stahnout z netu a nastudovat, co se ma s ulohami delat. Pro me to nebyl problem, ale pro deti bez podpory rodicu tragedie. Po covidu skola prestala vychvalovat Hejneho a presla na klasiku.
Učím v kombinaci s klasikou, děti některé úlohy baví, u jiných samy řeknou, ať jdeme dál, že se jim to nelíbí. Za mě tuhle metodu může správně používat učitel, který prošel řadou školení a celému konceptu dobře rozumí. Potom to funguje, když někdo jen chce jít s dobou a vrhne se na Hejného, nadělá to víc škody než užitku.
Z principu se mi libi. Maji ji na skole na celych 9 trid, skola ma dost vysokou uspesnost v tech ruznych srovnavacich testech a i co se tyce uspesnosti prijeti na gymply, takze spatne to asi neni.
Libi se mi, ze nuti deti myslet a matiku jim to neznechucuje. V prvni tride mela dcera obcas problem poznat, ze maji matiku :D
Ted maji novou ucitelku a je to mnohem horsi, nepovedlo se ji to tak dobre uchopit, v plne tride se snazi pracovat s kazdym zvlast - coz znamena, ze 3/4 se kazdou hodinu placa "bez vedeni" - proste jim na tabuly napise co z ucebnice by meli stihnout udelat a ni si tak nejak pocitaji. K rodicum porad apeluje, ze maji s detmi trenovat - ale neni schopna rict co. Kdyz se ptame jak tedy, abychom cely smysl metody nepohrbili, nerekne. Nemam nejmensi poneti, jestli je na tom dcera s matikou dobre nebo spatne...
Ale vsechny moje vytky smeruji spise ke konkretni osobe, metoda sama o sobe se mi zda dobra - kdyz s ni skola pracuje dlouhodobeji, umi to, ma dobre pomucky a proskolene vyucujici
@tereza0111
@sarihy u nás se potvrzuje úspěšnost v přijetí i třeba v matematickém klokanovi, ale má to své ale. Ti přijatí pak celkem hodně bojují v předmětech jako chemie, fyzika a dokonce i v matematice. Přijde mi, že nemají ,,napočítáno”. Pak řeší běžné matematické operace a nezvládají to, co je cílem.
Ano, spokojeni. Mnohem lepší než klasická matematika
@lenkalubina rozhodně nesouhlasím
Diky všem za odpovědi, mám trochu víc jasno, co případně očekávat. Stáhla jsem si příručku a snad se brzy dostanu k tomu se na ni i mrknout 😃 doufám tedy, že žádné podobné zavírání škol, jako to bylo v minulých letech, se konat nebude, to by byl asi masakr.
@lenkalubina hejny je super, pokud to umi dobre ucitel
@pexi Hejneho matematika nesedne úplně každému. Dcera kamarádky ji měla od první do druhé třídy a dost se s tou matikou trápily. Ve třetí třídě už měli "normalni" matematiku a začala ji dokonce i bavit a jde ji. Je to hodně individuální.