Když dcera začala chodit na základní školu, byli jsme třídní učitelkou informováni, že škola má na svých webových stránkách elektronickou žákovskou knížku. Přes ní je možné komunikovat s učiteli, využívat třídní i společnou nástěnku pro zprávy a slouží také k zápisu známek.
Poslední bod začal být víc než aktuální ve 3. třídě, kdy klasická papírová žákovská již neexistuje a známky rodiče MUSÍ kontrolovat přes internet. Máte to někdo se svými školáky taky tak? A může mi někdo vysvětlit rozumný důvod k zavedení elektronické žákovské knížky? 😅 Jediné pozitivum vidím v tom, že třídní učitel má přehled, kdy rodiče svým dětem známky kontrolují.
@luj_89 ne známky kontrolovat prostě musíme, když dlouho nic, tak učitelka píše upozornění 😉. S vedením školy není řeč ani náhodou, že je to prostě trend 😝 . Napadá mě, jestli škola z toho něco nemá... nevím teda co 😕 😀 .
Ti co počítač resp. internet nemají tak se sociálním sítem budou propadat dál a dál. V okolí třeba máme prarodiče, kteří mají v péči vnuka a ti chudáci nemají ponětí, co se po nich chce. Kluk to ve škole už tak nemá valné...
po tom, co každoročně ve sborovně řešíme alespoň jeden pokus o falšování známek nebo omluvenek, tak to docela chápu. A pro učitele je to určitě úspora času ve vyučování. Nevím, jak to funguje, u nás se furt jede v papírové podobě (malá škola - i databázi máme papírovou :-/ ), ale pokud k ní nemají žáci přístup nebo mají, ale s omezenými právy, tak to schvaluji všemi 10 😎
U starší dcery tuto "novinku" zavedli letos na začátku kalendářního roku, tzn. první pololetí měla známky v klasické žákajdě, od pololetí v elektronické.
Smysl mi celkem uniká, protože mají stále (i od letošního školního roku) i papírovou žákovskou, která slouží hlavně na omluvenky. Já sice napíšu omluvenku na el. žákovské, že nebude, že má lékaře, že je nemocná atd., učitelka mi to potvrdí, že bere na vědomí, ale poté to stejně musím vlastní rukou s podpisem potvrdit 😖
Což o to, takové blbosti neřeším (opomíjím fakt, že my připojení máme a někdo nemá a třeba ani nechce, z různých důvodů), ale co mně fakt vytočilo, byla jiná věc.
Hned na začátku nám sdělili, že to pololetí jede jakoby zkušební režim, budou se vychytávat mouchy atd. Bohužel téměř všichni žáci na to spoléhají, mají tam totiž i úkoly a má dcera si proto přestala psát ručně, co mají za DÚ. Zvlášť češtinář byl pilný, co se týče známek (za to pololetí asi 40, ostatní tak kolem 10), ale dú tam prostě odmítal psát, tak jsem si s ním skoro obden dopisovala, kdy mi sděloval, že dcera opět nemá dú. Moje nervy, doma furt kravál, ať si to laskavě ve škole značí...
Ale úplně super bylo, že každý žák i rodič dostal jiné přístupové heslo k přihlášení do systému. Nesměla jsem toto heslo dostat po dceři (třeba v zalepené obálce), ale osobně si zajít do školy, což obnášelo odejít dřív z práce, protože po pracovní době jsem už nikoho ve škole nezastihla.
A pak jsem řešila s ředitelem školy uvolnění dcery před prázdninami z vyučování. Jeli jsme na dovču, holky o tom ještě nevěděly, protože to mělo být překvápko, které kdyby nevyšlo, tak neřeší, v opačném případě by byly smutné a ptaly se furt dokola proč. Pak už mi to ředitel schválil, byli jsem u známých a bavili se o škole atd. a do toho dcera, proč jsem psala řediteli, aby ji uvolnil, zůstala jsem jak opařená, odkud to ví...
Nejdřív jsem ji obvinila z toho, že mi lezla do počítače a četla soukromou poštu, na to se ona bránila, že si to přečetla na svém přístupu.
Doma mi to pak ukazovala a já nevěřícně hleděla. Nepochopila jsem důvod dvojího hesla, když vše, co jsem psala, si dcera stejně mohla přečíst. Neřešila jsem nic vážného, ale kdyby ano a ona o tom neměla vědět, bylo by to dost blbé.
Hned jsem psala do školy, jak řediteli, tak třídní, jaký mělo význam to tajení hesla, když mají děti přístup do veškeré mé komunikace a že je zřejmě nějaká systémová chyba, dodnes mi neodpověděli. V listopadu jsou třídní schůzky, tak to znovu nadhodím, protože to stále funguje stejně.....
To mi fakt přijde nelogické, na hlavu a paradoxní zvláště v kontextu k tomu, jak jsem si musela běžet pro heslo 😝
Jo a co mi nedochází, známky vím ještě dřív, než dcera dojde domů, takže jsem na ni už párkrát bafla, co vyváděla s tím a tím, a ona pak hledí, nemá šanci k takovému tomu okecávání, co jsme mohli my. Stejně i u pěkných známek, kdy se chce pochlubit a já ji to vlastně zkazím... 😒
Takže teď čekám, co mi řekne sama první....
@rousse takže je to spíš pomocník pro vyučující? Já pátrám, co vedlo školu k takovému radikálnímu kroku, že je to hlavní na internetu (úplně všechny známky vyučující nepíše např. malé jedničky v sešitě)... nevím, ale třeba před pár lety naopak byli třeba rodiče stoprocentně pro elektronickou žákovskou, jen ten zásadní důvod mi nějak uniká 😒.
V naší velké městské škole funguje rada rodičů, projednává se tam skoro každý prd, ale toto téma je uzavřená kapitola 😉 .
@berynka u nás píší asi všechny, ale mají rozlišení ve váze známky, nepochopila jsem (někdo to udává, jiný ne), navíc některý učitel napíše známku, ale už nenapíše z čeho.
Pak se zeptám dcery, z čeho dostala tu trojku a ona neví. některý učitel to totiž píše hned, jiný třeba jednou za týden...
někdy na přelomu září, října se jí tam objevila 5 za aktivitu v ČJ, tak jsem se doma ptala, co vyváděla (za nás se za aktivitu dávaly spíš jedničky), ona, že už o ní ví, ale netuší z čeho. Že to zjistila už ve škole, když se spolužačka připojila o volné hodině na net a měla ji taky, tak se kouklo víc holek a pak šly společně za učitelem za co mají 5 a on jim řekl, že to už je starší, ze začátku roku, ale konkrétně nespecifikoval, tak nevím, co si o tom myslet.
Když jsem se už loni ptala, proč nepíše, za co známka je, tak mi řekl, že děcka to ví, že jim to říká, tak se mám ptát doma, fakt super 😝
Známá učitelka na to teda taky docela nadává... i pro ní je to práce navíc.
Do žákovský napíše známku okamžitě ve třídě. Takhle si je musí poznačit k sobě, pak sednout někde k počítači a vyhledávat si konkrétní žáky a tam jim to nadatlovat...
@berynka Syn měl elektr.žákovskou na základce a mě to teda přišlo super.Podívat jsem se mohla kdy jsem chtěla,proč neustále dítě nahánět ať přinese tu papírovou.Pro učitele je to možná práce navíc,ale dobré je to pro rodiče jejichž děti mají tendence známky zapírat,popř.žákovskou schovávat.Naštěstí naše děti tohle nedělaly.Na střední už ji syn nemá,ale škola komunikuje pouze elektronicky a mě to vyhovuje 🙂 .
U nás jí také máme a je to dobré v tom že mám přehled. Jinak se zapomínala žákovská ve škole.
No u nás má syn ještě klasickou papírovou žákovskou ale je fakt že bych u něho třeba zrovna uvítala tu elektronickou,má tu svojí v salátovém vydání 😒
Dcery které chodí na jinou základku mají jak klasickou tak i ta starší v 8.třídě i něco jako elektronickou.Říkají tomu ale bakalář kdy každý rodič dostal svůj přístupový kód.A je fakt že se to líp kontroluje,píšou tam i co se učíly kterou hodinu koho měli a koho měli eventuálně za suplování.
Mi se ani nejde přihlásit 😀 u nás to funguje už asi dva roky, známky mi ukazují tedy že svého přihlášení. Tenhle systém mi fakt vadí, protože někdo má el žákovskou někdo ještě normální a pro mě je to dvojí práce, takhle bych koukla do žákovských, podepsala byl by klid. Nepřijde mi ani, že by to ulehčilo učitelům,stejně ty známky musí zapisovat do el. žákovské.jedna učitelka pak stejně všechno ještě píše do meilu,takže opět práce navíc jak pro ní,tak pro mě, každý den kontrolovat,jestli něco nepsala..nevidím v tom nic pozitivního, jen práce pro všechny navíc ... Ocenila bych,kdyby existovala aplikace do mobilu,kde bych si hned kontrolovala známky, úkoly a vzkazy, ale takto je to o ničem ☹
Takhle jsme to měli na SŠ před asi 8 lety. Elektronická ,,žákovská knížka" + dobrovolná papírová, kam jsme si ale známky psali sami spíš tak pro vlastní informaci. Předpokládám, že vás ale nikdo nemůže donutit kontrolovat známky přes net... Co třeba rodiče, kteří internet nemají? Myslim, že půjde domluvit papírovou žákovskou pokud vám to vadí. Rozumný důvody jsou třeba: ekologie, jednoduchost, děti mají o sešit míň, můžeš se podívat na známky třeba z práce, nemožnost falšování známek/podpisů dětmi...