Ahoj.
Aktuálně řešíme s několika rodiči problém ve škole. Deti jsou dle našeho názoru velmi pozadu. Učitelka nezvládá kolektiv a během hodin odchází pryč ze třídy.
Oproti druhé třídě jsou v látce pozadu cca o měsíc a po srovnáni se dvěma školami v okrese asi o měsíc a půl.
Chtela bych se zeptat rodičů současných čtvrťáčků:
Co teď aktuálně vaše děti ve škole probírají? Zajímají mě základní předměty - Matematika, Český jazyk, Přírodověda a Vlastivěda.
Diky moc za odpovědi.
Český jazyk - předpona, přípona u slov, matika písemné sčítání dvouciferných čísel, zaokrouhlování.
Vlastivěda - demokracie, přírodověda - ekosystém a zvířata.
Víc mi syn neřekl, snad to pomůže.
No, jelikož to samé učivo mohou mít v různých školách v různých ročnících, tak tohle zjišťování o měsíc napřed či pozadu fakt nechápu.
@neila89 Tohle může být dost rozdílné, každá škola může mít trochu jinak seskládané učivo, nebo používá jiné učebnice... Poradila bych ti spíš abyste si sjednali schůzku s vedením školy. Vysvětlili jim své obavy. Vyžádali si plány učiva pro 4. ročník, to každá škola má po měsících sepsané. Nemusí se to dodržet 100%, ale orientačně se podle toho řídit dá. Pokud učitelka nezvládá třídu a odchází v průběhu hodiny ze třídy (jako když si zapomenu pomůcky v kabinetě, tak si taky odběhnu, ale stane se to vyjímečně, nejde z toho dělat pravidlo), není to dobře. Možná potřebuje pomoc a vedení o tom vůbec netuší. Tady to nevyřešíš.
@milusina
V tuhle chvíli už čekám na termín schůzky už od konce září.
A když učitelka na děti několikrát do týdne křičí, že jsou pozadu, ale stále opakuje učivo druhé třídy s těmi, kteří to neumí, asi si uvědomuje skluz i ona.
Problémy jsou jinde. A to že jsou děti pozadu je pouze jen další výsledek těch problému.
Nehodlám předkládat učivo na jiných školách řediteli.
Pouze chci mít informace, které mě zajímají a souvisí s tím co řešíme.
Ale určitě děkuju za upozornění. 🌸
čeština: Stavba slova, předpony, ě/je, slova souznačná a protikladná, často opakují vyjmenovaná slova.
matematika: Dělení se zbytkem, zaokrouhlování do 10tis, rozbor čísel na jednotky, desítky, stovky a tisíce. Konstrukce trojúhelníku a jeho obvod.
Přv: druhy lesa, rostlinná patra, živá a neživá příroda, podzim
vlastivěda: 10. - 12. Století, Přemyslovská knížata, Velkomoravská říše
Nechci to bagatelizovat ani se zastávat křičení,ale zkuste si to někdy sami. Je mnohdy extrémně obtížné zvládnout situaci ve třídě. Dětem je jedno co jim říkáte, až zvýšíte hlas, zareagují. Dokud je to tutu nunu nezájem. Vysvětlovat nefunguje. Pak si stěžují,že je z hluku bolí hlava. Ale mlčet nebudou. Můžu čekat, dokud jim to nedojde a neztisi se, protože překřikovat je nebudu že. Ale to pak jsme ve skluzu. Což jsme i tak. Heterogenní složení třídy je náročné. Ne všude je doučování. A základ musí pochopit všichni,ať se může jet dál a máme na čem stavět. Je to složitější než se rodičům může zdát.
Každá třída,každá škola má své tematické plány, kterých se učitelé snaží držet. Ale stačí větší nemocnost dětí nebo vyučujících, více akcí ve škole,a už je skluz. Osnovy nejsou už dávno. Nedá se úplně srovnávat. Co některá škola probírá ve 3. třídě, může jiná nechat do 4. Co v jedné se probírá v prvním pololetí, jiná může mít ve druhém.
@neila89 Vážně? To není běžná praxe. Hovor přímo na ředitele vám před osmou ráno nepřepojí? Nevydržela bych čekat tak dlouho. U nás vedení s rodiči komunikuje vstřícně, když chci něco já jako zaměstnanec, nemá to vůbec takovou váhu, jak když chce něco rodič. Navíc jsme tento týden měli hovorové hodiny, šlo se objednat ke komukoliv...
čeština: stavba slova, předpony, zdvojené souhlásky, ě/je a stále hodně opakují vyjmenovaná slova
matematika: dělení se zbytkem, písemné dělení jednociferným číslem, v geometrii rovnoběžky a kolmice
přírodověda: živočichové (obojživelníci, plazi, ptáci, savci), potravní řetězec
vlastivěda: doba železná (v 1. pololetí mají dějepis, v 2. pololetí budou mít zeměpis)