Zvládneme utáhnout hypotéku?

preper
11. zář 2024

Ahoj,

plánujeme se vracet z Prahy do menšího města v pardubickém kraji, kde máme vyhlídnutý byt a přemýšlíme, zda u něj zvládneme utáhnout hypotéku. Pracuji jako medior programátor a narodil se nám nedávno syn. Po orientačním odečtení hypo, energií, pojistek atd… mi to vychází na živobytí 20k ode mě + 10k rodičovská přítelkyně. Plus případných dalších 10k, ale ty bych rád dával do investic (ETF) jako doposud.

Náš životní styl bych popsal něco jako 1-2 dovolené ročně (25k osoba/1), rádi navštívíme dobrou restauraci, koncert atd. Neomezujeme se, dopřejeme si, ale obecně nepotřebujeme věci jako auto za mega. Počítám s tím, že holt dovolená bude třeba jen jedna v ČR a ne dvě u moře atd, spíš mi jde o to, jestli se za těch 20-30k měsíčně dá dneska žít hezký život s dítětem a hypotékou na krku, aniž by člověk musel sledovat, kolik stojí zmrzlina, když na ni dítě má zrovna chuť 🙂

Díky za názory.

zuzkasim
11. zář 2024

Ale to nejde asi takhle říct. Jde si koupit kopeček za 35Kč nebo nanuk z Lidlu do 10Kč, osvěží tě oboje, nanuků můžeš mít plný mrazák. Pokud syn nebude mít žádné speciální alergie, bude se vařit levněji, pokud se tedy bude doma vařit, kupované příkrmy vyjdou dráž... Záleží, jak umíte hospodařit.

mikawis
11. zář 2024

Tak to nějakou dobu vyzkoušejte...nechte si tuhle částku na měsíční život a uvidíte, jak to půjde, jestli je to pro vás důstojný život v pohodě. Lepší vyzkoušet teď, než se pak trápit

lutu11
11. zář 2024

@preper udělejte si samy měsíční přehled. Cca kolik dáte za jídlo, oblečení a další. Dle toho se rozhodněte. My jsme 4 a jen na potravinách dáme měsíčně 20 tis.

nikinelinaty
11. zář 2024

@preper u nás byla zjištěna alergie na lepek v 8 letech první dcery a v 5 ti druhé...Hmm s to se pěkně zvedli výdaje... A hlavně i starosti kolem jídla obstarat pro holky.

Nevím 20-30 tisíc je rezerva nebo peníze na jídlo+ hypotéka???