Ahoj,
jak nazev napovida - zajimalo by me, jestli davate spropitne dorucovatelum sluzeb - Rohlik, damejidlo, apod.
Nejak nevim, jak s tim naklaldat. Driv to bylo mene obvykle, platila jsem vetsinou v hotovosti a to to bylo jasne. Ale ted tyto sluzby vyuzivame dost casto, vetsinou platim kartou uz pri objednavce, takze pri predavce neberu do ruky penezenku a vlastne ani nevim, jak elegantne neco predat.
Davate porad dyska? A pokud ano, kolik tak davate? Nechci byt trvale za nezdvoraka, ale na druhou stranu obvzlast u toho jidla, kdyz je doprava nekdy i celkem draha se mi zase jeste si to zdrazovat nechce. Jak to mate vy?
Pokud je řidič milý, tak dávám, mám u dveří pokladničkou s drobnýma a minci předává dcerka.
Já to mám na rohlíku taky nastavené automaticky na každou objednávku 20 Kč.
A není to jedno, jak to máme my? Však to dělej tak, jak to cítíš ;) Pokud spropitné kurýrovi dát chceš, tak mu ho dej, pokud nechceš nebo nemůžeš, tak mu ho nedávej.
Každopádně spropitné zahrnuté do objednávky a placené kartou předem, je pro kurýra nejhorší možnou variantou, protože takové mu nedají celé. Takže já spropitné dávám v hotovosti přímo danému řidiči. Žádnou peněženku s sebou nenosím, minci mám normálně v kapse. Po předání nákupu u auta, popř. u výtahu, je-li nákup těžký, mu prostě se slovy díků předám peníze...
Já nedávám, nevidím k tomu důvod 🤷 Už tak platím za dovoz, proč bych teda měla dávat peníze navíc za to že někdo udělá svou práci za kterou je placený..
já se přiznám, že také nedávám
Davam podle ochoty a sympatii. Dovazku mám zdarma v Premium a platim kartou, takže pak dávám ridici cash.
@miryp kbtomu diskuze jsou, abychom zjistit jak to delaji nebo jaky maji nazor ostatni, ne? Protoze to ukaze, jaka je v aktualni dobe zvyklost. Ja to uprimne nevim, nevim jestli se bezne neco ridici dava, protoze bez toho ma jinak naprosto mizerny plat a dyskama se v nem pocita nebo jestli se tahle situace uz zmenila a dysko se dava spise ve vyjimecnych pripadech. Stejne jako se meni hodnota penez, takze si skoro nejsem jista, jestli pripadnou 20,- uz ridice pomalu neurazim 😅
Přiznám se, že mě hodně odradilo už to, že si Rohlík u platby rovnou "říká" o peníze pro kurýry (a zda-li je to tak, jak tu někdo psal, že to ani všechno nedostanou, tak to už je tuplem úlet), neříkám, že jsem nikdy nikomu v životě nedala dýško, ale tohle mi přijde prostě trapné. Ceny mají vyšší, ano je to dáno tím, že nad 1500 (což je běžní ne úplně velký nákup) je dovoz zdarma, což spoustě lidem ulehčí život (důchodci, lidi bez aut atd.). Nicméně mám trošku pocit, že mzdy tam nebudou nic moc a přepinkávají to na zákazníky. Ale kdo chce dát, samo v pořádku, jen se mi nelíbí to rohlíkové nastavení, nic víc.
@eviicka a autorko, já samozřejmě chápu smysl diskuzí, ale zrovna u tohoto tématu si neumím představit, že budu spropitné řešit podle toho, jak to má většina společnosti. Za mě je to osobní záležitost a má vycházet z mého rozhodnutí. Proto mi to přijde jedno, jak to má Máňa s Cilkou, důležité je pro mě, jak to cítím já, no 🙈 Ale ok, beru, že vy v tom nějaký potenciál vidíte ;)
Dávám vždy podle velikosti nákupu ,pokud je to malý nákup ,tak 20.. pokud větší tak 50.. pokud velký a těžký věci tak 100..
Dávám i u kadernice,na nehtech,v restauraci
@gruyerre vyplatí jim jen část a u některých společností jde zbytek jiným lidem a u některých ten zbytek kurýři dostanou jen za předpokladu, že splní řádně a včas své povinnosti... Ověřovala jsem to nezávisle na sobě u vícero kurýrů a potvrdili mi to všichni, že jim to ty společnosti nepřeposílají automaticky celé. Takže já už jim to dávám do ruky...
@jana_a_jan a to vám nosí do bytu? asi to bude všude jinak, ale u nás vystoupí z auta, podá tašky a jede, takže si odnesu sama, nemám s tím problém, ale pak moc nevím, za co bych mu stovku dávala.
@miryp kdysi vyšel nějaký článek o rohlíku a kurýrech, myslím, že tam něco takového psali, ale už asi nedohledám, bylo to v době, kdy jsem s touto služnou neměla zkušenosti, tak jsem tomu nevěnovala pozornost
@moudivlacek je to všude stejné - nosí až do bytu, pokud o to stojíš. Já u lehkých nákupů čapnu nákup rovnou u auta, aby mohl jet k dalšímu zákazníkovi, při těžších nákupech si to nechám naskládat do výtahu. Vždy se ptají, zda mi to tak stačí, jestli nechci pomoct až nahoru.
Každý týden už mnoho let objednávám Tesco. Tam nic navic nedávám. Je mi úplně jedno, co si kdo o mě pomyslí. Dřív jsem platila za dopravu od 69 až do 99, dávat k tomu navíc každý týden ještě dysko, to už si pomalu můžu jet nakoupit sama. Když objednávám jakýkoli jiný balík a platím hotově, tak dávám víc, jak to vyjde, někdy pětikoruna někdy dvacka. Ale to není tak často, takze to tak moc neřeším.
@miryp aha, tak jsem asi moc aktivní, čapnu a jdu, objednávám sporadicky, tak jsem nezažila, že by se někdo ptal
Ještě mě napadlo a mají něco z toho, když se napíše to hodnocení, co přijde k vyplnění mailem po nákupu? Já to vyplním, jen zda to má nějaký význam.
@moudivlacek nevím třeba za to,ze nemusím do Lidlu,skládat do vozíku,z vozíku na pas,z pasu do tašek a vozíku protože nestíhám tempo prodavacek a pak dojet dom,vyskladat z auta a doma z tašek a uklidit ?😂 já to úplně nenávidím,jednu věc 10x vyndat a nandat a přeskladavat dokola 🤦♀️ mne to vždy donese ke vchodovým dveřím a vše tezke nanosi za dveře ať jede kdokoliv .. usetri plno práce a času ..
@jana_a_jan díky za odpověď, já to mám asi jinak nastavené, proto mě zajímal pohled ostatních. Já to beru, že pro tu firmu je to business, mají dle toho nastavené ceny, které když nejsou produkty v akci, jsou většinou trošku vyšší, pak si mohou dovolit to doručení zdarma a v rámci svého businessu mají zaměstnance, kteří to dováží a které oni mají platit. Pokud to pro ně není rentabilní, tak si to mají ošéfovat jinak, zavést placené donášky atd.
Já dávám malý nákup 20, střední 30 a když je něco velkého nebo těžkého 50. Dřív jsem mu to dávala přímo do ruky, ale už asi rok to mám nastavené automaticky k nákupu.
My bydlíme v paneláku a vždycky mi to přinese až do bytu 🙂
Diskuzi na tohle téma vítám, už jsem ji několikrát chtěla založit taky 🙂 .
@miryp tak nějak jsem tušila, že je asi lepší dávat případné dyško přímo do ruky, ale neměla jsem u koho si to ověřit.
Celkově mám s těmito druhy skrytých poplatků trochu problém, moc se mi nelíbí, a to ani v restauraci. Však číšník dělá svoji práci, kurýr taky. Stejně jako prodavačka za kasou, které ale nikdo dýško (až na výjimky) nedá. Nicméně dávám číšníkům i kurýrům. Ale zásadně ne předem v objednávace. To přece postrádá smysl, když by to měla být odměna za dobré služby. Jak můžu předem vědět, že mi nepřijede nepříjemný morous? Objednávám Košík i Rohlík a i když to k nám z Brna mají přes 30 km, zajedou si přímo před dveře, tašky poponesou z auta 3 kroky a přehodí přes práh. Kdyby to musel někam dál nosit nebo dokonce do patra, asi bych dala trochu víc, takhle dávám konstantně 20 Kč do ruky, což v dnešní době nic není. Ale ten princip se mi prostě nelíbí.
Před Vánoci mi říkal pan řidič z Rohlíku, že už se to málo vidí, a očividně ho i ta dvacka potěšila.
Kurýrům dávám 20-50 pokaždé když mám... vím že jsou strašně špatně placený, tak jim chci udělat radost. Vždycky dostávají peníze do ruky, nikdy ne dopředu...
na rohlík dávám, nosí mi věci až do bytu a vždy děláme velkej nákup. Naposledy mi to do bytu nedonesl tak jsem nedala nic. Pošťákovi atd jen pokud vyjimecne objednám něco velkého a také pokud mi to hodí alespoň za dveře. většinou dávám 20-50, podle množství. Na dovážku jídla už nedávám. Cena dopravy mi přijde i tak drahá, ale pokud je někdo velkej sympoš nebo to dovezou rychle tak 10-20kc dám. A dávám vždy v cashi, tam mám jistotu, že to opravdu zůstane tomu komu to dávám a taky kdyby třeba řidič rohlíku byl protivnej a já to dala dopředu, tak už to nezměním...ale to se nestalo :D
Já mám na rohlíku spropitné pro řidiče nastavené v objednávce