Ahoj vsem. Mel bych dotaz a potrebuju s nim pomoci. Pracuji jako osvc. Mam syna rocmik 2011 a dceru narozenou 23.10.2016. Partnerka v roce 2016 byla na UP z duvodu pracovni neschopnosti prtz v unoru 2016 ji neprodlouzily pracovni smlouvu . Byla na rizikovem do konce roku 2015 a prisly jsme o dvojcata. Kdyz jsem v roce 2017 resil s ucetni danove priznani,tak mi ucetni tvrdila ze slevu na dite pro rok 2016 zrusily kvuli nejakym zakonum. Tudis jsem se dal nezajimal. No avzapeti mi x lidi tvrdilo ze je to nesmysl.Fakt je ten ze kazdy rok mi sleva byla vyplacena a ucetni mela i z predchozich let cestne prohlaseni parnerky. Je mozne ze na me udelala podvod a nechala si ji vyplatit misto me?Kazdy rok se mi totiz starala i o podani na patricne urady a slozku s priznami z let predchozich mela u sebe zalozeny.Letos jsem ucetni zmenil a slevu si uplatnuje druzka,ale me stale lei v hlave zda jsem ji naletel a nebo ne. Priznani jsem podaval z cca 700tis. Ctit pravdu,ale nevim jak postupovat,a kde muzu zajit se na to informovat. Dekuji moc za pomoc
@alfazel Pokud sis jako OSVČ uplatňoval náklady paušálem, tak opravdu nemohla být uplatněna sleva na dítě, nevím tedy od kterého roku to platilo, ale platilo. Od letoška je změna, a jde to i s paušálem, ale zas když se rozhodneš, že děti uplatnit chceš, tak můžeš paušál použít jen do nižších příjmů, než kdybys děti neuplatňoval.
A jinak snad to daňové přiznání podepisuješ a tedy se do něj stačí podívat, ne?