Investice do zlata. Kde koukat a co sledovat?

7. lis 2022

Dobrý den,ráda bych se zeptala. Jsem laik co se týče investic. Jen poslední dobou přemýšlím o nákupu zlata. Úplně v dnešní době mi nepřijde zcela výhodné nechávat peníze na spořícím účtu.jen nevím úplně kde začít. Koukala jsem na stránky CNB,tam možnost nákupu asi je. Ale já vůbec nevím jestli je teď výhodné zlato kupovat? Myslím tím cena nákupu, abych teď nakoupila příklad 100g za 140tis a pak v případě potřeby neprodavala stejnou gramáž za 120tis. Poradí mi někdo,kde koukat,co sledovat atd. Moc děkuji.

zelenaesmolda
7. lis 2022

Podivej se na ATT investments,muzu ti dat kdyztak kontakt na pribuznou,ktera to dela.
Ja mam zlato nakoupeno uz par mesicu.

jana7ka
7. lis 2022

Pokud teď nakoupíš investiční zlato 1g za 1400 pak příští měsíc ho pravděpodobně prodáš pouze za 1200, neboť výkup je nižší než nákup. Zlato má význam v dlouhodobém horizontu, v případě války, krachů, nebo dlouhodobé vysoké inflaci. Jako středně dobá investice lze uložit do mincí, kde zlato zaručuje jistotu že neproděláš a mince mohou získat sběratelskou hodnotu.

betelgeuzz
7. lis 2022

Doporučuji sledovat grafy vývoje ceny, nejlépe v dlouhodobém časovém horizontu
https://www.zlaterezervy.cz/grafy/cenovy-vyvoj-...

jana7ka
7. lis 2022

Jo a navíc cena zlata již dva roky klesá.

amazienka
7. lis 2022

Na zlato se nedívej jako na investici, ale jako uchovatele hodnoty.

tez83
7. lis 2022

Nakupuji na Golden gate.

levandule_k
8. lis 2022

Jsem finanční poradce, takže nejsem laik, ale není mým cílem tady lovit klienty, jen ráda komentuji finance 🙂