Ahoj holky. Táhne mi na 30, peču a vařím často, a myslím, že už nejsem začátečník, ale! Jakmile peču něco sladkého z "mokré" složky (jogurt, kefír, jablečné/dýňové pyré) tak je ta buchta prostě taková ... nedodělaná, mokrá, tuhá. Prostě nikdy nenakyne tak, abych s mým výkonem byla spokojená. 😀 Třeba dneska, buchta z dýňového pyré. Posuďte sami na fotce. Držela jsem se receptu, všechny suroviny byly pokojové teploty, pekla jsem na 180 stupňů, 40 minut.
Co dělám blbě, poradíte? 🙏
Neporadim, ale deje se mi to taky. 😂 Nastesti manzel je fakt popelnice, takze ja cela nestastna co se mi to zase (ne)podarilo a mezitim je pul plechu pryc.
Já dávám nejdřív mokrý suroviny v jedné míse, sypké v druhé a pak postupně prisypavam do mokré suchou směs. Taky se mi osvědčilo kypřící prášek dávat až úplně naposledy. To jen říkám svoje tipy. 🙂
když je tam mokrá složka tohoto typu, tak ta buchta je prostě taková "mokřejší". Zároveň je nutné ji péct jinak než když tam nic takového není. Spadnout může i tím, že je nedopečená nebo rychle ochlazená...
Pokud je to těsto s kypřícim práškem, smíchat sypké suroviny zvlášť a mokré zvlášť, pak to zamíchat lehce opatrně dohromady a moc to s míchaním nepřehánět, kypřící prašek nemá rád míchaní v mokrém těstě, hned začne pracovat. Jestli se nepletu, říká se tomuto těstu lité. Trouba musí být důkladně prohřátá, možna ji zapnout třeba o 10 minut dřív než děláš běžně. Můžes si koupit teploměr, abys věděla na kolik peče. Já to nechávam v troubě déle než je v návodu.
Možná tam byla velká dávka dyní a bylo to moc težké, některé recepty si človek musí přizpůsobit.
Těsta třená, bílky šlehám v robotu, časově dle citu, pokud je v postupu utřete máslo s cukrem do pěny, tak zase používam robot a klidně šlehám 10 minut. Používám nabody od Flo z kucharkyprodceru.cz, vysvětleno detailně jak postupoovat a proč šlehat dlouho nebo kratce míchat.
Teda web se jmenuje kucharkaprodceru.cz