Zdravím! Chtěla jsem se zeptat Vás, maminek, které mají děti školou povinné na názor. Mám dceru na 2. stupni ZŠ a zdá se mi, že jí začalo několik spolužáků využívat. Má dobrý prospěch, jde jí téměř vše a nyní se rozmohlo, že by chtěli spolužáci např. od ní posílat vypracované úkoly, ze kterých by mohli mít dobrou známku navíc. Dcera je přátelská, je to dobrák, ale zase na druhou stranu bych nechtěla, aby byla "blbečkem" pro všechny, kterým se zrovna nechce učit. Předem moc děkuji za názor!
U dcery ve třídě, take 2.stupen, je normální, že kdo má první úkol hotový, pošle na třídní chat a ostatní opisou, nebo si to zkontroluji... Myslím, že v dnešní době je to normální, dřív taky někteří rano pujcovali sešity na opsani
@barmil : úkoly a posílání úkolů a látky v době nemoci, to je jasný - není problém....ale pokud za úkol mohou dostat známku či body navíc...myslím, že se to dá lehce začít zneužívat.....
Jako ze dela ostatnim ukoly, nebo ze jim da opsat, jak to ma ona? A ptala ses ji, proc to dela?
@treasurka ona to zatím nedělá, ale zkouší to na ní - chtějí poslat vypracované úkoly, ze kterých mohou dostat jedničku....zatím od ní dennodenně bohužel jen opisuje její spolusedící, která se k ní zato ještě chová jak ke kusu hadru....
max bych se zeptala proč to dělá a jestli by se stalo něco kdyby jim to neposlala,jestli by se s ní třeba nepřestali bavit.jinak bych to asi nehrotila pokud bych viděla že do školy chodí ráda a má kamarády
@bara88 toho se právě jen bojí, že by se s ní třeba přestali bavit....
takže jí vlastně nevyužívá nikdo.jako já nevím ale vzpomen si na školu ty.Nikdy se u vás ve škole něco takového nedělo?nevidím na tom něco hrozného.jako jo kdyby to bylo tak že když opsat nedá tak ji šikanujou ale takto mi to nepříjde nic špatného
tak do ted se s ní bavili a opisovat jim ještě nic nedala ne?
Oni netlačí, ale zkouší to, protože ví, že to mít bude. Stojí před takovou tou klasickou otázkou, zda nebude za lakomce a nepřestanou s ní mluvit, ale uvnitř se jí to logicky příčí, protože jde o princip a taky o to, že by se to mohlo stát pravidlem, což se teda nelíbí ani mně. Proč ona by se měla snažit a ostatní z toho těžit. Sama jsem taky dobrák - byla bych ta poslední, která by nepomohla, ale tohle je zdá se o vyčůranosti a lenosti. Jak jsem už psala, nemá problém poslat úkoly a látku nemocným spolužákům nebo vysvětlit někomu látku, když ji nechápe, ale když by to mohlo být na známky, proč dělat někomu blbce.....
Ono na jednu stranu známky nejsou vše, nevypovídá to o "kvalitě" žáka, i když to tak někteří z jednoduchosti berou, protože se to nedá moc jinak kvantifikovat. Dobře to poznám na svých spolužácích, kdo se jak učil - doopravdy učil. Když se někdo snažil, tahle vlastnost mu zůstala vrytá v charakteru dodnes. Když to někdo flákal, taktéž. Je to vidět i na profesísním a osobním životě těch lidí (flákači nic moc život). Nejde to brát stoprocentně, ale škola a život "učí" i takovéto různé vlastnosti.
Já se učila celkem dobře, taky ode mne opisovali (u mě to byla mimo jiné i šikana), já byla vždy takový poctivec, co se na zkoušky učil co nejvíc, nic jsem nedostala zadarmo. Nebyla to "špatná škola do života" 🙂 A třeba mě to naučilo i to, že i když se člověk snaží, tak úspěch není zaručený (matematický gympl a extrémně těžké příklady, které jsem sice uměla, ale třeba ne za tak krátkou dobu spočítat, takže jsem měla pravidelně 4, i když jsem to uměla... a doteď jsem dobrý matematik a živí mě to).
Jinak pokud se bojí, že se s ní nebudou bavit - pokud tím oni vyhrožují, nejsou to pořádní kamarádi (jo, chytré tohle říkat, sama vím, že v životě to není jednoduché). Podle mého je spíš lepší nastavit si ty mantinely a říci NE, dokud to nebude horší a horší a nebudou ji využívat ještě více.
Byla jsem ta jedničkářka. Úkoly jsem dávala opsat před hodinou docela běžně, vypracované laborky apod. jsme si posílali navzájem. Při písemkách jsem skoro ze všech koutů třídy slýchala: "Terkoo, co je ta dvojka?", chodila jsem orodovat za učiteli, když se nám nechtělo psát test a tak podobně. Ale všechno jsem to dělala, protože mi to nevadilo a protože nebyl můj problém, že oni to pak nebudou umět 🙂
Byli jsme dobrá třída, nikdy jsem to nevnímala jako nátlak, pomáhali jsme si tak nějak všichni, s čím jsme kdo potřeboval.
Tohle se podle mě nedá jen tak odpovědět. Pokud ona nechce, ať to nedělá, pokud jí to nevadí, je to její věc. A tak bych to nechala - jako její věc 🙂
Nechala bych tona jejím rozhodnutí 😉
Já jsem se třeba dělila. Nevadilo mi to. Byla jsem dobrá na matiku, neměla jsem problém podělit se o svoje výsledky nebo spočítat příklady i pro další oddělení.
A dcera nedělá úkoly na poslední chvíli v noci, jako každý správný puberťák? 😉 Takže jim to poslat nemůže, protože to ještě sama nemá....Řešili jsme něco podobného, taky z kamarádství nechával opsat a nakonec se ten dotyčný k němu choval hnusně, takže za mě ne.
No já tě chápu, něco jiného je, když každý dá něco a něco jiného je využívání někoho k prospěchu svému. Nicméně my nevidíme do těch vztahů ve třídě, může to být absolutně nevinné a může to být začátek šikany.
Spíš promluvit s dcerou tak, aby si byla vědoma své hodnoty, to znamená, ráda pomůžu, ale nedělat něco jen proto, abych se zalíbila, aby mě měli rádi, umět a nebát se říct ne, ale zase ukázat, že když kde do tuhého, ráda pomůžu...
V jaké třídě je? Jako takhle to řeknu.. vždycky byl v kolektivu někdo chytřejší a někdo ne.. ta chytřejší která nedávala opisovat byla za šprtku.. ta co opisovat dávala byla za šprtku a akorát se to před ní neříkalo 🙈. Jestli to nechce podporovat, asi by stačilo nějakým způsobem říct, že se bojí aby tam neměla chybu a pak se s ní nesvezla celá třída (jo, to se taky u nás tenkrát stalo a bylo z toho celkem nepříjemný haló🙈)
Tímhle blbeckem jsem byla na VS... Ano i tam to lze. V dobré víře jsem táhla dva lidi, až jsem sama se skolou padla a parazitující osoby se pak mými úspěchy chvastali a na mě si ani ne vzpomněli. Takže ne.... Pokud je důraz v dnešní době na individualismus, tak ať se spolužáci taky snaží sami, snaha být kamarád vždy se nevyplácí.
Jako ok,ukoly ale jedine ve skupince a kazdy vyparacuje neco a da opsat ostatnim,nekdo je dobry na to a jiny na neco jineho to za prve a ppkud by to byla skupinka tech lepsich co pomahaji tem horsim,tak dejme tomu to je nejaky system tridy,pokud jen ona to ma delat,tak je to divne,ale na jejim mistw navrhnu tu skupinku,at to dolmuvi s ostarnimu schopnymi,ze se budetw stridat,to by nebyla za lakomce ale ani za blbce,ze vsevhno budou opisovat jen od ni a kdyz ani ostatni schopnejsi nebudou mit zajem,logicky nebude lakomec jen ona.
Mám dceru v 8. třídě a první, co bych udělala, že bych o tom mluvila s ní 🤷🏼♀️ Co si o tom myslí, jaká je ve třídě atmosféra, jestli má nějaké přátelé... Snažila se jí nasměrovat a zeptala se, jestli v tomhle potřebuje mojí intervenci. Upřímně? Na ferovku bych dceři řekla, že mi to přijde jako využívání a ať na ně dál kašle...
Také by se mi to nelíbilo