Jak jsou na tom vaše děti s vývojovou dysfázií s pamětí a celkově s učením se běžným věcem (barvy, počítání...)?
@billi něco jde hůře, něco lépe. Každé dítě je individuální. Třeba dny v týdnu nám trvalo roky, než si to zapamatovala a zautomatizovala. Sice je po několika týdnech učení uměla vyjmenovat, ale ne použít. Takže jsem jsem to změnila a říkala jsem, dneska je 1 den (pondělí) ..., 3 den (středa) ...
Abstraktní pojmy budou vždy problém. I roční období, měsíce v roce ... je to neuchopitelné
@billi mam syna s VD expresivni ted 6,5let ma odklad v PT. A zalezi jak co. Sluchova pamet je horsi, zrakova o neco lepsi.
Vesmes vse trva trochu dele se naucit ale vetsinou si to pak uz pamatuje.navic ma pridruzene ADD coz u nej hraje velkou roli
Mladsi syn OVR 4,5 a tam je to "uceni" mnohem lepsi. Starsi syn se o vikendu do skoly ucil barvy v ang a mladsi to odposlouchal a umel drive nez on.
@billi protože barvy jsou abstraktní, prozatím i ty čísla 🙂 Má ještě staršího sourozence??? Já jsem dceru naučila barvy tak, že jsme měli z Ikey koupený ten barevný knoflíkový koberec a holky hrály hru. Tak a teď se všichni postaví na žlutou, červenou .... Později jsme to hrály v angličtině - greeen, blue .... Nejdříve se dívala, kde si stoupne starší sestra, pak to už uměla sama.
Nejlépe se dcera učí nápodobou (hlavně starší sestry). Co se týče počítání - zkuste to základní třeba jen do 3. Až to zafixuje, můžete počítat do 5. A až později vztahy - co je více 3 nebo 5. Ale na počítání ve 4,5 letech je ještě brzo.
@billi to záleží jak těžkou má vývojovou dysfázií. Moje mladší dcera má středně těžkou VD a vše ovládá. Jen to trvá déle a chce to jiný přístup 😉