Syn 3,5 roku,velmi chytré,zvídavé a neposedne dítě. Ze školky jsme dostali domácí “výuku”,tak jsem zjistila,ze mu dela problémy zapamatovat si nová slova a začal i zapomínat věci,co už uměl. Nedokáže si napr.vzpomenout,jak dela kohout,co je to prkenko na krájení atd. I když to opakujeme,tak druhy den zase neví. Dela mu problém mezi čtyřmi obrázky najít ten,který je něčím jiný,hlavně tedy pokud je to třeba zrcadlové obráceně..je dost zbrkly a rychle mluví a jedna a tedy mi klidně řekne,ať si vezmu modrou pastelku a podá mi oranžovou a až když se zeptám,co to je za barvu,tak řekne,ze přece oranžová..
A co ještě mě trochu “děsí”...začal si cuchat k prstum,když na něco sáhne..třeba na modelinu,na rukavice,na ponožky,na pupík,...když se zeptám,proč to dela,tak protože se mu to líbí.
Začal se sám oblékat ráno,když vstane z postele a přijde mě vzbudit už komplet oblečený,ale denně mě budí se slovy: Mami,koukej,jaký jsem si vzal trenýrky a už mi je ukazuje..to samé,když manžel dorazí z práce,hned ve dveřích mu ukazuje trenky. Nechce teď nosit slipy,tak tocime Patery boxerky stále dokolecka..
Mám z toho takový divny pocit ze všeho...je to jinak zlaticko,trochu hyperaktivní,hlavně mezi dětmi,takový Dirigent a vůdce,ale doma je úplně v pohodě,podekuje,poprosí,půjčuje věci,poslouchá...jen nevím,co se mu to v te jeho hlavince přeplo😔
Bod s oblékáním - přijde mi, že je na sebe prostě pyšný, že se zvládne sám obléknout a chlubí se, protože si ty trencle prostě sám vybral. Čichání k věcem - já jsem jako dítě potřebovala na všechno sáhnout - na ploty, domy, atd. - chtěla jsem cítit na prstech tu strukturu povrchu. Občas si na to pořád vzpomenu a nijak mě to nelimituje v životě. Nehrotila bych to.
Normalni 3 lety dite, mam podobnyho vykuka doma a nikdy mi nepripadal nejak zvlastni. Kdyby mu bylo 6 tak nereknu, ale ve 3 letech? Syn taky bojkotuje nejake barvy, podle me je zna jen se mu proste tolik nelibi tak je ignoruje, soustredi se na to, co chce on, ne co chci ja. Ze skolky zadne ukoly nemame, takze nic nedelame a jsme spokojeni 🙂 me pripada malej, muze mit svoje vrtochy, podle me hodne deti ma takove ruzne obsese, posedlosti necim, proste zkoumaji a uci se
Co je na tom divného?
Trochu se u toho usmívám... Moje dcera si občas saha na pipinu a pak mi dáva taky cichnout a hrozne se tomu tlemi. Hlavně když ji za to vynadame a řekneme že fakt jako ne. Hele, jsou to děti. Ty jsi si nikdy k ničemu necuchala? Já mám kámošku co cucha ke každému jídlu než ho sní. Ale jako ne že privoni, na Féra ho Cely ocmuchava 😃. Každej má něco
Mne pride, ze sa snazim na svojom dietati hladat nejaku vadu, aj ked je to normalne 3.5 rocne dieta.
P.S: sama casto cucham k svojim prstom, napriklad ked chytam plastelinu, rada spoznavam nove cuchy 😁
Normální chlapeček....
🙂 Nemějte strach, rozhodně není “divný”. Jsem pedagog v MŠ, mohu jen poradit k té roztržitosti při výuce... Pokud je zbrklý a nesoustředěny, je možné, že je to tak nějak lajcky řečeno trochu náročné. Děti v tomto nízkém věku, jakmile kapacitně nedávají úkony tak víceméně “vypnou”. Je to asi jakoby Vám vysvětloval jadernou fyziku. Po chvíli proste “vypnete” přestanete vnímat. Protože to kapacitně nedavate a tudíž Vás to nezajímá. 3lete děti jsou na spoustu věci ještě malé a bohužel doba je taková, že je potřebujeme v tomto věku už ale vzdělávat. Dřív to tak nebylo. My si ve 3 letech ve školce jen hráli, max. zpívali, nebo se učili básničku. Nyní máme osnovu kterou musíme plnit a děti už v tomhle věku vzdělávat, je na nás jak se s tím poprat. Je hodně časté, že děti kapacitně nezvládají a tím vypínají bohužel pozornost a pak bájí do budoucna problém se soustředit... 😊 Takže zkusit zbrzdit, hodit jiný repertoár. Zábavnější metodu, být co nejvíc kreativní. Opravdu je toho na ty jejich hlavičky hodně. A ty zbylé problémy opravdu nejsou nic unikátního. 🙂 Myslím, že Vás ještě překvapí s jinými “zvláštnosti”.
Jsme si uvědomila, že ke všemu čichám taky, konkrétně k té modelíně, ta mi hrozně divně smrdí. Normálně poslední dobou fakt čichnu i k mlíku, než si ho naleju do kávy, kolikrát jsem si nalila už nakyslé a bylo to hnusný - možná nějaký pud sebezáchovy, zvědavost, proč ne. 🤷♀️😁 A na ostatním nic divného nevidím. Asi se mu trenky líbí, tak se ti přijde pochlubit, že si je sám oblékl, není mu 16, jsou mu 3. 😉 S tím zapomínáním slov, to spíš dělá blbosti, ne? Však nejde za pár měsíců do první třídy, nemusíš ho drilovat předškolní přípravou. Je divoký, hravý, podle popisu šikovný, proč hledat za každou cenu nějaké poruchy? 🤷♀️
Nechcete toho od nej prilis? Mne se popravde zda, ze ano. Je to jeste male dite, ma pravo byt zbrkly, zapominat, delat blbiny. Uvolnete se trochu, podle popisu je uplne v norme 🙂
Je to 3,5lety šikovný kluk 👌 to co po něm chceš, má umět předškolák, rozhodne ne tak malé dite, takže bych tak nelpěla na učení...
Přijde mi to uplne v normě všechno 🙂
Neprijde mi to zvláštní 🙂 do dnes ocichavam knihu kdyz jdu cist, nebo automaticky si cichnu k paprice kdyz krajim zeleninu :D pry od malicka uz a s tim oblikanim, rekla bych ze chce proste ukazat ze to zase dokazal sam 🙂
Třeba to cuchani je super, neber mu to. Je to jeden ze smyslu, který nerozvijime. Ale třeba ve Francii děti ve školce učí, ať si cuchnou k trávě, mechu, sisce, ovoci, dřevu, prostě poznávají svět všemi smysly.. Proto pro ně není divné, že je popis vína, že voní jako tráva po dešti a citrusy...
Trenky budou znak, že je velky kluk, jako táta a samozřejmě je tam pindik a ten ho bude fascinovat celý život, to k tomu patří. Určitě bych mu neříkala, že to je fuj nebo něco, pochválit, že se oblékl a kdyby pořád upozornoval na trenky, říct, že dobrý, ale trenky se neukazuji.
A pozornost, v tom věku je fakt úlet chtít po nich řízené činnosti podle papíru.. Chtějí si hrát a nevydrží dyl jak 10min udržet pozornost. Nedrilovala bych ho. Zkus to, dokud Te vnímá, kdyz začne "blbnout", nech ho hrát a zkus to zase třeba za hodku. Rozděl to na krátké úseky, kdy ho to bude bavit.
Ostatni posoudit nemohu, ale to číchání mi dělala dcera v tomto věku také... přestalo to pak samo... tteba si sáhla na dupku a hned cuchla k ruce..sáhla mi na hlavu a skoro až tajně si pak take cichala k ruce... hned bych se nebála, že je to něco špatného, dle me objevuje pachy..
@agnes_123 A co by Vás konkrétně zajímalo? 🙂
Máme na cely rok tématicky plán, kde je konkrétně udáno, co by dítě mělo ovládat na konci kterého měsíce. Samozřejmě jde hodně o celkový rozvoj dítěte, ale víceméně je to sestavované tak, aby se už od těch tří let postupně připravovalo na školu. A samozřejmě k tomu celému je ještě třeba plně rozvinutá samostatnost v oblékání, hygieně, stolování apod. Každý ctvrt rok musí být hotova na každé dítě diagnostika, kde samozřejmě i samotný pedagog pak vidí, kde konkrétní dítě “zaostává” a především má černé na bílém, když je nějaký skutečný problém například ve vývoji dítěte....
Vlastně si myslím, že si tak 90% lidí představuje praci učitelky v MŠ naprosto jinak a mnohem jednodušeji než to ve skutečnosti funguje.
@bbarshaa papíry vládnou světu, většina lidí, která není z konkrétního oboru, tak netuší, co se všechno všude vyplňuje (ať jde o školství, zdravotnictví...).
Mě by zajímalo, jestli je pro MŠ nějaký rámcový vzdělávací program, nebo je zpracování na každé školce zvlášť. A pak je se pracuje ve skupinách různě starých dětí, třeba v jednotřídních školkách.
K zakladatelce, i mně přijde chování úplně v normě. 🙂
Mám zhruba stejně starou dceru a musím říct, že poslední dobou taky pozoruju, že třeba zapomíná, co dřív nebyl problém - jako barvičky u pastelek. V pondělí jsem málem vyletěla z kůže, když jsem jí dala něco na vybarvení a ona prostě nedokázala podat správnou barvu pastelky. Zvuky zvířat totéž. Nikdy nebyla dobrý jedlík, ale poslední dobou se stává, že donekonečna kouše pokousané sousto a není schopná ho spolknout, skončí to samozřejmě scénou. Přitom je šikovná a mazaná, až to je někdy na škodu. Prostě se snažím říkat si, že to je nějaké období a přejde... Třeba je to jen reakce na stres ze zavřené školky, chybí jim jiné podněty 🤷
@bbarshaa Pěkně prosím, pokud bys měla nějaký přehled na jednotlivé měsíce, co se dělá ve školce, moc bych o to stála. U nás se paní učitelky snaží, alespoň to sleduju na nástěnce, jeden týden si povídali o počasí, takže i nějaké malování a tvoření, písnička vztahující se k počasí, další týden dopravní výchova, takže stavba silnice, malování semaforu atd. Lze někde najít podobný přehled? Hledám jak blázen na netu, ale trvá mi to dlouho něco vymyslet a brzy přijde druhatko a nebude čas na dlouhé vymýšlení.
@eviicka On je tady hlavně velký rozdíl zda je školka státní, nebo soukromá. Protože neakreditovana soukromá školka nemusí splňovat vlastně skoro žádné vzdělávací normy a taky tam často nepracují pedagogové se vzděláním. Což samozřejmě neznamená, že jsou hned špatné. Jen někdy je ten rozdíl markantní, ale znám soukromé školky, které třeba mají vlastní výukový program a vedení opravdu rozumí tomu co dělá a tím pádem jsou lepší jak státní, protože je tam na děti více času. Ve státních je na učitelku skoro 30 dětí a to je pak hodně těžký ☹️.
A Rámcový vzdělávací program je jen kosterně v základu jeden, ale je v kompetenci vedení školek si ho upravit. A téma si volí každá školka sama. Takže jsou vlastně daná jen kritéria. Pak je vzdělávání předškoláků, což už je víc sjednocené, tam se směřuje už na to, aby dítě zvládlo zápis do školy a první rok tam. Jen se tam dost počítá už s tím, že už ovládá co má ve svém věku a protože některé děti chodí do školky až povinny předškolní rok, tak to je občas hodně zajímavé...
@mourovatakocka ☺️ To taky záleží na tom jaký program jede vaše školka. A ne věku dítěte.🙂 My děláme momentálně dětem normálně E-výuku, kde mají rodiče seřazené měsíce a v nich výukové programy. Dáváme jim tam jak pracovní listy, tak básnicky, výtvarnou činnost a sem tam i nějakou pohybovou činnost. Každá školka by pro rodiče měla mít možnost náhledu do rámcového vzdělávacího programu jejich MŠ 🙂. Tam by mělo být víceméně uvedeno na co se jaký měsíc konkrétní třída a MŠ zaměřuje. Téma a co by se u dítěte mělo rozvíjet.
Možná bych na Vašem místě zkusila kontaktovat paní učitelku, pokud nemáte program na stránkách školky a zeptat se ji na to.
Jinak je teď tametem povětšinou samozřejmě Velikonoce, mláďata. Čili hodně změny přírody... Nějaké odkazy na praci s dětmi vám sem dam.
@mourovatakocka
https://bystre-deti.cz
https://www.maminkam.cz/pracovni-listy-logicke-...
http://m.vytvarne-napady-pro-deti.webnode.cz/pr...
https://vytvarne-napady-pro-deti.webnode.cz/tyd...
Upřímně je toho fakt hodně 🙂. Hlavně to nepřehánět. Opalování klasických věci jako jsou -barvy, dny v týdnu, roční období a jejich znaky... Tím určitě nic nezkazite. 😉
@bbarshaa Moc moc děkuju 🙂 Dceři je zhruba tři a půl, mám dojem, že některé věci zanedbávám, tak aspoň se budu mít čeho chytit. Děkuju 🙂
Ahij, nejsem psycholog, plno veci bych rekla, zze je v norme. Deti byvaj zbrkle, jsou ruzna obdobi. To cuchani je nicmene zvlastni. Znala jsem jednoho dospeleho, bez diagnozy, nicmene jsem ho vyjec9valantak ze sel a ma Aspergra. Sel hpavne kvuli ocichavani veci. Nicmene je to vwlmi intwligentni, hodny, uspesny chlap. Vysokoskolsky vzdelani, ale ma sve "uchylky"