Dobrý den maminky, chtěla jsem se zeptat co si myslíte, jestli je lepsi vekove smísena trida ve školce nebo třídy, kde jsou stejne stare deti. Popřípadě jake osobnosti dítěte co které dává ci bere, co je lepsi.
Dekuji
U nás smíšená, bylo to už za mě a paráda. Starší se naučí pomáhat mladším, mladší se zase chtějí starším vyrovnat a posouvá je to dopředu. Nevýhodu vidím v tom, když se dvě děti fakt hodně skamarádí a jedno zůstane ve školce a druhé musí do školy.
@slunickovm Učím ve školce a mám zkušenosti s obojím. Určitě je lepší smíšená třída. Malé děti se učí od starších a starší jsou nápomocni mladším. Výjimkou jsou předškoláci, kde naopak mladší "brzdí" práci starších. Při práci například na grafomotorickém cvičení se ruší navzájem (hrou v jiné místnosti, starší už jsou jednou nohou také u her atd.). Důvodů je spousta 🙂
my máme školku rozdělenou podle věku a mým dětem to tak naprosto vyhovuje.. syna mi jednou kvůli místu dali mezi namíchané mladší a starší, to je taková mezitřída a za dva dny jsem ho úplně vyřízenýho musela nechat přeřadit k mladším, stejně starým dětem.. já jsem radši za rozdělení 🙂
Za me rozhodne rozdeleni podle veku. Ve volne hre je to fajn, at se nauci komunikovat s mladsimi-starsimi detmi, ale pri nejake systematicke cinnosti mi to nedava smysl. Vse se musime prizpusobit tempu tem mladsim, takze ti starsi jsou na tom biti.
Syn chodí do smíšené, je z těch mladších, myslím, že ho moc baví napodobovat a učit se od starších. Ale až bude predskolak, tak ho chci dát do rozdělené u nás ve vsi, aby se seznámil s dětmi, se kterými pak půjde do školy. Navíc si myslím, že predskolakovi ty dvoulete (mame tridu o 10 detech 2-6let) zas tolik nedávají jako je tomu naopak.
V naší školce jsou zvlášť předškoláci, ostatní děti jsou ve smíšených třídách. Byla jsem ráda, že první rok jsem díky tomu měla oba kluky v jedné třídě. Ale vidím, že se tam program hodně přizpůsobuje těm mladším, což je jasné, a pro ty starší je to už trochu nuda. A je i vidět, že ti starší sice mladším pomáhají, ale když mají volnou hru, hrají si starší spolu a ty mladší mezi sebe stejně moc neberou. Jsou tam v jedné třídě 5leté a sotva 3leté děti a to je prostě velký rozdíl.
Ja jsem spis pro rozdeleni. Je fakt, ze ty mladsi to posunuje dopredu, ale predskolaky ti mladsi naopak brzdi. U nas mame tridy dve, mališi - tam jsou deti cca od 2,5-4 a veliši 4-6 (ti ctyrletaci dle schopnosti a samostatnosti) a myslim, ze je to tak akorat. Ty hlavni programy dne maji rozdelene, ale na zahrade jsou smichani, takze pri venkovni hre se doplnuji a hraji si spolu. Ja chodila do skolky jeste za socialismu, tehdy byla vysoka porodnost a skolky narvane...tehdy jsme meli tridy tri, takze to vychazelo presne podle veku. A to bylo fajn v tom, ze jsem s temi stejnymi detmi prosla skolkou a pak i skolou.
Máme tu na vesnici jednu rozdělenou a jednu smíšenou. Vybrali jsme tu smíšenou jednotřídku.
A dceru to posunulo hodně 🙂 šla teda do školky ve 4,5 letech ale v září za ní půjde brácha a určitě ocení že má ségru u sebe.
U nás rozděleno podle věku, vyhovuje to všem, aspoň si od sebe odpočinou, jsou tři třídy, aktuálně mám v každé třídě jednoho kluka. Potkávají se na zahradě, při představeních,...Předškoláci mají čas na nerušenou přípravu.
Podle mě záleží i na povaze dítěte. Některé se cítí bezpečně mezi vrstevníky, jiné zapadnou všude.
My máme 2 třídy podle věku, ale než se jich víc sejde, tak jsou všichni spolu a po obědě jsou v jedné třídě ti co zůstávají, ve druhé ti co jdou poo domů. Takže se i hodně potkávají. Dcera je radši se staršími, ale nijak je nebrzdí a přesto se od nich může učit.
Za mě určitě smíšená třída 🙂
Jsem pro smíšené třídy. Myslím si, že zde lze mluvit o nějaké socializaci..Děti různého věku se učí fungovat mezi sebou, něco jako v rodinách.
Rozhodne dle veku. Ted je syn v soukrome, kde je jedna trida, smisena. Je mu 3,5 a ve tride, kde je vetsina deti mladsich, ho nic neposouva. Pro mladsi deti dobre, ze vidi vzor atd., pro starsi hrozna brzda. Proto aktualne resim presun do jine skolky. A co vim, tak ucitelky, co znam, nad smisenymi tridami krouti hlavou, kazda vekova skupina vyzaduje uplne jinou peci a pozornost a tezko se pak vyhovuje vsem. Za me uz nikdy, max pro opravdu malinke deti.
Ze zacatku byla super smisena trida, dcera nastupovala ve 2 letech a 7 mesicich, milovala to tam, deti jsou pak podle me socialne zdatnejsi a empatictejsi, jako predskolacku uz jsem ji dala do bezne ms a zase ted je videt jak obrovsky vyrostla co se tyce tech veci, znalosti a dovednosti co bude potrebovat ve skole (kazdy do muzeii, galerii, olanetaria atd.)
U staršího syna jsme měli první dva roky ve školce smíšenou třídu a pak dva roky už věkově stejní. A za mne byla lepší ta smíšená, alespoň synovi se tam více líbilo. Ted mám mladšího, také ve školce, tam mají tridu, kde jsou děti věkové stejní a moc se mu to nezamlouvá. Radši by chtel být mezi těmi staršími, protože ráno a odpoledne jsou spojeni.
Pro mladsi je smíšená vždy lepší,moje dcera je ale 5 letá a je nešťastná,ze ve školce už se nic nenauči,protože dělají jen to,co zvládnou malé deti.a ona už počítá,čte a píše (sama vlastní zvídavosti,nic ji neucim cíleně).
Loni byla ve smíšené jedna z nejmladších a dost jí to posunulo, letos je ve stejné třídě, ale v roli nejstarší a už pomáhá mladším (i když doma na to prdí), posouvá je to
Podle mě hodně záleží i na velikosti třídy a počtu učitelek. Dělala jsem v soukromé smíšené a tam tak trošku šlo program uzpůsobovat věkům dětí (ale stejně se to pak trošku rozdělilo na "dvouleté" a "starší" - tyhle skupiny dokupy moc nešly). Ale bylo to opravdu hodně o individuální práci s dětmi a to se dalo, pokud jsme byly dvě na třeba 10 dětí. Když je jedna učitelka na 20 tak to moc nejde.
Pro děti ve věku 3-5roky je určitě dobrá smíšená třída, hodně je to ve všem posune a naučí, ale pak je na zvážení každé maminky, jestli je pro předškoláka vhodná smíšená třída, nebo vyloženě třída stejně starých dětí (ono hoooodně záleží na šikovnosti toho dítka). Mám 5letou dceru, která bude až do té doby než půjde příští rok do školy (má odklad kvůli mluvení a celkově je pomalejší oproti svým vrstevníkům) ve smíšené třídě, ptaly se mě na to přímo u zápisu do školky, aby věděly kam jí zařadit na ten poslední rok...
U nás je to myslím úplně ideální řešení-předškoláci a děti s odkladem školní docházky jsou v samostatné třídě, takže mladší děti je "neruší", učitelky mohou mít víc prostoru na jejich přípravu, neodbude se to (doufám, bude se nás to týkat příští rok) jen jednou hodinou týdně, jak je často zvykem ve smíšených třídách... Mladší děti 3-5 let jsou ve smíšené třídě v samostatné budově. Právě si myslím, že smíšené třídy všech dětí 3-7 let úplně dobré nejsou, můj názor, nejmenší děti to možná posouvá dopředu, ale naopak ty nejstarší, předškoláky, brzdí.
@jaja01k Taky mám pocit, že se i ta naše smíšená třída hodně přizpůsobuje mladším (hlavně letos z 24 dětí přibylo 13 nových, takže víc jak půlka je těch malých, k tomu 3 holčičky, co tam jsou už druhým rokem, měly 4 roky až teď po prázdninách). Dcera 5 let tvrdí, že ve školce ji to "neba", protože se prý "nudí" a mají tam "blbý hračky pro mimina". No viděla jsem některé hračky, co dostali pod stromeček před Vánoci a opravdu tam byly spíš hračky vhodné spíš pro ty čerstvě tříleté než pro ty pětileté. Takže
U nás školka má více tříd z nichž jedna je stejnovekovs a ostatní smíšené. Takže děti začínají první rok školky ve stejnovekovs a další je rozdělí do smíšených. za mě teda rozhodně děti ve stejném veku. Ve smíšených mi vadí různý program pro předškoláky a ostatní. Navíc s tou pomocí a posunem bych to tak růžové nevidím. Podle mě je to zcela přirozený vývoj dětí. Pomoc co jsem tak pozorovala od starších moc není, maximálně na procházce jde starší s mladším. Další věc je urcite povyšování předškoláků nad mladšími. Navíc každý rok se jim o půlku promění kolektiv. Nic pozitivního na smíšených třídách nevidím.
také jsem pro smíšenou. U nás byly na začátku zhruba podle věku (nově otevřená školka), ale pak nechali třídy tak jak byly a jen doplňovali volná místa. Předškoláci měli zkrácený odpolední odpočinek a dělali přípravu do školy (grafomotoriku, a jiné) aniž by je rušily mladší děti.
@konidana jsou tam od 2 do 6 let. On ma 3,5, dve holky 4, jeden kluk 4, jeden kluk 6 a zbytek dvouletaci. A neposouva ho to vubec nikam, s mladsimi detmi si nikdy nehral, maximalne si stezuje, ze mu bori jeho stavby z lega atd. Pro ty starsi deti je to brzda, prinos nula nula nic.
Dcerka jako predskolacka byla ve smisene tride kam nastoupilo asi 10 deti ve veku 3 let.
Holka z toho byla moc spatna, kazdy den scena,ze tam uz nechce..Predskolaky zvlast do tridy,ty mensi 3,4,5 lete klidne spolu..
Mám syna s vývojovou disfazii. Do školky nastoupil ve třech letech a deseti měsících. Třída je smíšená včetně předškoláků a "triletaci" jsou v ní jen dva. Požadavky jsou podle mě stavěné opravdu na předškoláky a i proto syn potřebuje asistenta. Myslím, že ve třídě tříletých by nebyl třeba. Na druhou stranu se podle mě víc začleňuje, dělá mnohem větší pokroky a sledovat, jak mu všechny holčičky z okolí mávají, že ho přece znají ze školky.
Řekla bych, že záleží i na tom, kolik vrstevníků má dítě ve třídě, zejména u předškoláků. Syn chodil do třídy věkově vyrovnané, dcera v jiné školce do smíšené. Oboje má svá pro i proti.
Moc dekuji vsem za názor a zkusenosti moc.mi to pomohlo a mam nad cim jeste přemýšlet a hledat vhodnou školku.
mame zkusenosti se smisenou, syna to hroozne posouva a deti si navzajem hezky pomahaji...