Pěkná den,
mám otázku na rodiče špatně mluvících dětí. Kdy se vám děti začaly rozmlouvat po nástupu do školky?
Syn velice málo a špatně mluví (používá cca 40 slov a zvuků), i když tvoří dlouhé věty, tak mu nikdo nerozumí (já ham tam, máma ham tam já = budu jíst tady, mami, přines mi sem jídlo).
Všichni mi tvrdí, že mu školka pomůže a rozmluví se. Kdy pomohla školka u vašich dětí?
od sousedky chlapeček loni ve 3 letech šel do školky -téměř nemluvil, a když, tak mu nikdo nerozuměl,když si u nás hrál na zahradě, tak jen řekl teto -a táhl mě za rukáv aby ukázal, co potřebuje..ve školce se rozmluvil během toho roku, teď má 4 roky, a docela slušnou slovní zásobu, některé hlásky komolí, myslím, že se logopedii nevyhnou, ale jinak udělal velký skok. Náš tříleťák začal mluvit před prázdninama, a teď není k zastavení (ale má hodně sourozenců, tak to je v něčem výhoda -i v tom mluvení)
Mame take trochu problem - hlavne v jeslickach :-/ ja vim, co chce (vetsinou) nebo na co ukazuje, ale co provadi tam, nevim. Ja pry nemluvia do ctyr let a pak jsem najednou spustila prave diky skolce. Male je dva a ctvrt. Rikam si, ze mame jeste cas, ale kdyz vidim deti kolem komolit daaavno vety. Snad ji to do ctyr let trvat nebude ☹
@billi Moje dcera tříletá,v září nastoupila do školky s podobným stylem řeči a už teď po měsíci je vidět rozdíl ze 40slov je najednou 80,lepší výslovnost,skloňování,stavba vět... I když oproti vrstevníkům je to stále bída,máme co dohánět,na logo chodíme od 2,5roku a až teď opravdu vidím ten rychlejší rozvoj i když težko říct jestli je to díky školce,nebo by to přišlo i tak.
Moje první dcera šla do školky ve 2 a 3/4. Mluvila málo. Nejjednodušší skladba vět. Vlastní slovíčka. Rozmluvili se do Vánoc. Ale měla velkou pasivní slovní zásobu, rozuměla všemu, dokázala pochopit složitější požadavky. Např. Běž do pokojíčku, přines si se šuplíku růžové tričko, rifle....atd. to je důležité jestli zná hodně slov, rozumí. Aktivně používala pouze pár slov a nějaké zvuky. Druhá dcera mluvila líp ještě před 1,5 rokem. Když nastupovala do školky byla oproti vrstevníkům dost napřed do roka bych řekla jí všichni dohnaly. Mluvení je stále její nejoblíbenější koníček a mluví od rána do večera. Prostě co dítě to unikát. Pokud chodíte na logopedii, snad by vám měli říct jak to vidí.
Dcera šla na třech letech, velký pokrok byl vidět cca po půl roce. Do konce ročníku už mluvila uplné super, jasný občas nějaký slovo není uplně čistý ale ta školka jí fakt hodně pomohla.
dcera nastupovala do školky, když měla 2 a 3/4, uměla tak 15 slov max, mluvit prostě nechtěla... nastoupila v září a po Vánocích už mluvila plynule... ono už po prvním dni se děsně rozkecala, že jsem nestačila zírat 🙂
našla jsem jednu podobnou starší diskuzi...je takových dětí víc, navíc v těch třech je ještě fakt malý a nemusí to znamenat nic vážného
https://www.modrykonik.cz/forum/ma-1-az-3-roky/vyvojova-disfazie-nebo-jen-tvrda-hlava-2/
@billi Prcek má diagnostikovaný opožděný vývoj řeči, ve 3 letech také nastupoval do školky a neuměl snad polovinu písmenek, ( K, L, R,Ř, Ď, Ť. Ň. Ž, Š.. ) komolil slova ( bříško - bícoc , Bořek Stavitel - Bocici Boc ) no veselo, Na logopedii díky kamarádce logopedce začal chodit ve 3 a půl roku, kdy seznala, že už se s ním dá nějak lépe pracovat. Hodně moc věnovala procvičování jazyka, prcek má kratší uzdičku jazyka a navíc mu na ušním zjistili, že i má nějakou vodu v uchu a slyší jakoby pod vodou - to se časem samo upravilo. Dále jsme hodně cvičili propojování hemisfér, postřehové hry, Logico, Dobble... každé písmenko vydřené, k tomu i děsná grafomotorika - krůček po krůčku to bylo lepší. Do školy jsme raději dali odklad, je červencový, tak v pohodě a udělali jsme dobře, největší pokrok udělal kolem toho 6 roku. Ted je mu 7, myslím, že skvěle dozrál, ve škole mu to jde a v tuto chvíli jen dopilováváme R. Ono asi záleží, jaká je příčina toho nemluvení. Některé děti jsou jen línější, u některých je to složitější.
Kolik mu je? Syn mluvil ve třech letech podobným způsobem ( ham! táta pápá páci - táta je v práci/táta jede do práce) k tomu mu moc nebylo rozumět. Asi tak během půl roku ve školce se rozmluvil trochu víc, ale pak zase stagnace a výslovnost hlásek se nelepšila skoro vůbec. Dostali jsme doporučení na logopedii(plošný screening výslovnosti ve školce) ale ve 3a čtvrt letech, pouhé 3 měsíce po nástupu do školky, jsem to ale ještě nechtěla řešit. Za rok už ano, a na logo jsme se objednali když bylo synovi 4,5r. Syn má diagnostikovaný OVŘ (opožděný vývoj řeči), celkově není moc ukecaný a s nácvikem R bojujeme právě teď -je mu 8 a Ř nás ještě čeká. Nejpozději kolem 4 let doporučuji preventivní návštěvu logopedie, protože jen školka fakt pomoct nemusí 😉