Mám doma 3,5 letého klučíka a od září te'd chodíme do školky, jen na dopoledne. Ale už máme ve školce problém, že se nechce zapojovat do řízených činností ( sedění v kroužku, hraní s dětmi).On nemluví, moc nereaguje. On se nám vývojově zastavil při narození druhého syna ( v roce a půl) od té doby jezdíme po dr. zatím vše v pořádku. Všichni mi říkali, abch ho dala ve 3 letech do školky právě kvůli mluvení a sociálnímu prostředí.. vyrůstá jen s dospělími, k děttem nechtěl a nechce.Nechali byste ho ve školce dál.. chtějí mu dát asistenta, že prý ho nestíhají... Nebo jsem doma tak bych mo mohla mít doma nebo bysme měli raději změnit školku? Já nemím a tak prosím o radu.
asistent by mohla být dobrá volba, když ti ho nabídli -já bych ho ze školky nestahovala. Učitelky s tím mají problém? Někdy to trvá déle, než se dítě trochu osmělí...Brečí a nechce tam jít? Nebo jen sedí a pozoruje? (Předpokládám, že máte za s sebou vyšetření sluchu atd, kde by mohl být taky problém)
neporadím... ale třeba než jsem dala syna do školky, tak jsme chodili na takového cvičení dětí s maminkami... opičí dráhy atd ho bavilo strašně, ale nějaké paci paci v kruhu měl u zadku. Taky moc nemluví, ve vztahu k vrstevníkům je trochu asociál 🙂, někdy bouchá, když che někoho pozdravit nebo mu někdo naruší jeho osobní prostor... že školky jsem měla dost hrůzu, ale říkala jsem si, že to zkusím. Našla jsem mu lesní školku, kde jich je v průměru pět. Chodí 2x týdně na dopo a "teta" si ho strašně chválí, že se zapojuje, krásně spolupracuje, poslouchá, holky moc nešťouchá 🙂 tak jestli spíš než asistenta nezkusit změnit celý koncept školky. Já si svého syna nyní v jiné než lesní školce, kde hned po příchodu mají svačinku a pak lítají dvě hodiny po lese, nedokážu představit
@zlatik1,
ze školky bych ho rozhodně nestahovala, nemyslím si, že by k tomu totiž byl důvod. Jak zde již bylo napsáno, co přesně se učitelkám nelíbí? Asistent sice není špatná volba, ale otázkou je, zda je vůbec potřeba. Nějak jsem totiž nepochopila, že učitelky ho nestíhají, nevím co přesně si pod tímto mám představit.
Možná bych uvažovala o změně školky, pokud máš pocit, že Tvé dítě asistenta nepotřebuje a je to jen rozmar a lenost učitelek, dělat něco více krom toho na co jsou zvyklé (tak jak je to v dnešní dobo naprosto normální, jsi trošku jiný, nestandardní, nenápadně se Tě zbavíme).
@zlatik1 navázat spolupráci s spc(v tomto veku, PPP je za me pro starší) a poprosit psycholozku z SPC aby došla i do ms. Asi ho v 3,5 psycholog jeste neviděl?
@terezapetrova
@ivular
@dominikaromanova
@anazuzzuzana
@annasmyckova
@helen_h děkuji všem za odpovědi, co to znamená nezapojuje.. nebaví ho činnost co dělají, neumí udržet pozornost na delší dobu ( 25 minut) .. byla jsem se tam podívat a museli sedět v kroužku a nehnout se, jen se hlásit když něco chtěli a museli poslouchat. Chodili jsme i na cvičení s dětmi, ale to bylo v 2 letech ( aby přišel do kolektivu) a to ho bavilo jak kdy. Máme za sebou už všechny vyšetření ORL, foniatrie, neurolog, psycholog ... nikdo nic nenašel a psycholog to zhodnotil že se vývojově zasekl při narození bráchy v roce a půl.
A já si myslím, že by bylo lepší ho v té školce nechat. Bude to pro něj v kolektivu prospěšnější...
Kamarádka měla stejný problém s malým ve školce věkové podobně . Nemluvil ,takže si neřekl o jídlo, pití nic a cely den nic nepil ani nejedl.....
Dala ho do jiné školky, kde si zjistila, ze mají trochu jiný přístup k dětem a teď jsou spokojený .
Tak se zkus poptat na jinou ,, lepší školku” hlavně se poptat a říct jim, ze to mate takhle a tak a zjistit od nich jak přistupují k takovým dětem. Mezitím bych si ho nechala doma,pokud nemusíš do práce.
Například se s ni domluvili, ze první den tam muže byt s nim. Nakonec tam byla jen sotva hodinku a viděla ze se snaží jak učitelky tak její syn 😉
Já mám čerstvě tříletačku a do státní školky jsme ji zatím nedala, protože v červnu se nám narodilo druhé a nechtěla jsem kvůli miminku, aby netahala domů jednu nemoc za druhou (skrz očkování atd.). Ale jednou týdně na dopoledne jsem ji dala do miniškolky, na 2 učitelky je cca 8 dětí, sice se samozřejmě platí, ale dcera je mega spokojená, a to jsme měla z toho strach, byla právě taky takový asociál, s dětma se nedružila, kroužek pro maminky s dětma ji krutě nebavil a dělala si svoje, řízená činnost ani náhodou. Tak ještě možná by mu prospěl menší kolektiv dětí a individuálnější se věnování než jsou 2 učitelky na 22 dětí.
@zlatik1,
A jsi si jistá, že je to školka a ne nápravné nařízení pro malé děti? Mně to tedy tak připadá, neznám dítě, které udrží pozornost v tomto věku na dobu delší než 20 minut. Sedět v kroužku, nehnout se a jen se hlásit, jsou ty učitelky normální??? Sice nejsem odborník, ale Tvůj syn mi přijde jako normální dítě. Já mám dvě děti, obě chodily normálně do školky a ani jedno chvíli neposedělo. Syn se navíc celkem dost stranil kolektivu, nejraději si hrál sám a moc nemluvil, tedy skoro vůbec, a dnes je to normální 16tiletý puberťák.
Asi bych si s učitelkami promluvila, řekla jim na to svůj názor, popř. doporučila změnu zaměstnání.
@zlatik1 A co znamená, že se nezapojuje? Nic neřekne, ale sedí, pozoruje, nebo na změnu situace (že se jde do kroužku) vůbec nereaguje, chce si dál hrát, pobíhat po třídě?? V čem konkrétně jsou ty problémy, co popisují učitelky?