Prosím o radu.
Dcerka 30.března oslavila 6-té narozeniny. Kdyby se mě někdo zeptal týden před zápisem, jestli uvažuji o odkladu, tak bych rozhodně řekla ne. Ale manžel měl pocit, že by bylo dobré zajít do PPP a ujistit se, jestli je opravdu zralá nastoupit do školy. A to hlavně kvůli tomu, že je hodně akční a hlasitá. Starší ségra (o 2,5roku) ji velmi ráda popichuje, upravuje si hry podle sebe, aby vyhrála a ten můj momentální předškolák samozřejmě prohry bere velmi tragicky. Taky má chvilky, kdy jí musíme vše zopakovat aspoň 3x než to udělá. Například obleč se, ukliď si a podobně. Ve školce nám řekli, že do školy je zralá, že poradna není zapotřebí.
Poradnu jsme ale navštívili a tam nám oznámili, že by se spíš přikláněli k odkladu kvůli sociální nezralosti a slabší koncentraci. Paní psycholožka se mnou procházela ty její "testy" a dcera místo toho, aby se podepsala pod obrázek postavy, tak udělala bublinu ke tváři a napsala své jméno tam, pak místo překreslení geometrického tvaru jednou, ho překreslila 2x. Ale na druhou stranu přepsaní tří slabik v psacím písmu, udělala hezky. Dle jejího názoru, pokud by narazila na dobrou učitelku, tak to zvládne, ale pokud by si s učitelkou nesedli, tak by mohl být problém a tempo ve škole by nezvládala.
Po verdiktu ve školce se paní učitelka nad tím vším zamyslela a souhlasila s verdiktem poradny. Takže jsem týden nespala a nemohla se tak nějak rozhodnout. Na zápisu jsem se snažila jít přímo k učitelce, která by teoreticky nás mohla mít v první třídě. Tam teda prošla bez problémů. Učitelka neměla žádnou výtku. Pak jsem jí řekla o PPP. Poslala nás ke školnímu psychologovi, ukázala mu papír z PPP, kde jsou psané veškeré doporučení. Paní psycholožka řekla, že pokud učitelka na ZŠ nemá problém a říká, že je šikovná, tak mám dát na svůj první dojem a dát ji do školy. Takže jsme přijati na školu.
Ale je to opravdu velké rozhodnutí, na kterém leží budoucnost dcery a nechci ho podcenit.
Dcera se ale do školy těší a už teď je o hlavu vyšší, než děti, s kterými by teď nastoupila. Pokud by šla o rok později, byla by o dvě hlavy vyšší. Což ale samozřejmě není rozhodující.
Dala bych do školy. Ty jejich testy...🙄 Když to dítě nebaví, nebo mubto přijde stupidní, protoze je inteligentní a šikovný, dela kraviny. = maluje bubliny a tohle bude za rok jen horši.
Učitelka ve školce nechce třeba podkopávat PPP.
Poradny obecne mají rady deti v lajne, škola taky, jak je dite v něčem odlišný (třeba i šikovnější), mysli si, ze cas to spraví. Ale opak je pravdou - za rok mu to bude připadat ještě stupidnější a požadavky ještě vuc, nuda bude větší, koncentrace mensi.
To, co popisuješ, je úplně normální u deti, který maji dima mladší sourozence. Ve skiole bude kolem sebe mit vrstevniky, a to je jiny stimul! Ale když ji date do školy az za rok, bude zas největší,nejstarší a trida ji potáhne zase dolu místo nahoru.
Nejvíc ji znáte vy jako rodice a učitelky ze školky - tam pochybnost nebyla, dokud jsi nezminila návštěvu PPP. Kdyby byl dcera fakt jina, tak vam učitelka řekla sama a dávno. V poradne vidí dítě chvili, a když nemá náladu, nebo to není vypraveci a kreslici a pri prvním setkáni spolupracující dite, tak oellad doporucuji snad vzdycky, protože vlastně neumí jinak zjistit, co.dite vlastně uni. Nakonec sama píšeš, ze problem je spis učitelka - ale to vzdycky. Blba ji utopi i za rok. S dobrou nemate co resit. Když bude problem, jakejkoli, poresite, az nastane. Třeba vůbec nenastane. V tomhle věku jsou vývojový skoky obri, dcerka za půl roku bude někde úplně jinde.😉
že nakreslila jméno do bubliny? je kreativní, hravá...super. Že nakreslila tvar 2x? třeba se jí ten první nelíbil a chtěla udělat ještě lepší! třeba to značí pečlivost a zodpovědnost
na přednášce paní s PPP co jsme měli včera v MC mám v poznámce tyto "vlastnosti", pro dítě vhodné do školy:
- elán do volně-pracovních činností, ochota u nich přiměřenou dobu být a dotáhnout je do konce, nezapomenout v průběhu činnosti, co chce vlastně udělat
- percepční vlastnosti: sluch - hláskování, určení poslední a první hlásky, určení, zda slabika ve slově je nebo není, spojení z hláskování do slov (pokud to některé děti doteď nezkoušely, pak to není určující, stačí pár dní zkoušení a děti se chytí)
oči - vyhodnocení rozdílů na obrázku, ne jen chybějící detaily, ale i rozdíl typu zrcadlový obrázek
- sluchová paměť: zopakování hlásek (není nutné spojení do slov, jen zapamatování) a pamatování si několikavětných instrukcí
- grafomotorika: tady úplně nevím, co od dítěte očekávat, tady nám paní říkala, jaké cviky dělat, upozornila na uvolnění všech kloubů na ruce, nejen zápěstí
Děti se za těch pár měsíců, co do září zbývá, ještě hodně posunou!
Ja teď váhala s chlapečkem narozeným na konci srpna, hodně hodně živým, ale bystrým, zvídavým, naprosto ignorujícím práci s tužkou... Vaše holčička je pravděpodobně někde jinde 🙂
Minulý rok jsme řešila úplně to samé. Syn je narozený v červenci. ve školce a při zápisu nám bylo řečeno vše ok, do školy může, v PPP poradně doporučili odklad ( nebavilo ho hledat rozdíly na obrázkách - asi 24obrázkků - 2 A4. S manželem jsme se rozhodli syna dát do školy. narazili jsme však na p.učitelku, která má vše nalajnováno a byl problém. Dva měsíce jsme bojovali, pořád měla návrhy vrátit do školky. Syn chodí do třídy s kamarádky synem,když jsme porovnala jejich práce, neviděla jsme v nich znatelný rozdíl. Vše se uklidnilo až v listopadu, kdy učitelka přestal prudit. Podotýkám učitelka je na můj vkus opravdu přísná - př. test z matiky 18příkladů - 5špatně, známka 3-4. Diktát z čj - 9slov, chybí 2hášky, známka 2-3. nevím zda je toto známkování vhodné do 1.třídy,ale ona tak známkuje. Syn měl v pololetí dvě dvojky - český jazyk a výtvarná výchova. Vědět, že budeme takto bojovat odklad bych dala.
Ja bych ji teda asi do skoly poslala, kor kdyz to pani ucitelka schválila 😉 Ona toho jeste zvladne hodne pres leto, ono se to nezda ale nastup ke az za pul roku a to je u deti hodne... Navic to beru i ze stranky, kdyby nahodou sla va VS a ctela prodluzovat semestr, tak aby ji to do tech 26 let vyslo, vim ze s tim.ma mnoho studentu problem....
@bzubzalka známkování je opravdu učitel od učitele. Naše je hodná a horší známku než 2 nedává. Pokud je to opravdu zlé tak dá mračící se razítko. Přijde mi to rozumné.
Ještě bych brala trojku, ale čtverka mi přijde už moc. Spíš děti demotivuje než motivuje.
Co se odkladu týče, poku vy máte pocit, že není třeba tak bych ho nedávala.
@kachnicky ale nezapomen, ze ucitelky/reditelky taky umi rodice manipulovat. Kamaradka ma pro syna z PPP vyjadreni, ze porebuje odklad(hyperaktivita), ale reditelka skolky a skoly, kam chodi jeji dite rika jednoznacne- do skoly! naplnit tridu MS a 1.tridu ZS je pro reditelku nutnost, zvlaste na vesnici(jestli mi rozumis)
@editah222 ano, je to demotivující pro všechny - syna i nás...naše dávala razítka do konce října, pak najela na známky. V listopadu jen 1, pak přitvrdila....
Já bych asi dnes odkald dala už jen protože je v červenci, je nejmladší ze třídy a na začátku to byl opravdu rozdíl...
Jinak bych dala na sebe, jak jen trochu člověk pochybuje, nechala bych dítku rok navíc...
Určitě škola, dcera je podle popisu dost inteligentní a není důvod, aby trávila další rok ve školce. Znám děti, které ve škole neprospívají a zlobí a v poradně jim "vytestují " vysoké IQ , ale neporadí, jak dítě zklidnit a vychovávat. Osobně těmto poradnám moc nedůvěřuji, důležitý je náhled rodiny. Za půl roku opravdu bude zase o kus vyspělejší a připravenější na nový kolektiv i vzdělávání.
My byli v poradně na doporučení ze školky a paní psycholožka nám také doporučuje odklad, ale dceru do školy dáme, to co jí v té poradně nešlo se dá ještě doučit, čas na to je. Jinak pokud je tvá dcera narozena v březnu asi bych s tou školou neváhala, ve školce by jí to už asi moc nebavilo, ne?
já mám pocit, že v poradně doporučí odklad každému, kdo tam vleze. Na každém dítěti se najde něco, co není 100%. Řídila bych se svým pocitem. A vzhledem k tomu, že máte doma starší dítě, máš představy, co 1. třída obnáší a jestli to dcera zvládne.
Tak já nevím..ale pokud se k odkladu přiklání i učitelka ze školky tak bych nad tím uvažovala..ono je sice hezké říct aby se ve školce nenudila,ale radši ať se"nudi"ve školce než "bojovat" ve škole...
Zkušenost z práce - tím, že odklad dáte, nic zkazit nemůžete, tím, že ho nedáte, pokud by potřeba byl, můžete zkazit opravdu mnoho. Abych posoudila Vaši situaci, mám informací málo. Nicméně odkladem dceři určitě neublížíte. Opačně to bohužel možné je.
Paní učitelka ve školce první řekla, že nevidí problém v nástupu do školy. Obrátila až po výsledku z poradny. Je fakt, že dcerka je opravdu živá, akční, někdy i trochu temperamentní beran. Ale je přátelská. Nemá problém s kolektivem. Dokonce byla ve 4letech na 10dní na táboře, kde spala v klasické chatce se dvěma palandami s dalšími dětmi. Jela tam se staršími kamarády, ale nejvíc času tam trávila s novými. :D
@dc2015 S tim nesouhlasím: Dítě, které je o rok starší nez většina spolužáků, o dvě hlavy vetší, je napřed, takže se nudí, bude mit zase jine problémy, ale nepůjdou odstranit dočasnou větší pomocí rodičů, naopak potáhnou se celou základku. Co tam bude dělat, když za rok a půl bude třeba číst i psát?
Živé dítě se nezklidni, jen jak toho bude umět vic, tak se nudit bude vic a "zlobit" taky, a nevydrží být v klidu už vůbec. Vytrpět nudné hodiny je těžké i pro dospělýho.
Pokud by potřeba byl - když je důvod, kterej tu nenacházíme. Dítě je živé a nedělá úplně vše úplně podle tabulek. To je nejhorší, jak by je chteli mít všechny stejný, ale nejsou, a nebudou. Každýmu jde trochu neco jinýho rozhodně není pravda,ze dítě,který v 6 nebaví kreslit nebo vyplňovat pracovnu sešity to v sedmi bavit bude.
Ještě ti napíši zkušenost kamarádky - 3 kluci, všichni narození o prázdninách. Nejstarší byl introvert, problémy s adaptací ve školce, PPP navrhla odklad a oni s tím souhlasili. Druhý byl úplně jiný, extrovert, sebevědomý, trochu raubíř. Dle školky měl jít do školy, prý kdo jiný, než on. Šli do PPP, chtěli vědět jejich názor, kde má slabiny. PPP navrhla odklad, že je srpnový, že 1. třídu možná zvládne, ale pak příjdou problémy, strašili různými dys. Nakonec ho do školy dali, dnes je ve 4. a zvládá naprosto bez problémů. Se třetím by i do PPP šli, kdyby si mysleli, že jim poradí, co potrénovat, ale po předcházející zkušenosti šel do školy v 6 a zvládá taky bez problémů.
ja myslím,že bys měla dát na sebe, samozřejme jestli má dcera nějaké deficity, které se zlepší ročním odkladem (u někoho třeba mluvení, jemná motorika nebo já nevím), tak proč ne,ale jestli je šikovná, tak proč ne... že nesplnila ukoly v poradně... :D ja teda šla o rok pozdeji, ale v sesti letech jsem neumela napocitat do deseti, nic... a co myslis- premiantka jedničkářka třídy- vse jsem se naucila ve škole!!!!
Holky když už jsem byla na zápisu a tak jsem požádala o odklad s tím že papír z PPP donesu - ted mám teprv termín a uvažovala jsem že se opravdu rozhodnu až po tom co mi řeknou tam. Jde ještě zajít do školy s tím že mi tam bylo řečeno např: odklad být nemusí a chci teda nástup. Nebo už je to formálně vyřízeno a nepůjde to?
Zvaž, jen ty,sama víš, co zvládne, co mohlo být důvodem drobných nedostatků v poradně, má ještě půl rok na dozrávání.
Dala bych na názor školky, psychologa ve škole.. v 7,5 už mi přijde dost rozdíl od dětí co mohou jít čerstvě 6leté do 1.třídy.