Ahoj. Vyplňuji dotazník do MŠ o synovi. Poslední otázka je zatím bez odpovědi. Co očekáváte od mateřské školky?
Přemýšlím o tom... jak to máte Vy? 😉
@berenika39 ahoj, tohle neni z moji hlavy, ale kopiruju ze stranek skolky, kterou mam vyhlidlou, je to tam docela pekne vystizeny co ocekavam 😵
Naše představa naší ideálně fungující školičky je vytvoření klidného, pohodového prostředí bez stresů, kde budou děti veselé, radující se, hrající si, mající zájem o dění ve školce, těšící se do ní a pečovat o ně s upřímnou láskou.
S ohledem na individualitu každého dítěte chceme
* navodit pozitivní přístup k životu
* s nimi dělat činnosti pro zábavu, nikoli pro bezchybný výtvor
* je podporovat v jejich spontánnosti, podporovat a povzbuzovat je v jejich zájmech
* podporovat jejich přátelství, včetně kamarádské, partnerské pomoci
* se s nimi radovat ze života
* rozvíjet jejich samostatnost, zdravé sebevědomí
* rozvíjet schopnost přemýšlet a rozhodovat se, rozvíjet všechny poznávací a kreativní schopnosti, jejich fantazii, zájmy a přirozené nadání
* zapojovat rodiče do dění ve školičce a upevnit tak v dětech pocit kontinuity ve výchově
@berenika39 stejná odpověď jako u blandik 😀 😀 Ve zkratce asi respektování individuality, rozvíjení talentů, citová opora, snaha o spravedlnost, chutný a zdravý jídelníček vhodný pro předškolní děti (píšu z vlastní zkušenosti), vnímavost a komunikativnost ke všem dětem bez rozdílu... je toho dost 😅
majatob moc pěkné, ale vždy to záleží na konkrétní učitelce, něco podobného píšou skoro na každé web stránce školky 😅 Nakonec to vždycky "odnese" učitelka a záleží jen na ní, jak se jí bude dařit to plnit 🙂
@verbalinka to je jasny 🙂 tohlecto ocekavam, jestli to tak opravdu bude zatim netusim 🙂
jasně, já mám mámu učitelku, tak vím, jak to je doopravdy. Tak jsem trošku skeptik 😀
@verbalinka ja zatim naivne verim tomu, ze existuje skolka, kde to tak opravdu muze byt 😅 tak snad nebudu moc zklamana 😀
Ředitelka a učitelka tvoří školku, tak přeju, ať máš štěstí 😉 My ho snad máme, zatím to vypadá dobře 🙂
@verbalinka my jdeme teprve na konci zari na den otevrenych dveri a podle toho se rozhodnem co dal, ja jsem nechtela aby letos do skolky sel, ale prisel s tim, ze by rad chodil, tak jsem vybrala soukromou, ktera mi byla sympaticka, ze by zatim chodil jen na par dni kdyz budu ve skole...no uvidime 🙂
Pokud chce, tak to je super 🙂 Do školy se 3 dětma? A mně každý říká, že jsem blázen, že dělám školu a k tomu čekám druhý 😀 Ale už jsme mimo téma 😅
😉 kolonka v tom mém dotazníku má dva řádky.....a asi budu muset být stručnější 😉
Já bych si taky představovala ledacos....
Třeba aby se petr naučil žít a vycházet s jinými lidmi, než je rodina. No nějak to zformulovat musím 😉
@berenika39 já bych se tím tak netrápila. Je otázka, zda je to myšleno vážně, nebo je to jen formalita. Napsala bych o tom respektu k individualitě dítěte a třeba něco konkrétního k Petrovi, pokud je něčím "zvláštní" a myslíš si, že potřebuje trošku jiné zacházení. Já bych v našem případě napsala, že je neprůbojný, nechá se lehce odstrčit jinými dětmi a jestli by ho mohli podporovat v jeho právech (na hračky, aby ho nikdo nepřdbíhal) a aby vzali na vědomí, že i když vypadá na 4 roky, nejsou mu ještě ani tři a je skoro nejmladší 🙂 Ale nás se na tohle nikdo neptal ☹
@verbalinka já se tím netrápím, neboj, tu diskusi jsem založila, protože mě zajímalo, co ostatí maminky očekávají od MŠ a jestli je vůbec běžná školka schopná jejich očekávání splnit...a nikdo nad tím asi moc nepřemýšlí, dítě tam musí, tak co.... ☹ ☹ mě to zatím přijde, že je to víceméně hlídání dětí s heslem - kdo přežije, vyhraje. úplně nadšená z toho nejsem. nemůžu říct jediné špatné slovo o mš, paní učitelkách...jen to prostě není to, co bych chtěla...kompromis, nic víc.
Do formuláře jsem napsala něco v tom smyslu, že od školky očekávám, že tam petr pochopí, že není pupek světa (jelikož vyrůstá jako jedináček ve společenství dospělých).
Petr je zvláštní zase tím, že je malý, vypadá jako jeho dvouletá sestřenice, ale když otevře pusu, zaměstná dva dospělé celé dopoledne. Ale to oni si tam už všimli🙂.
Jinak jsme nic takového do formuláře nevyplňovali 😒
@berenika39 kdo přežije, vyhraje je přesný 😀
@dagina taky jsem očekávala hodně, ale po vyprávění mé mámy, jak to chodí, jsem ráda, že se mu tam relativně líbí, vydrží vyrábět, malovat, poslouchat pohádky, našel si tam kamarády a učitelka se zdá být hodná a spravedlivá (snaží se být, jinak to ani nejde) 🙂
@dagina U nás má každé dítě svoje portfolio, prostě desky, kde se o dítěti vede vše - kontakty, info rodičů info učitelek, jejich výtvory, posunuje se to do dalších ročníků, do školy, hodnocení slouží případně pro ppp, pro zápis do školy....součástí právě byl takový obsáhlý dotazník - Co už znám, co už umím, s čím potřebuji pomoci🙂.
@majatob nejen u vás - petr momentálně válčí s dětmi - už předem nahlásí, že nebude dětem nic půjčovat, že nebude na děti mluvit, že si nebude s dětmi hrát - a dodrží to 😉 .
Já bych možná uměla napsat, jak by měla vypadat ideální školka! Ale ta má do té naší stohlavé hodně daleko.
@berenika39 Tobik je hodne spolecenskej, takze tohle u nas nastesti nehrozi 😀 ale nesnasi kdyz si s necim hraje a chce se pridat dalsi dite a zasahovat mu tak do toho jeho vytvoru - pri staveni z lega, kostek apod.. ted uz to prvne zkousi po dobrym, vysvetluje, ze si s tim chce hrat sam a ze si to muze vzit az to nebude potrebovat, ale vetsinou tohle to druhy dite moc nerespektuje..no a pak uz prichazi na radu hruba sila, no 😀 😀 😀
@majatob 😀 😀 😀 časy se měěěníííí..na petra to přišlo až ted, poslední cca dva měsíce, a věřím, že až se ujistí, že se dá i spolupracovat, přejde ho to. on nějak musí na všechno přijít sám, pochopit to, a pak je to už dobrý. geny, geny...na 100%...ne moje 😀
@berenika39 hm, to mi přijde rozumné, aby ve školce takové orientační informace o dítěti měli...., u nás je teda nezajímalo nic, jen můj mobil, teda číslo 😖 .
@verbalinka také budu ráda, když se jí tam bude líbit a bude spolupracovat s dětmi i s učitelkou....
Od prosince jde na plno, od října jí vemou jen 5 dní v měsíci....
@dagina
@berenika39
tyhle složky jsou povinností v každé školce, jen o tom rodiče neví. Učitelky mají šílené papírování, škoda, že o tom rodiče neví a pak mají pocit, že učitelka jenom odučí pár hodin a jde domů. Ony musí psát i hodnocení o dítěti atd atd. Akorát by bylo dobrý, aby se k tomu přidaly i informace od rodičů - určitě by to pomohlo k pochopení dítěte a jeho zázemí.
Ale musím se smát a lituju učitelky, když u nás první den jedna mamina hustila do učitelky, že mají dceři dávat omáčku mimo knedlíky, že někdy jí jen knedlíky samotné 😀 A na chudákovi učitelce v té chvíli visely 3 brečící děti a za tou maminou dlouhá fronta dalších rodičů 😀
@verbalinka musím říct, že ty paní učitelky obdivuju, fakt. ráno to je opravdu kolaps. a přesně - když neví, kde jí hlava stojí, do toho se nahrne maminka a něco chce projednat, děti jak mají ty radary , tak plačící začnou plakat víc a zlobící začnou zlobit víc.....
Taky na třídních schůzkách u nás vystoupila maminka, že její malá snese jen jednu pohádku, v televizi, ne na dvd, a dávají jí jenom denně od dvou do tří a o ještě na nějakém satelitním programu 😀 😀 jestli by jí to nemohli pouštět místo spaní, že ona spát nebude 😀 😀
@berenika39 😀 tak pohádková maminka taky dobrý 😀 Ale je to trošku chyba i těch učitelek - kdyby ukázalay rodičům, co to všechno obnáší... Prostě komunikace nefunguje a to je špatný pro obě dvě strany. Já bych u práci dělat nemohla. Šílená zodpovědnost, tlak ze strany rodičů a ředitelek (potažmo inspekce). Ale abych se vrátila k tématu. Právě pro velký počet dětí na jednu učitelku, spousta papírování, školka nikdy nebude to, co bychom očekávaly 😒
Vzpomínám si, že při hodině psychologie, když jsme se bavili o alternativních školách nám učitelka (psycholožka) tvrdila, že pokud je dítě "v normě" přežije běžnou školku a školu i se všemi nevýhodami bez větších traumat.
Naše školka splnila mé očekávání. Syn se naučil žít v kolektivu, dělit se o hračky, zlepšil se v kreslení, často zpívají, každý den chodí ven, jí jídla, která by doma neochutnal (davová psychóza působí někdy kladně), naučil se, že v kolektivu se musí dodržovat určitá pravidla a režim, zjistil, že děti jsou různé (máme ve školce integrované postižené děti), každého baví něco jiného. Má ze školky spoustu kamarádů, osvojil si mazácký slang (po o, po spa). Určitě by se dalo něco i zlepšil, ale jsem spokojená.
Ústrky ve stylu: polili mi knedlíky omáčkou, která mi nechutná, Míša si dnes nechtěl hrát, Kačenka mi vzala auto, rozebereme, ale vlastně jsem ráda, že je zažívá a otužuje se.
Asi mám i štěstí máme ve třídě živé děti, ale žádného bouchače, kousala ani škrábala 🙂. Ostaní rodiče jsou rozumní, milí lidé, se kterými si v šatně popovídáme, jak jdeme zase pozdě, o problémech s ranním oblékáním, nemocemi apod. Učitelky milé, mají přehled (nechápu jak), informují o pokrocích i prohřešcích (ale ne stylem " je děsněj", spíš "dnes neměl den". Program dne - nechápu jak stíhají, to co stíhají, každý den, tvoření (malování, modelování, apod), vycházka, svačina, oběd, zpívání nebo cvičení o programu píší do sešitu v šatně, tak máme přehled.
Jé a aby to nevyznělo špatně, nejsem proti alternativním školám, je prima, že si mi rodiče a naše děti můžou vybrat.
a odpověd majatob, je moc pěkná 🙂.
Tak mně by pro začátek stačilo, kdyby tam byly učitelky, které mají děti opravdu rády, jsou vřelé, milé, pozitivně naladěné, nemají pocit, že děti musí poslouchat jak hodinky, mají trpělivost i s těmi živějšími a náročnějšími. Nejsou na ně nevrlé a chovají se k dětem stejně dobře ať už je rodiče vidí nebo ne.
Nevychovávají děti příliš autoritativně, nepeskujou, nepoužívají nikdy zlou ironii, posměch, neznevažují děti, pokud nejsou dost rychlé, šikovné atd. Vědí že existují i děti s různými diagnozami a vědí, jak s tím zacházet.
Na děti neřvou (pouze vyjímečně zakřičí, když už to nejde jinak), nikdy je neplácnou, což není tak samozřejmé, jak se může zdát.
No a ještě to, že se jim plně věnujou, děti nesedí u pohádek a tak. No a to všechno ostatní mi už nepřipadá až tak důležité.
No a bohužel musím říct, že školka tady na vsi mi tohle až tak nesplňuje....
@myscha jojo, takhle bych si to představovala. naše školka je taková ta velká městská, 90 dětí, tři třídy po skoro 30 dětech (nebývá jich tam denně tolik, jsou tam petidenní děti, nějkaé nemocné a tak, ale stejně, je to mraveniště). Ale co ted kvituji s povděkem, že tam mají tři mladé paní učitelky a tři relativně mladé, takže nejsou unavené, mají trpělivost a vidím tam takové to ohleduplné zacházení, to se mi líbí.
To, co jsi popsala, to by byl ideální případ 😉
@berenika39 😀 😀 😀 Ahoj, nevím, jestli by mi kolonka na jedné A4 stačila 😉