Ahojky,chtěla bych se zeptat,jak jsou na tom vaše děti okolo pěti let s jemnou motorikou-tzn.kreslení,psaní,vybarvování,správné držení příboru atd,.paní učitelka v mš mě totiž upozornila,že má náš martínek horší kreslení (to jsem tušila,je stále u hlavonožců,nevybarvuje),špatně drží lžíci,příbor ale správně.jak tedy trénovat,když kreslení ho nebaví,nebo jen chvíli...když mu řeknu aby to vybarvil,nechce.naštěstí jsem si myslela,že to tak bude,takže jsem ho nechala umístit do mladších dětí a ne do předškoláků a tak tajně doufám,že to za ty dva roky nacvičí.ještě se chci zeptat,jestli je možné aby to po nás podědil tu motoriku?tuhle se mi dostala do ruky karta MM a měl tam to samé v pěti letech. a já to měla prej taky říkala máma.díky
syn (skoro 6 let) má také potíže s motorikou, ne tedy v takové míře, co popisuješ. já tedy naopak ráda sem, že je v předškolácích, přece jenom pod autoritou učitelky pracuje ochotněji, než doma.
je vhodné malovat na tabuli nebo velkou plochu papíru, aby se mu uvolnila ruka
prodává se spousta pracovních sešitů na rozvoj grafomotoriky.
Kromě již zmíněného kreslení na velkou plochu (balicí papír, tabule apod.), zkuste i další aktivity jako je navlékání korálků, práce s modelínou, těstem apod. Veškeré přebírání, přendavání, přelévání atd. Dále také třeba kresba do písku, nebo krupice, malování mokrým štětcem na tabuli apod. Je toho spoustu 🙂
na ulozto jsou pracovni listy od Bednarove, zkus vytisknout a delat je spolu..jinak ty tabule, papiry, vodovky, razitka, super je testo na hrani: do 2dcl vody se daji 2lzice soli, nejaky olej, vonavy,vari se a prisypava hl.mouka-do zhoustnuti, jak odpalovane testo. Netvrdne to tak 2dny, kvuli te soli. Jinak at s tebou vari, stavebnice z malych dilku atd..
Adam taky dlouho nekreslil pořádně, nevybarvnoval. On rád vyráběl, maloval, ale nikdy nedokázal pořádně vybarvit obrázek a jeho malůvky....A vloni byl na školce v přírodě, přišel nám od něj koresponĎák - my ho předepsali a paní učitelky ho daly dětem, aby ho pomalovaly a my jen koukali, jak krásné auto tam nakreslil. Pak po návratu probírám věci a měl s sebou omalovánky a já se divila, kdo mu to tak pěkně a pečlivě vybarvil a on to sám. Od té doby kreslí čím dál líp, i když dlouho kreslil jen auta a letadla a postavy ani náhodou. Prostě k tomu musí dojít sám. Teď krásně maluje i postavy - nejlíp sebe a ségru a pak to i popíše (sice stranově převáceně, ale to nevadí 😉 ) A pokud jste stejné problémy měli ty i manžel, neřešila bych to. Zašla bych do pedagogické poradny, v rámci předškoláků. A jinak to, co píšou holky. U nás mělo ohromný úspěch malování do soli - na papír (u nás ve tvaru aut, pro maminku kytičky a třeba i doměčku), napatlat lepidlo, nasypat sůl, nechat oschnout a pak do toho naředěnýma vodovkama dělat skvrny. A taky všelijaký tvoření a vystřihovánky jsou fajn. Na to je super časopis Sluníčko. TAm toho je vždycky spusta🙂
Vůbec nijak. Prostě bych nějaké kreslení nehrotila. Já to neumím dodnes a svět se kvůli tomu nesesypal. Tu lžíci jo, to se musí naučit. Ale to je jen a jen o tréninku a nejlépe nějakou hrou. Však něco určitě vymyslíte.