Hysterie kolem oblíkání u čtyřleťačky

doelzalova
26. lis 2017

Dobrý den, jdu se sem poradit, už si malinko zoufám ze starší dcery, před dvěma měsíci jí byly 4 roky, chodí druhým rokem do školky a ranní odcházení tam pro nás začíná být už docela trápením a stresem. Problém podle všeho spočívá v oblíkání, ne ve školce samotné. Chodí tam docela ráda, loni se spíš tak rozkoukávala a zvykala si (zvyká si pomaleji, je to velká cíťa), přesto ale chodila celý loňský rok dobrovolně a o prázdninách se těšila, až zase půjde v září. Letos jsem mluvila několikrát s učitelkou, mimo jiné povídala, že je vidět, že ve školce šťastnější než loni, že už je uvolněná, že si různé aktivity moc užívá apod., tak to mě potěšila. Při jiné příležitosti povídala, že se malinko zlepšila i v tom, že loni se rozbrečela kvůli každé hlouposti, že jí třeba nejde zapnout bunda napoprvé apod. a že letos je to o fous lepší, ale prosila i nás, abychom se snažili ji učit, že když se na ní spěchá, nebo se něco nepovede na první pokus, že to není důvod k pláči. To se teda pokoušíme, ale asi na to jdem špatně, protože se situace během posledních týdnů hodně zhoršila. Dřív se stalo tak max. jednou týdně, že se rozbrečela, když jí nešlo se oblíknout, pomohla jsem jí, nebo řekla, jak na to, a byl zas klid, ale teď už se to děje každý den a už ani nepotřebuje záminku ala že se zasekne nějakej zip, jen když jí položím oblečení na postýlku, aby se začala oblíkat, zkrabatí obličej a začíná. A to si myslím, že na ní nijak netlačím, snažím se jednat klidně, ačkoli už večer se vždycky hrozím, co zas bude druhý den. Vysvětluju jí, že se na ní nikdo nezlobí, když něco nejde napoprvé, že má čas apod., ale není to k ničemu, odpoledne mi to odkejve a ráno znova vyvádí. Snažím se i ptát, co jí přesně trápí, proč pláče, vždycky odpovídá, že neví... zkoušela jsem se ptát, jestli nemá nějaký nápad, co by mohlo pomoct, nic nevymyslela, tak jsem zkoušela navrhnout něco já, třeba že si ráno dáme před odchodem svačinku, aby se