Ahoj, chtěla bych poradit, protože nevím co s tím dělat. Mám mamku, kterou budeme stěhovat do nového bydlení. Je to být od kamaráda, který za to chce minimální nájem, ale samozřejmě je to tzv.nacerno pronájem. Moje máma bydlela teď v nájmu, ale ceny za pronájem se každý rok zvyšoval až se dostala na 17000 a to s důchodem 19000 není úplně ono. Jenže problém je, že má exekuce. Trvalý pobyt má v tom bytě kde teď žije, jelikož tam žije 30 let.
Problém jsou ty exekuce, má tři a splácí je, sice pomalu ale splácí, takže by nemělo hrozit, že v novém bytě přijde exekutor a věci sebere, ale tohle nemůžu zaručit.
Kam si má dát teď trvalý pobyt? K přihlášení V novém bytě musí mít nájemní smlouvu nebo souhlas s majitelem bytu, který to půjde podepsat na úřad.
@maja050812 jako v tom novém bytě kromě postele, pračky a lednice nic není. Vše tam budeme stěhovat nebo kupovat. Takže zabavitelnych věcí je minimum. Bohužel jsem četla, že nejde přijít na úřad a říct, chci mít u Vas trvalý pobyt, vždy to hlásí nějaká třetí osoba, tak právě nevím, co s tím.
Zakladatelko, jaka treti osoba?
Aha, tak jsem si to vygooglila a zjistila jsem tohle:
Trvalý pobyt na úřadu vám může totiž přihlásit pouze oprávněný majitel nemovitosti. Ten, pokud zjistí, že máte na adrese jeho nemovitosti stále trvalé bydliště, i když už si tuto nemovitosti nepronajímáte a odstěhovali jste se, tak má právo toto vaše trvalé bydliště zrušit. Automaticky pak dojde k tomu, že se vám trvalé bydliště přihlásí na úřad obce, ve které jste měli naposledy trvalé bydliště. Nemůžete si zvolit, na kterém úřadu budete mít trvalé bydliště, to je vám přiděleno automaticky na místně příslušný úřad.
Dalším případem, kdy vám bude přihlášen trvalý pobyt na úřad, je situace, kdy vám úřad na základě správního řízení současný trvalý pobyt zruší. To může například v situaci, kdy daná nemovitost byla zbourána, či zničena. Nebo v případě, kdy jste při přihlášení trvalého pobytu uvedli nesprávné údaje a na základě například neplatných či padělaných dokladů.
Majitel bytu jí dá písemný souhlas s nahlášením trvalého bydliště, podpis úředně ověří a s ním a s výpisem z KN si máma zajde na úřad nahlásit nové trvalé bydliště. Nevidím jediný důvod, proč by se mělo usilovat o to, aby měla trvalé bydliště na MÚ. Sama píšeš, že svým závazkům se nevyhýbá a splácí je.
Jelikož je byt v podstatě holý, tak odpadá stres kolem případného soupisu movitého majetku. Majitel doloží, že ty tři věci jsou jeho a další vybavení prostě koupí třetí osoba, která bude na fakturách. Tím se předejde tomu, že tyto věci budou zahrnuty do mobiliární exekuce. Navíc pokud exekuce jede už nějakou dobu a máma se domluvila s exekutorem na splátkách, popř. jí jsou automaticky sráženy ze mzdy, je další návštěva vykonavatele spíše nepravděpodobná (alespoň já mám takovou zkušenost u exekucí, které vedu ve prospěch našich klientů, tam skutečně vykonavatelé k dlužníkům šli udělat soupis pouze jednou a to některé exekuce trvají i déle jak 10 let).
Nehledě na to, že s pobytem na MÚ bude muset řešit doručování písemností náhradním způsobem, protože když nebude kam doručovat, snadno se může dostat do maléru...
@miryp takže pouze podepsány souhlas s úředně ověřeným podpisem by měl stačit? A výpis z katastru je potřeba pro doložení majitele bytů? Úřad se sám nemůže podívat do katastru? A ověřit to?
Přesně tak, souhlas s úředně ověřeným podpisem stačí, rozhodně majitel nemusí osobně na MÚ. A ano, výpisem z KN se dokládá, že souhlas vydala oprávněná osoba. A ano, MÚ si může LV k bytové jednotce dohledat sám. Rychlejší je mít vše s sebou, protože výkonnost PC na úřadech a nároky systému KN umí návštěvu MÚ značně protáhnout. Ale pokud mamina sotva vychází, tak samozřejmě může jít jen s tím souhlasem.
Exekutorovi je prakticky jedno kde má trvale bydliště pro něho je důležité kde se zdržuje vaše maminka a věci které muže zabavit. Pokud se nemůže přihlásit v byte do kterého ji budete stěhovat tak na úřad. Kdyby náhodou exekutor přišel a zabavil věci které nejsou maminky tak se vyloučí ze seznamu po tom co se dokáže ze patří majiteli bytu.