Hezký den, chci se zeptat na vaše zkušenosti s reklamací když nešla vada odstranit a v podmínkách je, že vyměnit tedy kus za kus (stejné technické parametry apod). Jak dlouho takové vyřízení trvalo, jak se k tomu postavil prodejce/výrobce? Jde o pračku v prodloužené záruce.
Pár týdnů před porodem samozřejmě.... takže doufám že to z nich nebudu tahat měsíce 🤦♀️
27 dní v iWantu, manžel přes pojistku u Alzy čekal tři měsíce na jasnou výměnu kusu, ale tam teda v těch podmínkách psali, že až 90dní.. tak to bylo 93
@danvitk Ja jsem tohle řešila cca před třemi lety. Pračku jsem mela koupenou přes internet rozbila se nám v prodloužené záruce. Poslali technika , který si pračku odvezl po více jak 30 dnech se nikdo neozval tak jsem volala na tu opravarskou firmu s tím co je s tou pračkou. Tam mi bylo řečeno, že nejde opravit at si to vykomunikuji s prodejcem. Prodejce už stejnou pračku v nabídce nemel, tak mi nabídl, že za tu cenu co jsme kupovali pračku at si vyberu jinou. Museli jsme teda mít papír , od technika ,že pračka nejde opravit
Pokud si dobře pamatuji tak 30 dní se počítá od řešení záruky a ne od nahlášení. Takže zkus vydržet těch 30 dnů a 31 den se ozvy, že chceš jinou nebo vrátit peníze na ty máš také nárok.
@danvitka 30dnů ze zákona, pokud nedodrží lhůtu, můžeš žádat vrácení peněz - počítá se to ode dne zadání reklamace - budeš to mít na reklamačním protokolu. Takže bych31.den volala a chtěla peníze zpět... Co se týče výměny - tak tam pozor na jednu věc, kterou lidé hodně opomíjejí - ikdyž dostaneš funglovku, počítá se pořízení od původní koupě, jen se prodlužuje záruka o ty dny, co byla reklamace. Proto se snažím vždy řešit formou vrácení peněz, pokud to není během prvních pár měsíců.
@martulka88 děkuji, což mě teda trochu štve, že jsem si nenechala něco podepsat. Ale mám to v elektronické podobě, to snad stačí.
@danvitka Ze zákona je prodejce povinný vyřídit reklamaci bezodkladně, nejdéle do 30 dní. Nicméně praxe bohužel pokulhává - my řešíme 6 týdnů reklamaci dveří do sprchového koutu a nějak se nedaří dořešit 🤦♀️🙄 (reklamace je uznaná, ale stále nemáme dveře)