Lumpík - zprostředkování obchodu ze zahraničí

lucka662006
20. říj 2015

Ahoj maminky, chci se poradit ohledně vracení zboží zakoupeného na internetu. Na facebooku jsem ze skupiny Lumpík - zprostředkování obchodu ze zahraničí objednala dceři bundu, která jí je ale malá - nejméně o 2 velikosti, přestože jsem objednala dle informací u fotky správnou velikost a to ještě o 1 číslo větší. Nyní bych chtěla bundu vrátit. Paní mi ale napsala, že to nelze, protože zboží je ze zahraničí. A že mi dá kontakt na zahraničního prodejce, pokud chci. Já ale koupila zboží u paní. Je možné ho vrátit? - jako zboží zakoupené z e-shopu? Paní tvrdí, že neprovozuje e-shop, ale pouze zprostředkování nákupu zboží ze zahraničí. Jak je to v tomto případě? Mohu zboží vrátit české paní a ona má povinnost vrátit peníze nebo ne?

bassetlady
20. říj 2015

1.máte na zboží fakturu? nebo to byla koupě ala zdejší bazarek?pokud ano pak je povinna Vám zboží vzít zpět.
2. záleží odkud paní zboží objednávala, pokud to byl nějaký normální prodejce v rámci EU, možná by to i šlo, ale musela byste od paní mít alespoň číslo objednávky. A i potom si myslím, že by v případě výměny poslali zboží opět paní, protože ona platila. takže byste platila poštu zpět prodejci a znovu poštu od paní k Vám. což je je blbost.

paní bych si trošku podala (platí z provizí daně, má na to živnost?? ) bundu prodala dál (třeba i s lehkou ztrátou) a paní trošku osolila v recenzích

lucka662006
autor
21. říj 2015

@bassetlady děkuju, že jste se ozvala, na zboží nemám žádný doklad, přišel prostě balíček s oblečením, žádné papíry, paní to objednává myslím z aliexpress, ale to se jen domnívám, tak nevím, zda je povinna mi vrátit peníze, když jí bundu zašlu zpět, paní tvrdí, že ne, že se jedná o zprostředkování nákupu zboží ze zahraničí

bassetlady
22. říj 2015

@lucka662006 hmm , tak jako nejjednodušší bych viděla bundu prodat dál a paní udělat "pěknou" reklamu. Protože cokoliv jiného bude ztráta času, peněz a nervů.

lucka662006
autor
23. říj 2015

@bassetlady asi to tak udělám, díky za radu, možná dám bundu i za poštovné, ještě uvidím.

ancovicka28
23. říj 2015

ahoj Lucko, budeš to nějak dál ještě řešit? mám podobný problém - na jiném bazárku. Ráda bych věděla, jestli je realné dělat něco jiného nebo je lepší oblečení vážně poslat dál... já na jednu stranu chápu,že já jsem do toho šla s tím,že je to ze za zahraničí a může to být menší ale i tak je to blbé že se to nedá vrátit

lucka662006
autor
25. říj 2015

@ancovicka28 ahoj, já to nechám být, a čas, který bych tím strávila, budu s dětmi... Jsem poučená pro příště.