Když budu na dítě sama, na co mám nárok? Jsem studentka

tess15
2. kvě 2015

Chci se zeptat, když budu na dítě sama....na co mám nárok...
Jsem student školu budu ukončovat a odpracovaný rok nemám..
Předem moc děkuji :(

prdecek
2. kvě 2015

budeš mít nárok na rodičovskou dovolenou a asi i na porodné, pak záleží zda budeš bydlet s dítětem sama nebo třeba u rodičů, ohledně příspěvku na bydlení atd. a ještě budeš mít nárok na příspěvek na dítě.

j.a.n.i
2. kvě 2015

@tess15 Na výživné na dítě a 2 roky i na sebe od otce dítěte.

tess15
autor
2. kvě 2015

od otce se toho nedočkám..

maki73
2. kvě 2015

v podstatě vše se posuzuje podle výdělku osob ve společné domácnosti, na co máš nárok určitě, to je porodné a rodičovský příspěvek na 4 roky, jinou dobu si v případě neodpracování 270 dní (cca je to na hodiny, 270 při 8h úvazku) respektive v případě neplacení sociálního pojištění, které platí zaměstnavatel nebo soukromě při živnosti apod. prostě musí být placeno, dá se to brát i na otce dítěte a tedy si potom vybrat rodičovskou na 2 nebo 3 roky, ale to musí otec dítěte spolupracovat. Příspěvek na bydlení, na dítě, popř. na tebe jako na dítě, pokud nepřerušíš studium se vypočítává právě z příjmu ve společné domácnosti, takže hrozně moc záleží na tom, kde budete bydlet, pokud u rodičů, tak počítej, že nic více už pravděpodobně nedostanete, pokud oba pracují, pokud sama pak pravděpodobně budeš mít nárok na příspěvek na bydlení, přídavky na dítě i pomoc v hmotné nouzi, ale jak říkám, je to hrozně individuální...

tess15
autor
2. kvě 2015

mam jenom mamku...tata mi umřel v 16

maki73
2. kvě 2015