Existuje nějaká lhůta na vrácení peněz za zboží?

verdos
15. dub 2014

V jednom e-shopu jsem si objednala zboží. Sice je obchod jen 14 km od nás (Brno), ale nechala jsem si to doručit poštou, protože jsem doma s mrňousama a jsme dost často nemocní. Při rozbalení jsem zjistila, že jedna z dodaných věích neodpovídá tomu, co jsem objednala (jiné zboží). S paní z obchodu jsme si psaly a skončilo to tak, že jsem měla poslat zboží zpět a paní že mi vrátí peníze i s poštovným, které vynaložím na vrácení zboží. Posílala jsem to doporučeně, paní si to vyzvedla 31.3. a od té doby ticho po pěšině. Psala jsem jí opět včera ráno, ale nic. V obchodních podmínkách má, že se k reklamaci musí vyjádřit do 10 dnů, ale nic jiného tam není :(. Předpokládám, že její odpověď na mé emaily brala jako to vyjádření a tím, že to splnila. Ale co peníze? Pro mě je těch mých více než 500 korun, které má zatím pěkně u sebe, docela dost peněz. Je nějaká obecná lhůta, do kdy mi to musí vyplatit? Nebo mám smůlu a až se jí bude chtít a do té doby jí tak maximálně můžu vyhrožovat, že se nezákonně obohacuje? Nebo co můžu dělat? Díky za rady.

nonnni
15. dub 2014
verdos
autor
15. dub 2014

Aha, ale to moje byla reklamace, ne odstoupení, to se řídí stejným, jo?

nonnni
15. dub 2014

@verdos no to nevim...ale reklamace by to byla, kdyby ti to vymenila za nevadny kus, ne? Takhle jsi odstoupila od smlouvy na zaklade toho, ze zbozi neodpovidalo popisu. Alespon to tak chapu ja. Treba sem nahledne nekdo, kdo ma zkusenost.

Ja takhle vloni vracela tablet, klasicky meli tu lhutu 30 dni, i kdyz mi to poslali drive asi o tyden...take tablet neodpovidal.

verdos
autor
15. dub 2014

@nonnni No, problém je v tom, že už to dané zboží nemohla sehnat (jinak by mi to vyměnila, ale u dodavatele už prostě nebyl skladem, bylo tam jiné zboží a ona si toho nevšimla a zaměnila to a to mi došlo - proto ten problém vznikl...). A to, že zboží neodpovídá se dá právě normálně reklamovat (včetně nároku na poštovné, což u pouhého odstoupení od smlouvy nejde) - to jsem v tom březnu někde našla/četla.

verdos
autor
15. dub 2014

Ona ta paní v tom má obecně binec asi, protože ještě další položku z objednávky mi zrušila hned před odesláním, že to už taky není (a přitom to nebyl výprodej nebo akce - prostě nabízí všechno, i když to třeba nikdy nemá skladem... aspoň tak to na mě působí)

nonnni
15. dub 2014

@verdos hele, to opravdu nevim...ja mam zafixovanych tech 30 kalendarnich dnu. Jeste me napada si zavolat na COI, urcite by ti poradili🙂

verdos
autor
15. dub 2014

@nonni Ok, zkusím tedy asi nějaké odborníky. Díky 🙂.

lucieandrlova
15. dub 2014

Lhůty najdete v zákoně na ochranu spotřebitele. Zkuste paní zavolat a zmínit se, že když se nedokážete dohodnout, tak se obrátíte na ČOI. Ve většině případů to zabere a obchodník se začne chovat jak se sluší a patří...

helcenka
15. dub 2014

@verdos - Při koupi zboží přes internetový obchod máš nárok na vrácení zboží ve 14-denní lhůtě ode dne převzetí bez udání důvodu. Je to podle občanského zákoníku - tuším že zákon č.89/2012. Jedná se o odstoupení od smlouvy, které by jsi měla písemně doručit a to i elektronickou formou. Prodejce má 30 dní na vrácení peněz od doby, kdy bylo odstoupení od smlouvy doručeno. Vrácení peněz není podmíněno vrácením zboží. Zboží ale máš povinnost po odstoupení od smouvy vrátit.

verdos
autor
15. dub 2014

@helcenka No, já to zboží vracela hned po obdržení a s paní jsme se domluvily, že mi vrátí i to poštovné, které zaplatím za to, že jí to musím poslat zpět. Mám to od ní písemně v emailu. Akorát, že já právě neodstupovala od smlouvy (to bych neměla nárok na to poštovné), ale reklamovala to (to jsem si zjišťovala a je to opravdu možné brát jako reklamaci, že to neodpovídá popisu). Proto jsem se už výše (nonni) ptala, jestli se to vztahuje i na reklamaci a ne na odstoupení od smlouvy. Ale předpokládám, že jo. Paní dělá obštrukce jak hrom, asi si chce ty moje penízky pěkně užít. 😖 A přitom je to už leta dobře fungující kamenný obchod (už kdysi jsem tam několikrát nakoupila, osobně ovšem), ale přes internet prostě tragédie obrovská... Nj, chybama se člověk učí.

helcenka
15. dub 2014

@verdos - při reklamaci máš ze zákona právo na úhradu nákladů spojených s reklamací - tj. i na poštovné, to je fakt. A platí stejná lhůta pro vrácení peněz od doručení zboží - tj. do 30 dnů ti je prodejce musí vrátit, když jste se dohodli navrácení peněz.
A to máš pravdu, i mně se stalo, že jsem také takhle nakupovala, kamenný obchod byl v pohodě a přes internet to byla hrůza. Jednu věc neměli, ale skladem ji měli normálně psanou, tak mi jí vůbec neposlali, ale já už měla zaplacenou komplet objednávku. Tahala jsem z nich ty peníze snad 3 měsíce, pak už ani neodpovídali a nic. A to jsem jim navrhovala i jinou alternativu, aby mi místo té původní poslali jinou variantu, kterou jsem si vybrala... Nakonec jsem to nechala, protože jsem na to neměla nervy a kvůli 70,- korunám jsem to neřešila. Ale poučilo mě to.

verdos
autor
15. dub 2014

@helcenka Díky moc za vyčerpávající info (a za zkušenost - já teda doufám, že těch cca 540 korun nakonec dostanu, i kdyby jen 500, pořád je to pro mě strašně moc). Ještě jednou díky!

lusinkadra
17. srp 2017

Zdravím vas,mam dotaz ohledne vymeny zbozi..dnes jsem zakoupila v deogerii Rossman conditioner na vlasy,ale chtela jsem vzit sampon,omylem jsem se prehmatla nebo vyrobek byl spatne ulozen..myslite ze kdyz zitra pujdu i s uctenkou a tim balzamem-nebyl pouzity tak ze mi vymeni ten balzam za sampon stejne znacky a stejne ceny?dekuji za odpoved😉