2 OČR po sobě a proplacení víkendů

susanitademacho
28. únor 2019

Ahoj,
doktor mi připravil pěkné nervy. Od 12.2. jsem na OČR s malým měl zánět průdušek až do dneška. Tj. od úterý do čtvrtka, což je 10 dní. Některé dny jsem přerušovala, resp. část dne jsem měla OČR a část dne jsem byla v práci, až jsem měla hlídání a tady vím, jaký je režim s proplácením - dostanu jen peníze od zaměstnavatele za tyto dny, zbytek dní mi proplatí sociálka.
Syn se ale v pondělí večer, kdy jsem byla na 1. OČR, osypal planými neštovicemi. Ten den jsem byla i u lékaře a ten mi prodloužil atb a tím OČR až do dneška, tj. čtvrtka. Říkala jsem si, že to nebudu hrotit a ve čtvrtek mi prostě napíše paragraf na další diagnózu, tedy neštovice. Byla jsem velice překvapena, když mi doktor sdělil, že k dnešku ukončuje 1. OČR a to druhé mi prý nemůže napsat, aby navazovalo, že by si sociálka mohla myslet, že děláme nějaké podvody a že by bylo vhodné, abych si pátek nějak zařídila hlídání a šla do práce (nebo aby mi uznali práci z domu) a že 2. OČR mi napíše až od soboty a zároveň ho rovnou ukončí k příští neděli. Zírala jsem jak puk, ale v tu chvíli jsem si říkala, že holt si asi vezmu sock day nebo dovolenou, někdo s ním doma být prostě musí.
Doma mi to ale vrtalo hlavou, neb 10. tý den 1. OČR nemám placený vůbec, přitom mám nárok na placené 2. OČR z neštovic. V diskuzích jsem našla, že pokud mi začíná OČR v sobotu, tak za víkend nedostanu peníze (kdybych ho měla od pátku, tak ano) a že pokud
v týdnu odpracuji všechny směny, nedostanu nic ani za ten další víkend. Jsou moje domněnky správné?
Já doufala, že se na tom víkendu aspoň trochu finančně zahojím a nebudu tolik tratná, ale podle mě to doktor má propočítaný a nechtěl, abych dostala za víkendy peníze, věděl, že v týdnu máme jarní prázdniny a bude hlídat manžel.

ahyt
28. únor 2019